Site icon

44. Dakar Reli startuje 1. januara 2022.

Dakar Reli počinje 1. januara 2022. kada će preko 1.000 takmičara krenuti u nepoznato, putem dugim 7.500 kilometara

Sébastien Loeb/ Foto Red Bull Conten Pool

Dakar Reli počinje 1. januara 2022. godine po 44. put, ali po prvi put u okviru FIA Rally-Raid šampionata sveta, koji će činiti sa još četiri takmičenja. Na put dug skoro 7.500 kilometara pustinjom Saudijske Arabije krenuće preko 1.000 takmičara, od globalnih zvezda do potpuno anonimnih vozača automobila, motocikala, kvadova, side-by sideova i kamiona.
Dakar Reli počinje u Džedi, ide do Ha’ila i Rijada i vraća se u Džedu  Dok jedni uz glamurozne fabričke podrške žele ništa drugo do pobede, drugu će pobedom smatrati prolazak preko linije cilja nakon 13 dana takmičenja.

Nasser Al-Attiyah & Mathieu Baumel // Foto Red Bull Content pool

Dakar Reli 2022. donosi novine koje će sigurno promešati karte. Najatraktivnija T1 klasa vozila sa 4×4 pogonom svoje automobile je pripremala po novim pravilima. Ove godine imaju proširen trag točkova, dozvoljen duži hod oslanjanja i veće pneumatike.
Bagi klasa, odnosno vozila sa pogonim samo na jednoj osovini i dalje će imati beneficiju mogućnosti regulisanja pritiska u pneumaticima iz kabine u toku vožnje, čime mogu značajno prilagoditi automobil podlozi, ali i kalkulisati sa potrošnjom goriva. Poslednje dve godine pobede su odnele posade u Mini bagijima, a u te dve pobede Toyotin vozač broj 1 Nasser Al-Attiyah je imao više od 80 probušenih pneumatika. Da li je Al-Attiyah bio sporiji ili je imao manje sreće?

Mattias Ekström perform during testing in Erfoud, Morocco on November 8th, 2021 // SI202111260210 // Usage for editorial use only //

Mnogo se priča o debiju Audija na Dakar Reliju i to u RS Q e-tron, automobilu sa 670 KS, koji i ima i nema pogon od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Nemačka marka dolazi u duplo nepoznato – nepoznat teren i nepoznat pogon vozila. Doduše, sa tri zvezdane posade – dve koje iza sebe imaju pobede na ovom reliju (Stéphane Peterhansel i Carlos Sainz), i jednom ( Mattias Ekström) sa svetskim titulama u drugim kategorijama, ali tek drugim nastupom na Dakar Reliju.

Laia Sanz// Foto Red Bull Content Pool

Jedna od najharizmatičnijih ličnosti Dakar Relija prelazi na dva točka više – Laia Sanz, koja je ove godine pravila društvo Carlosu Sainzu u Extreme E šampionatu, sa motocikla prelazi u automobil. Za sve koji ne znaju, ova Špankinja je u poslednjih 11 Dakat Relija završila sve zadate deonice najtežeg relija na svetu. Laia bi mogla ukrstiti iskustva i navigacijske sposobnosti sa motocikla, i postati iznenađenje u Miniju.
Dakar Reli svake godine postaje sve zahtevniji. Da bi se koliko toliko ograničila čista maksimalna brzina, organizator posade primorava i na ispit u navigacionim sposobnostima. Ove godine, na 15 minuta pre starta biće im dodeljena ruta brzinskog ispita i to u elektronskoj formi, tako da je bilo kakav vid pripreme unapred nemoguć. Trkanje će biti zasnovana na refleksima i snalaženju u realnom vremenu.

Sam Sunderland  // Foto Red Bull Content Pool

Na poslednjih pet Dakar Relija u konkurenciji motociklista je pobedilo pet različitih vozača, i svi startuju na Dakaru 2022. Australijanac Toby Price ima osvojena dva Dakara, i pokušaće da dođe do het trika, ali to mu sigurno neće olakšati konkurencija, što iz matičnog KTM tima, što zvezde na Yamahama i Hondama.
Kao i godinama unazad, na portalu Dmotion.rs, moćićete svakog dana da pročitate izveštaje sa svakog takmičarskog dana i aktuelni poredak u kategorijama.

Next: Formula 1 – Brawn i Symonds se povlače