fbpx

Nakon Applea i Googla i Xiaomi želi u automobilsku industriju

Xiaomi, treći najveći proizvođač mobilnih telefona na svetu želi da se uključi u automobilsku industriju

Nakon evidentnog, mada još uvek ne i materijalzovanog interesa koji su Apple i Google pokazali i pokazuju ka auto industriji u smislu proizvodnje vozila, i treći najveći proizvođač pametnih telefona na svetu želi među četvorotočkaše. Prošlog meseca Xiaomi je zvanično saopštio da planira investiciju od 10 milijardi dolara u automobilski poduhvat. Doduše, nije precizirano da li se radi od proizvodnji vozila ili samo sistema vezanih za automobilsku industriju.
Iako je ovo drugo izvesnije i logičnije, osnivač i CEO Xiaomija Lei Jun je zagolicao mašti na onlajn prezentaciji, izjavom da želi da lansira sopstveno električno vozilo. Doduše, njegova izjava je dovoljno neodređena da ne otkrije pravi plan. Jun je rekao da će prvi model biti limuzina ili SUV cene između 15.300 i 46.000 dolara. Da li definitivna odluka još nije doneta ili Jun krije pravu strategiju, za sada nije jasno i dodaje da će odluka biti doneta na osnovu internet ankete koja je obavljena.
Realno, iako Xiaomi ima finansijske snage za poduhvat kao što je ulazak u proizvodnju automobila, postoji i mnogo toga što upućuje na opreznost. U naredne dve do tri godine u najavi su desetine i desetine električnih vozila, što od strane automobilskih giganata, što novih malih kompanija, pa je „gužva na terenu“ već više nego velika. Dodatni problem za Xiaomi je nemogućnost izvoza vozila na jaka tržišta kao što je Amerika – kineska kompanija od januara ima zabranu investiranja u SAD koju je donela administracija bivšeg predsednika Donalda Trumpa, zbog navodne povezanosti Xiaomija sa kineskom vojnom industrijom. Dobra vest po Xiaomi je da je ovu zabranu nova administracija stavila trenutno van snage, i da će verovatno biti ponovo razmotrena.
Sa automobilima ili bez njih Xiaomi je već više nego ozbiljna kompanija. Nakon Applea i Samsunga treći je proizvođač mobilnih telefona, tableta, projektora, laptopova i drugih elektronskih uređaja na planeti, već uveliko pravi električne skutere koji su i kod nas popularni, a ostvaruje godišnju zaradu od oko 38 milijardi dolara.
Prema za sada poznatim poslovnim planovima, Apple planira da lansira sopstveni automobil sa autonomnom vožnjom, dok se Google drži fokusa na tehnologijama za autonomnu vožnju kroz svoju Waymo diviziju.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volkswagen I.D. R najbrži na kvalifikacijama za Pikes Peak

Romain Dumas, iza upravljača potpuno novog, potpuno električnog Volkswagen I.D. R postavio je najbrže ...

Renault Megane R.S. Ultime označava kraj ere

Renault Megane R.S. Ultime označava kraj jedne ere obzirom da je poslednji sportista sa ...

Volkswagen T-Roc Cabriolet spreman za proleće

Volkswagen T-Roc Cabriolet je spreman za proleće, a prodaja u Nemačkoj zvanično počinje 20. ...

Detroit bez Mercedesa sledeće godine

Nakon što su se Mazda, Volvo, Porsche, Jaguar i Land Rover povukli sa izlaganja ...

Otkrivamo trikove pakovanja automobila za letovanje

U zavisnosti kakvu vrstu odmora priželjkujete, razlikuju se zahtevi za pakovanje automobila za put ...

Aston Martin pred prodajom deonica

Aston Martin je u većoj krizi nego što se to javno vidi, i čini ...