fbpx

Lamborghini uvodi plug-in hibridne pogone

Neće baš svi biti oduševljeni, ali Lamborghini uvodi plug-in hibridne pogone u svoje modele to ubrzo

Sviđalo se to svim puritancima koji ni za šta na svetu ne bi menjači V10 ili V12 pogon, Lamborghini ubrzo uvodi plug-in hibridni pogon u sva tri svoja modela. A to će se desiti ubrzo. Prvi će biti restilzovani Urus, a za njim Aventador i Huracan, tačnije, njihovi naslednici, a to će se desiti već 2023. i 2024. godine. Jedio će Urus u skladu sa zakonima na tržištima na kojima će se prodavati stizati sa alternativnim pogonom, dok će i Aventador i Huracan do svojih vlasnika stizati sa baterijom, punjačem i elektromotorom sa kojim se može vozati pedesetak kilometara.
Ova najava zapravo je deo Direzione Cor Tauri plana kompanije Lamborghini, a koji predviđa uvođenje PHEV pogona uz investiciju od 1.5 milijardi evra. CEO Lamborghinija Stephan Winkelmann tvrdi da će novi modeli i pored PHEV pogona zadržati svoj osnovni DNA, pa čak ga podići i na jedan novi novo. Winkelmann kaže da je ovakav potez bio neophodan kako bi marka ostala konkurentna, a manje vidljiv deo odnosi se na skraćivanje rokova razvoja i visoku disciplinu u kompaniji.

Foto: Lamborghini

Osveženi Urus će biti prvi plod ove nove strategije, ali Winkelmann nije želeo da ulazi u detalje novih PHEV pogona, ali naglašava da će emisja CO2 biti smanjena za 50%. već do kraja 2025 godine, ali da će svi modeli imati performanse iste ili i bolje od danas aktuelnih modela. Takođe, Winkelmann je potvrdio da će naslednici Aventadora i Huracana koristiti plug-in hibridne pogone, a ne superkondenzatore koji su predstavljeni na Sián FKP 37. Šta više, dodao je i da će naslednik Aventadora zadržati V12 motor SUS, ali ne i da li će naslednik Huracana imati V10 agregat, što znači da će možda doći do promene konfiguracije i broja cilindara. U svakom slučaju, za sada samo može da se nagađa da će Lamborghini koristiti postavku kakvu već primenjuje Ferrari u svom SF90 Stardale – motor SUS pokreće zadnje, a elektromotor prednje točkove.

Foto: Lamborghini

Ujedno, Winkelmann je potvrdio i da će se u drugoj polovini decenije pojaviti potpuno električni Lamborhini GT sa dvoje vrata i četiri sedišta. Razvoj tog modela već je započeo, ali navodno kompanija još nije potpuno definisala oblik karoserije i pogon koji će koristiti. Pretpostavlja se da će se budući GT oslanjati na PPE platformu koju razvijaju Porsche i Audi, ali obzirom da se pomenuti model očekuje pred kraj decenije, nije isključeno ni da će biti na novoj SSP platformi, koja je kombinacija PPE i visoko prilagodljive MEB platforme, što bi moglo značiti da će novi Lambo, četvrti model imati nekoliko pogonskih opcija i baterijskih paketa.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Elon Musk već počeo da ismeva Komisiju za hartije na Twitteru

Samo nekoliko dana nakon što se nagodio sa Komisijom za hartije od vrednosti, svima ...

Polovnjaci – najpopularnije marke sa velikom kilometražom

Istraživanje otkriva najpopularnije marke automobila sa velikom pređenom kilometražom: da li se vaš automobil ...

120. godišnjica rođenja Enza Anselma Ferrarija

Osnivač italijanskog proizvođača automobila – usmerenih prema trkačkom vozaču, Enzo Anselmo Ferrari, je rođen ...

Škoda najavljuje Fabiu Monte Carlo

Škoda Auto je objavila nekoliko zvaničnih skica dizajna, nudeći prvi pogled na novi model ...

U novembru uz sve Renault i Dacia modele poklon zimske gume

Tokom novembra svi kupci Renaulta i Dacije na poklon dobjaju četiri zimska pneumatika, ali ...

Mazda će pokazati dva nova koncepta u Tokiju

Mazda će pokazati buduće trendove u tehnologiji pogona kao i u dizajnu eksterijera sa ...