Site icon

Audi predstavio RS Q e-tron za Dakar Reli

Ako neko i nije poverovao da će Audi izaći na Dakar Reli, vreme je da poveruje – predstavljen je Audi RS Q e-tron

Foto: Audi Sport

Na startu Dakar Relija 2022. po mnogima najtežeg relija izdržljivosti na svetu, pojaviće se Audi RS Q e-tron, koji je upravo predstavljen. Ne treba sumnjati da će Audijev drim tim sačinjen od verovatno najboljih posada na svetu, a koje čine Mattias Ekström/Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger i Carlos Sainz/Lucas Cruz, dati sve od sebe da već u prvom nastupu ostvare najbolji mogući rezultat.

Foto: Audi Sport

Međutim, kompanija je uz predstavljanje vozila najavila i da će trkanje u paklenim uslovima biti visokotehnološka laboratorija i test poligon, obzirom će Audi koristiti jedinstven pogon za RS Q e-tron. Cilj je pobeda ikada sa elektrifikovanim pogonom koji će koristiti efikasan konverter energije i takmičiti se sa vozilima sa klasičnim pogonom od strane motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Foto: Audi Sport

Obzirom da Dakar Reli traje dve nedelje, a dnevne deonice umeju da budu duge i preko 800 kilometara, bez uslova za punjenje baterija, Audi je odlučio da krene svojim putem i inovativnim sistemom punjenja. Audi RS Q e-tron koristi TFSI kakav se ugrađuje u DTM trkačke automobile, ali će tokom Dakar Relija raditi na veoma ekonomičnom režimu između 4.500 i 6.000 o/min. Ovaj agregat je u osnovi deo generatora i konvertera energije koji tokom vožnje puni bateriju visokog napona, i pri tome ima specifičnu potrošnju goriva od oko 200 g/kWh.

Foto: Audi Sport

Pogon točkova RS Q e-tron je električni. I prednja i zadnja osovina opremljeni su MGU (motor generator) jedinicom, kakvu Audi koristi u trkama Formule E, i samo su minorne izmene i prilagođavanja napravljena za nastup Dakar Reliju. Treći MGU, identičan kao pomenuta dva služi kao punjač baterije kapaciteta oko 50 kWh, koja ima masu od 370 kilograma. Pored toga, kočioni sistem ima efikasan sistem za rekuperaciju energije.

Mattias Ekström

Stefan Dreyer, šef razvoja Audi Sporta, kaže da je baterija kao i brojne druge komponente razvijena u kući uz pomoć partnera, a da je Dakar Reli odlična laboratorija za razvoj i ispitivanje. “U Formuli E postigli smo efikasnost pogona od 97% i ovde ne možemo da napredujemo, ali dosta prostora za napredak ima u razvoju u bateriji i upravljanju energijom”, kaže Dreyer, i dodaje: “Ono što saznamo na Dakaru, ugradićemo u naše serijske automobile”.

Road to Dakar – Test Audi Sport

Maksimalna snaga koju pogon ugrađen Audi RS Q e-tron može da razvije je 500 kWh, odnosno oko 660 KS, ali sa koliko snagom će se automobil trkati zavisi od odluke organizatora, koji još nije definisao maksimalnu dozvoljenu snagu.
Audi RS Q e-tron nema menjač i ima samo hod unapred i unazad, a prednja i zadnja osovina nisu povezane, ali uz elektronski kontrolisanu raspodelu obrtnog momenta među točkovima potpuno nezavisno, čime se simulira čak i centralni razdelnik snage, pa oznaka Quattro u imenu ovog prototipa ima osnove, a eliminacijom mehaničkog centralnog razdelnika snage i kardanskih vratila ostvarena je ušteda u masi vozila.

Road to Dakar – Test Audi Sport

Kao što smo već pisali, Audi će na Dakar Reliju 2022. nastupati u saradnji sa Q Motorsportom, a šef tima je poznato ime – Sven Quandt, koji izlazak na start Dakar Relija sa opisanim pogonom poredi sa sletanjem čoveka na mesec, aludirajući na pionirski poduhvat.
Iz Audija poručuju da sada sledi proces razvoja i testiranja koji će značiti hiljade i hiljade kilometara vožnje uslovima kakvi će biti u Saudijskoj Arabiji tokom relija.

Next: Mir u MotoGP šampionatu je samo prividan