Site icon

I BMW se vraća u trke izdržljivosti 2023. godine

Formiranjem nove LMDh klase usaglašene za WEC i američki IMSA šampionat, trke izdržljivosti su dobile zanimljivo društvo

Formiranjem nove LMDh klase automobila koja se delimično oslanja na dosadašnji LMP2, šampionati izdržljivosti dobijaju sve zanimljivije fabričko društvo. Nova LMDh klasa koristi jedu od četiri raspoložive karoserije uz dozvoljene minimalne modifikacije, i propisan hibridni sistem koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem po izboru učesnika pokreću zadnju osovinu. Maksimalna snaga ovih bolida ograničena je na 670 KS.
Atraktivnost klase i prihvatljivi budžeti koji će biti potrebni za konkurentan nastup već su privukli zanimljiv spisak učesnika, među kojima ima osvajača titula i dugogodišnjih učesnika u takmičenjima izdržljivosti. Spisak fabričkih ekipa koji su već najavili svoje timove, kako sopstvene, tako fabrički podržane već je impresivan – Ferrari, Audi, Porsche, Toyota, Peugeot i Acura, a sada je sa svojom najavom osvanuo još jedan poznati proizvođač i nekadašnji učesnik – BMW.
Šef BMW M odeljenja je na svom privatnom profilu jedne društvene mreže objavio: „Vraćamo se, Daytona 2023.“, ali za sada bez ikakvih dodatnih informacija. Može se samo nagađati da će obzirom na navedeni debi na Daytoni, BMW uključiti u LMDh klasu. Takođe, još uvek je nejasno da li će se BMW odlučiti za sopstveni LMDh program ili samo pripremati automobile za kupce, pa čak ni da li će imati dva programa, za američki IMSA i WEC. Jedino što je izvesno je da se BMW na kraju ove sezone povlači iz Formule E. Na Lemanu, BMW je pobedio davne 1999. V12 LMR Protipom, i od tada razmišlja o povratku u trke izdržljivosti.

Next: Prva vožnja: Renault Megane Conquest otvara novo poglavlje