Site icon

Predstavljena potpuno nova Toyota Corolla Cross

Potpuno nova Toyota Corolla Cross u najprodavaniju gamu modela na svetu donosi prostranost, praktičnost, uz dizajn SUV automobila C segmenta

Novi SUV ne samo da upotpunjuje porodicu Corolla verzija – uz Hatchback, Touring Sports i Sedan, već zaokružuje i Toyotinu liniju SUV vozila koja sada kupcima nudi najširi asortiman na evropskom tržištu.
Zasnovana na Toyotinoj TNGA filozofiji, Corolla Cross koristi najnoviju platformu GA-C koja omogućava unapređenje izgleda, opreme, tehnologije i voznih karakteristika vozila.
DIZAJN I OPREMA
Snažan, robustan stil novog Toyotinog SUV-a posebno je skrojen za evropsko tržište, s jedinstvenom kombinacijom prednjih i zadnjih svetala, prednjom maskom s dvostrukim trapezom, uz proširene trodimenzionalne blatobrane i izduženu kabinu urbanog SUV-a.
Corolla Cross je dugačka 4460 mm, široka 1825 mm, visoka 1620 mm, i ima međuosovinsko rastojanje od 2640 mm. Smeštena je između Toyote C-HR i RAV4, u samom središtu veoma konkurentnog evropskog tržišta C-SUV segmenta, i nudi udobnost, praktičnost i svestranost neophodne za aktivne porodice s malom decom.
Unutrašnjost obezbeđuje izvanrednu preglednost svim putnicima, dovoljno prostora za glavu i noge putnika na prednjim i zadnjim sedištima, velike otvore zadnjih vrata, više svetlosti i osećaj prostranosti koji pruža panoramski krovni otvor. Prtljažni prostor kombinuje lako pristupačnu, nisku visinu poda sa širokim otvorom vrata što ga čini pogodnim za utovar velikih predmeta, kao što su kolica ili bicikli.
NOVA, PETA GENERACIJA HIBRIDNOG SISTEMA
Corolla Cross je prvi Toyotin model na globalnom nivou koji koristi nov hibridni sistem pete generacije.
Toyotina peta generacija samopunjivog, potpuno hibridnog FWD (prednji pogon) ili AWD-i (inteligentni pogon na svim točkovima) pogonskog sklopa nadograđena je na već poznate karakteristike svog prethodnika, sada sa još više obrtnog momenta, više električne energije, većom efikasnošću i dodatnim zadovoljstvom u vožnji.
Transmisija je iznova konstruisana, uporedo s novim sistemima za podmazivanje i razvod ulja niskog viskoziteta. To doprinosi poboljšanju efikasnosti i snage, pre svega zahvaljujući smanjenim električnim i mehaničkim gubicima.
S najnovijim litijum-jonskim baterijama, novi sistem baterija je moćniji i 40% lakši nego ranije.
I snaga elektromotora i benzinskog motora su poboljšani, što je rezultiralo povećanjem ukupne snage sistema za više od 8%.
Verzija FWD sa 2,0-litarskim hibridnim pogon isporučuje 146 kW/197 KS, pružajući ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 8,1 sekundu.
Verzija AWD-i ima dodatni, snažni električni motor na zadnjoj osovini koji daje impresivnih 30,6 kW. Zadnji motor se automatski uključuje, kako bi pružio bolji kontakt s podlogom, samopouzdanje u vožnji i bezbrižnost, čak i u uslovima slabog prianjanja. Ovako opremljena, AWD-i Corolla Cross ima isti nivo ubrzanja kao FWD verzija.
Performanse hibridnog sistema 5. generacije takođe su dodatno poboljšane. Sistem je sada još linearniji, predvidljiv je i lak za kontrolu prilikom ubrzanja, s brzinom vozila koja je više usklađena s brojem obrtaja motora, kako bi se obezbedilo intuitivnije i prirodnije iskustvo u vožnji.
To je postignuto ponovnim proračunom odnosa između vozačevog pritiska na pedalu gasa i stvarnog odziva pogonskog sklopa.
NAPREDNE TEHNOLOGIJE
Brojne napredne tehnologije primenjene su prilikom konstruisanja potpuno nove Corolle Cross. Osim nadograđenog HMI interfejsa (Human Machine Interface) s najnovijom multimedijalnom tehnologijom, kontrolni panel prilagođen evropskim ukusima sadrži i potpuno novu, multifunkcionalnu digitalnu instrument tablu dijagonale 12,3 inča za vozača, i centralni multimedijalni ekran od 10,5 inča.
Digitalna instrument tabla dijagonale 12,3 inča sadrži potpuno novi hardver i softver. Najveća u segmentu, nudi maksimalan prostor za neophodan sadržaj, brojne podatke i opcije prilagođavanja ili personalizacije, kao što su potrošnja goriva, rad hibridnog sistema i navigacije.
S novim, bržim procesorom, najmoderniji multimedijalni infotejment sistem, s ekranom visoke rezolucije, osetljivim na dodir i dijagonale 10,5 inča, obuhvata bežični Apple CarPlay, Android Auto konekciju kablom, kao i Toyota Smart Connect paket.
Kupci sada mogu da iskuse sve pogodnosti internet navigacije, da dobiju informacije o stanju na putu, asistenciju glasovnog pomoćnika i ažuriranje putem mreže. Osim toga, paket povezanih usluga iz aplikacije MyT uključuje analitiku vožnje, lokaciju automobila, pa čak i funkcije daljinske kontrole kao što su upravljanje radom klima uređaja i zaključavanje vrata.

