Site icon

Volkswagen Taigo spreman za kupce u Evropi

Volkswagen Taigo, kompaktni SUV coupe spreman je i za kupce u Evropi nakon što je debitovao u Južnoj Americi

Za model Volkswagen Nivus čuli smo pre više od godinu dana, a sada je zvanično potvrđeno da će ovaj kompaktni SUV-Coupe stići do kupaca u Evropi, ali pod drugim imenom. Volkswagen Taigo, zvančno je ime novog modela postavljenog na MQB-A0 platformu. To znači da se mehanikom i motorima oslanja na provereno – VW Polo i T-Cross.
VW Taigo je prvi SUV-Coupe koji stiže pod markom Volkswagen, a dužinom od 4.26 metara i međuosovinskim razmakom od 2.56 metara potpuno se uklapa u kompaktni segment praktičan za grad, ali i duže putovanje, pogotovo uz povelik prtljažnik od 438 litara. Ako bi potražili barem jednog reprezentativnog konkurenta u segmentu, prvi bi nam pao na pamet Nissan Juke.
Volkswagen svoj novi model opisuje kao trendi crossover sa snažnom sportskom pojavom, što i nije daleko od istine, ali svakako da potvrdu ove tvrdnje čekamo do susreta uživo. Najveće razlike u odnosu na T-Cross svakako su krov koji rano počinje da se pušta, diskretni spojler na vratima prtljažnika, a na drugačiji prednji deo pored novog grila stigli su i standardni LED farovi, dok je pozadi produžen prepust preko zadnjih točkova.
U svom enterijeru očekivano deli mnogo elementa sa T-Crossom ali i osveženim modelom VW Polo. Standardna oprema su upravljač sa multifunkcionalnim komandama, digitalna instrument tabla i infotejment sa ekranom osetljivim na dodir, baziran na najnovijoj MIB3 platformi.
Komande klimatizacije osetljive na dodir kakve se nalaze u Golfu, Tiguanu i novom ID.3 spadaju među opcije. Među opcijama za VW Taigo je IQ.Drive paket sa bogatim spiskom bezbednosnih i vozačkih asistencija kao što su tempomat sa funkcijom predviđanja i asistencija održavanja kolovozne trake.
VW Taigo ima pogon isključivo na prednjim točkovima, a potiče od dva benzinca. Slabiji je 1.0 TSI trocilindraš sa 95 ili 110 KS, dok snažniji pogon opravdava najavu da VW Taigo može biti snažan i sportski. Veći 1.5 TSI litarski četvorocilindraš sprema je da ide do obećavajućih 150 KS, a iskustva sa ovim agregatima iz drugih modela najavljuju dosta snage za dinamičnu vožnju, ali uz vrlo razumnu potrošnju. U zavisnosti od motora, Taigo može imati petostepeni ili šestostepeni manuelni menjač, ili sedmostepeni DSG sa dvostrukom spojnicom.
Volkswagen Taigo će se proizvoditi u Pamploni u Španiji, a cenom bi trebao biti malo iznad aktuelnih cena modela T-Cross. Prema najavi, VW će porudžbine za Taigo početi da prima u trećem kvartalu ove godine, a isporuke kupcima bi trebale da počnu početkom 2022. godine.

Next: Verstappenova Honda ipak preživela karambol?