Site icon

Novi horizonti za Bugatti pod komandom Mate Rimca

Neće se desiti preko noći, ali će se desiti uskoro – pod komandom Mate Rimca Bugatti otvara nove horizonte

Nakon mnogo spekulacija, vlasnička tranzicija je završena. Volkswagen Grupa se odrekla Bugattija za veće učešće u u vlasništvu (pre svega) tehnološke kompanije Rimac Automobili. I dok nova Rimac Nevera polako sebi pravi put ka vlasnicima kojih će biti 150, Mate Rimac ima čime da se bavi. Pored gradnje svog novog Rimac Campusa u blizini Zagreba, pita se i šta se dešava i šta će se dešavati pod krovom pogona Bugatti u Molsheimu u Francuskoj, na čijem čelu se kao CEO takođe nalazi.
Činjenica da Mate Rimac ima samo 33 godine i da se ne uklapa u stereotip klasičnog menadžera, mogla bi Bugatti pretvoriti u nešto sasvim drugačije od onoga što poslednjih godina jeste, a u osnovi je bio prestižna marka VW Grupe, koja je pravila velike gubitke. Mladi i uspešni poslovni čovek iz Hrvatske već razmišlja „van kutije“, i u intervjuu za Motor Trend najavljuje modele pod markom Bugatti, kakve trenutno niko ne može ni da zamisli. U svom, za poslovni sveta neuobičajenom žargonu, kaže da bi mogao …“uraditi nešto ludo“, pod tim misleći na nove horizonte legendarne francuske marke. To ludo mogao bi biti SUV, a i limuzina četvoro vrata, čime bi se proširila ponuda Bugattija sa jednog dvoseda na znatno više toga. U ovakva postavka je logična ako se od Bugattija želi napraviti profitabilna marka, a ne „ćerka“ kompanija naslonjena na velik, ali ne i neograničen budžet „majke“ Volkswagen Grupe.
Rimac kaže da je samo nebo granica do koje Bugatti može ići u evoluciji u „post Chiron“ eri, a u kojoj će sasvim sigurno biti upotrebljena iskustva koja je Rimac Automobili stekao kroz dosadašnje projekte, a kojih je mnogo više nego što se vidi i javno zna.
Naravno, prerano je očekivati da Rimac već sada zna šta će se konkretno rađati na relaciji Sveta Nedelja – Molsheim, ali najavljuje potpuno električni Bugatti do kraja decenije, koji neće biti samo karoserija postavljena na platformu Nevere, nego potpuno originalan automobil. U svojoj strategiji Rimac želi da razgrana i proširi modelnu ponudu marke Bugatti na sličan i tradicionalan način kao što je to bilo u vreme Ettore Bugattija početkom dvadesetog veka. Pored toga, Mate Rimac kaže i da se radi na snažno hibridizovanoj pogonskoj jedinici koja i dalje ima i motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Samim tim, jasno je i da je pod velikim upitnikom dalje korišćenje gigantskog 8.0 W16 quad turbo agregata, koji uz brojne modifikacije pokreće Bugatti modele još od 2005.
Samim tim, jasno je da će prvi na spisku biti novi Chiron, pa po tom sve ostalo, ali u nekoliko pravaca. U međuvremenu, Rimac planira da Rimac Automobili ostanu i dalje ekskluzivniji od Bugattija i zadrže se na samo jednom modelu koji će se proizvoditi u stotinak primeraka, a već za 2025. najavljuje potpuno novu verziju Nevere, sa potpuno novim imenom.

Next: Četvrti uzastopni Leman za Toyotu