Site icon

Kupci još uvek čekaju Mercedes-AMG One, ali stiže

Svih 275 komada je prodato po ceni od 2.27 miliona evra, ali ga još niko nije dobio – Mercedes-AMG One

Mercedes-AMG je prodao svih 275 komada “One” hiperautomobila predviđenih za proizvodnju, ali još uvek nje isporučio niti jedan komad. Mercedes-AMG One je predstavljen 2017. kao ambiciozan projekat hiperautomobila sa preko 1000 KS koje će dobivati od pogonske grupe koja je direktan derivat pogona šampionskog Mercedes-AMG bolida Formule 1 iz 2017. Četiri godine kasnije, niti jedan od 275 kupaca koji je platio veći deo od ukupno 2.27 miliona evra nije dobio svoj Mercedes-AMG One. Prema najnovijim vestima, tokom 2022. godine konačno će početi proizvodnja ovog “automobila”, o počeće isporuke kupcima.
Originalni Mercedes-AMG Project One predstavljen je pre četiri godine, ali je početak proizvodnje odlagan bezbroj puta do sada. I to ne zbog neozbiljnosti Mercedes-AMG-a, nego zbog kompleksnosti adaptacije pogonske grupe iz Formule 1 u pogon koji se može koristiti svaki dan u javno saobraćaju, a kada zatreba, svratiti na običnu benzinsku pumpu i spati gorivo. Četvorogodišnje porođajne muke Mercedes-AMG One samo dokazuju da je direktan transfer tehnologije iz Formule 1 u svakodnevni saobraćaj gotovo pa nemoguć. Već četiri godine inženjeri pokušavaju da prevaziđu probleme koji iskaču iza svakog grma.
Bombastično najavljeni Mercedes-AMG One trebao je biti i tehnološki demonstrator potencijala hibridnog, odnosno elektrifikovanog pogona. Međutim, od 2017. do danas prošlo je mnogo tehnološkog vremena, elektrifikovani pogon postao je svakodnevnica saobraćaja, a kupci još uvek čekaju svoj Mercedes-AMG One, dok se inženjeri bore da prilagode Hamiltonov motor za vožnju po gradu. Šta više, celu konstrukciju Mercedes-AMG One dodatno komplikuje činjenica da ima pogon na svim točkovima, iako kao osnovu zaista koristi 1.6 litarski V6 i njegov pripadajući KERS sistem iz bolida Formule 1.
Ispostavilo se da problema u adaptaciji F1 pogona za drumski automobil ima mnogo. Iako su prve isporuke bile planirane za 2019. inženjeri su imali velike probleme da ispune WLTP standarde, a da pri to ne kompromituju najavljenu snagu i performanse. V6 tubo motor sa unutrašnjim sagorevanjem se u trkačkom automobilu Formule 1 na “leru” vrti na oko 5.000 o/min, a inženjeri su mnogo vremena potrošili u borbi da ga nekako ukrote na 1.200 o/min, što zbog buke što zbog WLTP zahteva. Sami priznaju da je to bio neverovatno velik izazov, narodski rečeno – problem. Potom, među ciljevima je, pored svakodnevne upotrebljivosti, bila i mogućnost da se do 30 kilometara može voziti samo na struju.

Foto: Daimler AG

Iako je kompanija saopštila da će proizvodnja i isporuke Mercedes-AMG One krenuti tokom 2022. trenutno nije potpuno sigurno da će ovaj hiperautomobil imati obećane performanse – 355 km/h maksimalne brzine i ubrzanje do 200 km/h za samo šest sekundi. Čini se da će brzinu One-a Mercedes-AMG pokušati da dokaže i na Nurburgringu, kada razvoj bude potpuno završen. Dobra vest po sve strpljive kupce je da će se po svemu sudeći serijski Mercedes-AMG One vrlo malo razlikovati u odnosu na koncept na osnovu kojeg su i poručili svoja vozila.

Next: Proslavite 150. rođendan kompanije Continental novim setom guma uz poklon