Konačno, potpuno nova Corolla Cross opremljena je sistemom T-Mate, koji spaja najnoviju generaciju Toyotinog Safety Sense bezbednosnog paketa s drugim aktivnim sistemima za pomoć u vožnji i prilikom parkiranja, što ne samo da čini vožnju lakšom i bezbednijom, već u mnogim situacijama dodatno štiti sve putnike u vozilu, kao i druge učesnike u saobraćaju.
Po prvi put, sistem upozorenja na mogućnost sudara (Pre-Collision System – PCS) pruža mogućnost smanjenja ubrzanja pri maloj brzini i pomoć pri uključenju u saobraćaj na raskrsnici, kao i poboljšanu detekciju dolazećeg saobraćaja i pomoć pri skretanju na raskrsnici.
Ostale nove funkcije paketa Toyota Safety Sense uključuju sistem za zaustavljanje u slučaju opasnosti (Emergency Driving Stop System – EDSS) i bežično internet ažuriranje (Over The Air – OTA), čime se funkcije održavaju ažurnim, a dodaju se i nove tokom radnog veka vozila. Pored toga, poboljšanja su napravljena na prilagodljivom tempomatu punog opsega (Full Speed Range Adaptive Cruise Control – FSR ACC), kao i na sistemima za pomoć pri praćenju vozne trake (LTA) i sistemima za pomoć u prepoznavanju saobraćajnih znakova na putu (RSA).
T-Mate pruža pomoć u vožnji preko monitora mrtvog ugla (BSM), uz dodatnu pomoć za bezbedan izlazak iz vozila (Safety Exit Assist – SEA), automatskim sistemom dugih svetala (AHB), zatim asistencijom prilikom parkiranja Toyota Teammate Advanced Park, monitorom za panoramski pregled oko vozila (PVM), upozorenjem na saobraćaj iza vozila s automatskim kočenjem (RCTAB), kao i inteligentnim senzorima koji kontrolišu prostor oko vozila (ICS).
Upotpunjujući nivo pasivne sigurnosti u novoj Corolli Cross, koji je već osiguran primenom platforme GA-C visoke čvrstine, novi, prednji centralni vazdušni jastuk je dizajniran da u slučaju bočnog sudara spreči međusobni kontakt putnika na prednjim sedištima.
Od predstavljanja 1966. godine, više od 50 miliona Corolla prodato je širom sveta. Nova Corolla Cross će dodatno ojačati Toyotino prisustvo u C-segmentu, i podržati ambiciozni cilj kompanije – plasman 400.000 vozila do 2025. godine – što je jednako tržišnom udelu od 9% u najkonkurentnijoj evropskoj kategoriji automobila.
Pored praktičnosti prostranog SUV-a i dinamičnosti najnaprednije hibridne tehnologije, uz povezivanje i bezbednosne sisteme, potpuno nova Corolla Cross pomaže modernoj porodici kako bi uživala u svakodnevnim izazovima.
Isporuke kupcima počeće na jesen 2022. godine, u zavisnosti od tržišta.

Next: Nissan Z GT500 spreman da zameni GT-R u japanskoj GT seriji