Site icon

Lamborghini uvodi plug-in hibridne pogone

Neće baš svi biti oduševljeni, ali Lamborghini uvodi plug-in hibridne pogone u svoje modele to ubrzo

Sviđalo se to svim puritancima koji ni za šta na svetu ne bi menjači V10 ili V12 pogon, Lamborghini ubrzo uvodi plug-in hibridni pogon u sva tri svoja modela. A to će se desiti ubrzo. Prvi će biti restilzovani Urus, a za njim Aventador i Huracan, tačnije, njihovi naslednici, a to će se desiti već 2023. i 2024. godine. Jedio će Urus u skladu sa zakonima na tržištima na kojima će se prodavati stizati sa alternativnim pogonom, dok će i Aventador i Huracan do svojih vlasnika stizati sa baterijom, punjačem i elektromotorom sa kojim se može vozati pedesetak kilometara.
Ova najava zapravo je deo Direzione Cor Tauri plana kompanije Lamborghini, a koji predviđa uvođenje PHEV pogona uz investiciju od 1.5 milijardi evra. CEO Lamborghinija Stephan Winkelmann tvrdi da će novi modeli i pored PHEV pogona zadržati svoj osnovni DNA, pa čak ga podići i na jedan novi novo. Winkelmann kaže da je ovakav potez bio neophodan kako bi marka ostala konkurentna, a manje vidljiv deo odnosi se na skraćivanje rokova razvoja i visoku disciplinu u kompaniji.

Foto: Lamborghini

Osveženi Urus će biti prvi plod ove nove strategije, ali Winkelmann nije želeo da ulazi u detalje novih PHEV pogona, ali naglašava da će emisja CO2 biti smanjena za 50%. već do kraja 2025 godine, ali da će svi modeli imati performanse iste ili i bolje od danas aktuelnih modela. Takođe, Winkelmann je potvrdio da će naslednici Aventadora i Huracana koristiti plug-in hibridne pogone, a ne superkondenzatore koji su predstavljeni na Sián FKP 37. Šta više, dodao je i da će naslednik Aventadora zadržati V12 motor SUS, ali ne i da li će naslednik Huracana imati V10 agregat, što znači da će možda doći do promene konfiguracije i broja cilindara. U svakom slučaju, za sada samo može da se nagađa da će Lamborghini koristiti postavku kakvu već primenjuje Ferrari u svom SF90 Stardale – motor SUS pokreće zadnje, a elektromotor prednje točkove.

Foto: Lamborghini

Ujedno, Winkelmann je potvrdio i da će se u drugoj polovini decenije pojaviti potpuno električni Lamborhini GT sa dvoje vrata i četiri sedišta. Razvoj tog modela već je započeo, ali navodno kompanija još nije potpuno definisala oblik karoserije i pogon koji će koristiti. Pretpostavlja se da će se budući GT oslanjati na PPE platformu koju razvijaju Porsche i Audi, ali obzirom da se pomenuti model očekuje pred kraj decenije, nije isključeno ni da će biti na novoj SSP platformi, koja je kombinacija PPE i visoko prilagodljive MEB platforme, što bi moglo značiti da će novi Lambo, četvrti model imati nekoliko pogonskih opcija i baterijskih paketa.

Next: Yamaha penzionisala R6 i predstavila sportski R7