Site icon

Od septembra stiže unapređeni Mercedes-Benz Sprinter

Mercedes-Benz Sprinter stiže sa detaljno unapređenom pogonskom tehnologijom i inovativnim sistemom kliznih vrata za brzu isporuku ‘Speed Delivery Door’

Novi motor, novi menjač, novi sistem pogona na sva četiri točka: sa brojnim tehnološkim unapređenjem, Mercedes-Benz se osigurava da će Sprinter, njegov najprodavaniji veliki kombi, ponuditi veću udobnost u vožnji od septembra 2021. godine nadalje – i to na gotovo svim terenima. U srcu unapređenja je izuzetno moćan i efikasan 2.0-litarski dizel motor OM 564 poznat iz ponude Mercedes-Benz putničkih automobila. Četvorocilindarski agregat uskoro će biti dostupan za naručivanje u četiri kategorije snage. Sprinter će takođe preuzeti i automatski 9G-TRONIC menjač u svim svojim varijantama iz asortimana putničkih automobila brenda sa trokrakom zvezdom, dopunjujući šestostepeni manuelni menjač. Treća nova tehnička karakteristika, koja takođe startuje u septembru, je pogon na svim točkove sa Torque-on-demand sistemom u Sprinteru 4×4. On će zameniti sadašnji sistem. Pored toga, od septembra 2021. pa nadalje biće unapređenja u ergonomiji i bezbednosti – zahvaljujući vratima za brzu isporuku.
Dok je snažni četvorocilindarski OM 654 dizel motor do sada bio dostupan samo u Sprinter Furgon varijanti sa pogonom na zadnjim točkovma, od septembra Mercedes-Benz će nuditi ovaj tip motora kao jedini motor za sve verzije, uključujući i novu varijantu pogona na sva četiri točka.
Klasifikovan prema standardima za emisiju izduvnih gasova Euro VI-E i Euro 6d, OM 654 će se uskoro moći naručiti, u zavisnosti od izabrane varijante pogona i karoserije, sa četiri nivoa snage 84 kW/114 KS, 110 kW/150 KS, 125 kW/170 KS i 140 kW/190 KS.

Kao dodatni prenos iz trenutne ponude Mercedes-Benz putničkih vozila, Mercedes-Benz kombinuje najsavremeniji 2.0-litarski dizel motor u Sprinteru sa 9G-TRONIC automatskim menjačem. Moderni menjač zamenjuje prethodni 7G-TRONIC PLUS. Zajedno sa izraženim „overdrive“ karakteristikama, njegovih devet brzina održava niske brojene obrtaja motora u gotovo svim situacijama u vožnji, što takođe znači značajnu uštedu u potrošnji goriva i primetno smanjene vibracije i buku. Optimizovani hidraulični elementi takođe omogućavaju brze, jedva primetne promene stepena prenosa gotovo bez prekida vučne snage. “Drive Select” i ručice za menjanje brzina na volanu omogućavaju vozaču da ručno interveniše u trenutnom režimu. Još jedan plus: uprkos dva dodatne stepena prenosa, 9G-TRONIC automatskom menjaču potrebno je isto prostora za ugradnju kao i njegovom prethodniku 7G-TRONIC PLUS. Manuelni menjač sa 6 brzina ostaje nepromenjen

Kao i ranije, Sprinter se može naručiti sa pogonom na prednjim, zadnjim ili na svim točkovima, a od septembra sa potpuno novim AWD sistemom, takođe delimično izvedenim iz sadašnjem modularnog sistema Mercedes-Benz putničkih vozila.

Za razliku od sistema prethodnika koje je isporučivao 35% obrtnog momenta na prednju i 65% na zadnju osovinu u 4×4 režimu, ovaj sistem može potpuno različito da rasporedi obrtne momente između prednje i zadnje osovine u zavisnosti od situacije i bez inputa vozača (Torque-on-demand). Potpuno promenjiva raspodela obrtnog momenta obezbeđena je elektronski kontrolisanom spojnicom sa više lamela integrisanom u centralni diferencijal.

Mercedes-Benz Speed Delivery Door

Osim povećanja udobnosti u vožnji, Sprinter će od ovog meseca nadalje ponuditi još jedan plus u ergonomiji i bezbednosti zahvaljujući inovativnom sistemu kliznih vrata ‘Speed Delivery Door’ koji će biti dostupan u fabrici. Ovo su automatska, senzorski kontrolisana dvostruka okretna vrata sa suvozačeve strane, koja na zahtev zamenjuju bočna klizna vrata u prtljažni prostor.

Next: Gde je zapeo novi Tesla Roadster