fbpx

Kupci još uvek čekaju Mercedes-AMG One, ali stiže

Svih 275 komada je prodato po ceni od 2.27 miliona evra, ali ga još niko nije dobio – Mercedes-AMG One

Mercedes-AMG je prodao svih 275 komada “One” hiperautomobila predviđenih za proizvodnju, ali još uvek nje isporučio niti jedan komad. Mercedes-AMG One je predstavljen 2017. kao ambiciozan projekat hiperautomobila sa preko 1000 KS koje će dobivati od pogonske grupe koja je direktan derivat pogona šampionskog Mercedes-AMG bolida Formule 1 iz 2017. Četiri godine kasnije, niti jedan od 275 kupaca koji je platio veći deo od ukupno 2.27 miliona evra nije dobio svoj Mercedes-AMG One. Prema najnovijim vestima, tokom 2022. godine konačno će početi proizvodnja ovog “automobila”, o počeće isporuke kupcima.
Originalni Mercedes-AMG Project One predstavljen je pre četiri godine, ali je početak proizvodnje odlagan bezbroj puta do sada. I to ne zbog neozbiljnosti Mercedes-AMG-a, nego zbog kompleksnosti adaptacije pogonske grupe iz Formule 1 u pogon koji se može koristiti svaki dan u javno saobraćaju, a kada zatreba, svratiti na običnu benzinsku pumpu i spati gorivo. Četvorogodišnje porođajne muke Mercedes-AMG One samo dokazuju da je direktan transfer tehnologije iz Formule 1 u svakodnevni saobraćaj gotovo pa nemoguć. Već četiri godine inženjeri pokušavaju da prevaziđu probleme koji iskaču iza svakog grma.
Bombastično najavljeni Mercedes-AMG One trebao je biti i tehnološki demonstrator potencijala hibridnog, odnosno elektrifikovanog pogona. Međutim, od 2017. do danas prošlo je mnogo tehnološkog vremena, elektrifikovani pogon postao je svakodnevnica saobraćaja, a kupci još uvek čekaju svoj Mercedes-AMG One, dok se inženjeri bore da prilagode Hamiltonov motor za vožnju po gradu. Šta više, celu konstrukciju Mercedes-AMG One dodatno komplikuje činjenica da ima pogon na svim točkovima, iako kao osnovu zaista koristi 1.6 litarski V6 i njegov pripadajući KERS sistem iz bolida Formule 1.
Ispostavilo se da problema u adaptaciji F1 pogona za drumski automobil ima mnogo. Iako su prve isporuke bile planirane za 2019. inženjeri su imali velike probleme da ispune WLTP standarde, a da pri to ne kompromituju najavljenu snagu i performanse. V6 tubo motor sa unutrašnjim sagorevanjem se u trkačkom automobilu Formule 1 na “leru” vrti na oko 5.000 o/min, a inženjeri su mnogo vremena potrošili u borbi da ga nekako ukrote na 1.200 o/min, što zbog buke što zbog WLTP zahteva. Sami priznaju da je to bio neverovatno velik izazov, narodski rečeno – problem. Potom, među ciljevima je, pored svakodnevne upotrebljivosti, bila i mogućnost da se do 30 kilometara može voziti samo na struju.

Foto: Daimler AG

Iako je kompanija saopštila da će proizvodnja i isporuke Mercedes-AMG One krenuti tokom 2022. trenutno nije potpuno sigurno da će ovaj hiperautomobil imati obećane performanse – 355 km/h maksimalne brzine i ubrzanje do 200 km/h za samo šest sekundi. Čini se da će brzinu One-a Mercedes-AMG pokušati da dokaže i na Nurburgringu, kada razvoj bude potpuno završen. Dobra vest po sve strpljive kupce je da će se po svemu sudeći serijski Mercedes-AMG One vrlo malo razlikovati u odnosu na koncept na osnovu kojeg su i poručili svoja vozila.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Discovery povukao “voz” od 110 tona

Land Rover Discovery Td6 je prošao kroz ozbiljan test vuče tako što je povukao ...

Da li će biti Dakar relija 2019.?

Prezentacija rute Dakar relija 2019. planirana za prošli ponedeljak je otkazana zbog povlačenja Čilea ...

Da li će Tesla dočekati 2019.?

Poslednje ozbiljno upozorenje o lošem stanju Tesle stiže sa ozbiljnog mesta – šefa investicionog ...

Najjeftiniji dizel SUV

SsangYong Tivoli je u Engleskoj najjeftiniji dizel SUV za voziti i održavati, barem kako ...

Volkswagen predstavio električni peščani bagi – ID Buggy

Volkswagen je na Sajmu automobila u Ženevi predstavio potpuno električni ID Buggy koncept ID ...

4WD ili AWD pitanje je sad?

Uz najezdu SUV vozila, posledično je nastala i najezda pogona na svim točkovima. Samo, ...