fbpx

Gordon Murray Automotive otkrio T.50s Niki Lauda

Gordon Murray Automotive otkrio još oštriju verziju za stazu T.50 i nazvao ga po imenu čuvenog vozača Formule 1

Gordon Murray Automotive (GMA) je predstavio T.50s i otkrio da to nije kompletno ime modela koji je namenjen za jurnjavu pistom. Gordon Murray je svoj super automobil T.50 namenio za ulicu, dok je još oštrija verzija T.50s namenjena za stazu. U skladu sa tim, Murray je saopštio da je kompletno ime ovog modela T.50S Niki Lauda, po preminulom vozaču Formule 1. Lauda je kontroverznom i ubrzo zabranjenom dizajnu F1 bolida Brabham BT46B nazvanom i „Fancar“, doneo jedinu pobedu.
Profesor Murray kaže da T.50s Niki Lauda nije samo tvrdokorna evolucija T.50, nego paralelan dizajn automobila koji je za razliku od drumske verzije, od samog starta razvijan za stazu.
Razumljivo, obe verzije dele motor, koji su razvili GMA i Cossworth. Atmosferski V12 zapremine 3.9 litara je za T.50s pojačan na 701 KS, koji uz pomoć ram efekta nabijanja vazduha pri velikim brzinama dohvata 725 KS, a vrti se do 12.100 o/min. Ovi podaci kaži da agregat ima litarsku snagu od 178 KS po litri radne zapremine čime nadmašuje legendarni DFV V8 agregat koji je pokretao mnoge bolide Formule 1 i odneo brojne pobede.
Za razliku od drumske verzije, T.50s Niki Lauda nema šestostepeni manuelni menjač, nego pogon zadnjih točkova stiže preko šestostepenog trkačkog menjača sa papučicama na upravljaču koji je proizveo Xtrac, a pre toga Murray olakšao ceo sistem za nekih pet kilograma. Prenosni odnosi su skraćeni kako bi se na stazi iz motora i aerodinamike izvukle maksimalne performanse. Tačnije T.50s Niki Lauda ima dva seta zupčanika, pa uz standardni ima maksimalnu brzinu od 340 km/h, dok uz set za stazu „samo“ 275 km/h.
T.50s je spušten i donji postroj je maksimalno prilagođen stazi, uključujući i posebne 18“ naplatke od kovanog magnezijuma, na koji dolaze Michelin slik pneumatici. Paneli karoserije su drugačiji u odnosu na T.50, a najveća razlika je „delta“ zadnje krilo, inspirisano ponovo F1 bolidom, ali Brabham BT52, čijim oblikom se produžava tetiva aeroprofila i time maksimalno iskorištava njegova površina za generisanje „downforcea“. A kad već pominjemo „downforce“, aerodinamika karoserije sa dodacima ventilatora, krila i prednjeg spojlera u stanju je da generiše 1.650 kilograma potiska nadole, mada Murray kaže da su u konstrukciji mogli stvoriti i preko 2.000 kg potiska, ali su odlučili da će malo skromniji potisak stvoriti upravljiviji automobil.
GMA će proizvesti samo 25 komada T.50s Niki Lauda, koji će cenom od 3.6 miliona dolara po komadu očigledno otići samo u odabrane garaže, ali će za tu cifru dobiti svako ponaosob od strane GMA dobiti ekipu za postavljanje „set up-a“ na stazi od strane ekipe GMA. Proizvodnja počinje u januaru 2023.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test Dacia Sandero Stepway – 15 mi je godina već

Iako je kupcima praktično pred vratima nova generacija Sandera Stepway, aktuelni model obeležava 15 ...

BMW gasi Seriju 2 Active Tourer

BMW Serije 2 Active Tourer i Gran Tourer neće doživeti svoje drugo izdanje Pandan ...

Porsche nije uzalud razvijao motor za Formulu 1?

Iako je plan da se Porsche od 2021. uključi u Formulu 1 propao, izgleda ...

Formula 1 dolazi na Mugello

Formula 1 dolazi na Mugello, sasvim prikladnu stazu konfiguracijom, ali i još nečime… Potvrđeno ...

Gordon Murray pojačao svoju ekipu

Gordon Murray je u avgustu zvanično predstavio svoj T.50 superautomobil, a za mukotrpni razvoji ...

Legendarni Renault 4L slavi 60. rođendan

2021. godine se obeležava 60. godišnjicu vozila Renault 4L, neverovatne priče o uspehu, sa ...