fbpx

I druga Extreme E pobeda za Rosbergov RXR Tim

Extreme E takmičenje električnih offroadera Ocean X Prix imalo je trkački vikend na obali Senagala, a i druga trka je pripala timu RXR

Christine ‘GZ’ Giampaoli Zonca (ESP)/Oliver Bennett (GBR), Hispano Suiza Xite Energy Team

Extreme E, šampionat električnih offroad automobila, koje za cilj ima skretanje pažnje sveta na klimatske promene, svoj drugi “Ocean X Prix” trkački vikend je održalo na Atlantiku, na obali Senegala. Ovo takmičenje čija prva sezona je u toku privuklo je gotovo neverovatan broj što aktuelnih što bivših šampiona Formule 1, relija i relicrossa, što kao vozače, što kao vlasnike timova.

Molly Taylor (AUS)/Johan Kristoffersson (SWE), Rosberg X Racing, Cristina Gutierrez (ESP)/Sebastien Loeb (FRA), X44, Jamie Chadwick (GBR)/Stephane Sarrazin (FRA), Veloce Racing, and Cristina Gutierrez (ESP)/Sebastien Loeb (FRA), X44

Između ostalih, ljuta konkurencija su ponovo Lewis Hamilton, i Nico Rosberg svako sa svojim timom, a na stazi rame uz rame su legende relija, Carlos Sainz i Sebastirn Loeb. Za upravo završeni vikend priključila se još jedna dama, prava legenda offroad relija – Jutta Kleinschmidt, jedina žena pobednica Dakar relija, koja je iz uloge savetnika, uskočila kao zamena u vozili tima ABT Cupra-E, kao tandem Mattiasu Ekstomu.

Jutta Kleinschmidt (GER)/Mattias Ekstrom (SWE), ABT CUPRA XE followed by Cristina Gutierrez (ESP)/Sebastien Loeb (FRA), X44 and Molly Taylor (AUS)/Johan Kristoffersson (SWE), Rosberg X Racing during the Ocean X-Prix at Lac Rose on May 30, 2021 in Lac Rose, Senegal. (Photo by Charly Lopez / LAT Images)

Drugi trkački vikend sezone za Extreme E održan je u blizini mesta Lak Rose u Dakaru na obali Senegala, sa ciljem da ukaže na problem zagađivanja okeana plastičnim i drugim otpadom. Obzirom na startno ciljni pravac koji se protezao duž okeana, za finalnu trku promenjen je format starta finalne trke na kojem su se našla četiri Odyssey 21 električna bagija sa pogonom na svim točkovima. Dodatna specifičnost ovog takmičenja koja se sve više pokazuje da nijedan tim nema mogućnost testiranja vozila, pa su sva pitanja podešavanja isporuke snage a pogotovo oslanjanja pravo “pipanje po mraku”.

Molly Taylor (AUS)/Johan Kristoffersson (SWE), Rosberg X Racing during the Ocean X-Prix at Lac Rose on May 30, 2021 in Lac Rose, Senegal. (Photo by Charly Lopez / LAT Images)

I u drugoj trci Extreme E takmičari su priredili pravi spektakl na stazi koja se vozila po pesku, ali potpuno drugačije konfiguracije od prve trke u Saudijskoj Arabiji. Od kvalifikacija pa sve do finalne trke bilo je mnogo borbe, oštećenja automobila, guranja, i svega onoga što već pomalo zaboravljamo u najvišim rangovima auto sporta. Ako izuzmemo činjenicu da Odyssey 21 ne prav uobičajenu buku za trkačko vozilo, i da trke relativno kratko traju, uzbuđenja na stazi je sasvim dovoljno.

Molly Taylor (AUS)/Johan Kristoffersson (SWE), Rosberg X Racing, Cristina Gutierrez (ESP)/Sebastien Loeb (FRA), X44, Jamie Chadwick (GBR)/Stephane Sarrazin (FRA), Veloce Racing, Mikaela Ahlin-Kottulinsky (SWE)/Kevin Hansen (SWE), JBXE Extreme-E Team during the Ocean X-Prix at Lac Rose on May 30, 2021 in Lac Rose, Senegal. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)

U finalu drugog trkačkog vikenda našli su se četiri posade timova Rosberg Extreme Racing, X44 (tim Lewisa Hamiltona, JBXE (tim Jansona Buttona), i Veloce Racing. Kao i u prvoj trci najbolje su se našli Johan Kristoffersson i Molly Taylor tima RXR, koji su najbolje startovali, i prvi stigli do prve krivine, u kojoj je došlo do kontakta i oštećenja vozila JBXE (posada Kevin Hansen / Mikaela Åhlin-Kottulinsky) i X44 (posada Sébastien Loeb / Cristina Gutiérrez), nakon čega je trka prekinuta i restartovana, nakon čega su trostruki šampion sveta u relikrosu Johan Kristoffersson i njegova koleginica Molly Taylor ponovo bili dominantni, kao i u prvom takmičenju. Za razliku od poražavajućeg prvog trkačkog vikenda, tim Veloce Racing za koji voze Stéphane Sarrazin i Jamie Chadwick su u Senegalu došli do drugog mesta i prigrabili dosta poena u generalnom plasmanu u kojem sada sa dve pobede ubedljivo vodi posada Kristoffersson – Taylor za tim Rosberg Estreme Racing.

Foto by Sam Bloxham / LAT Images)

Nakon dva trkačka vikenda na pesku, Extreme E šampionat potpuno menja scenografiju. Sledeća trka vozi se 28. i 29. avgusta u na Greenlandu i sasvim prikaladno nazvana je Arctic E Prix. Sve do tada, takmičari neće videt svoje Odyssey 21 automobile, koji će na Grenland otploviti svojim “plutajućim padokom”, brodom Sveta Helena koji je prilagođen za servisiranje i transport svih vozila.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Predstavljen je novi Ford Tourneo Connect

Predstavljen je novi Ford Tourneo Connect, a o ovom multifunkcionalnom komercijalnom vozilu znamo skoro ...

Hamilton nije najbolji vozač ikada kaže Stewart

Hamilton nije najbolji vozač svih vremena, kaže Ser Jackie Stewart, ali priznaje da je ...

Aston Martin DBX SUV samo zbog Kine?

Da li tržište traži, ili proizvođači vešto ubede tržište šta zapravo kupci žele? Ili, ...

Ford poriče da će Mondeo uvoziti iz Kine u Evropu

Ford poriče da će Mondeo uvoziti iz Kine u Evropu, nakon što je okončao ...

Rolls-Royce napravio pun pogodak Cullinan SUV-om

 Cullinan je označio ulazak ultra luksuznog brenda Rolls Royce na popularno SUV tržište prošlog ...

Seat pokazuje efikasno pakovanje KonMari metodom

Pakovanje kofera i stvari u prtljažnik automobila pred putovanje se često pretvori u jednu ...