fbpx

Toyota ulazi u drugu generaciju gorivnih ćelija

Toyota Motor Europe (TME) kreće u januaru sa proizvodnjom druge generacije modula gorivnih ćelija u pogonu u Briselu

Toyotin cilj je da društvo postane neutralno na polju ugljenika. A da bi postigla ovaj cilj, kompanija razvija mnogobrojne elektrifikovane tehnologije, uključujući vodonik koji smatra jednim od ključnih preduslova za smanjenje emisije CO2. Toyotina posvećenost vodoniku prevazilazi putničke automobile, i svoju tehnologiju gorivnih ćelija čini dostupnom u modulima koje partneri lako mogu da koriste u sopstvenim rešenjima.
Druga generacija modula gorivnih ćelija
Da bi se olakšalo širenje tehnologije vodonika s automobila na različite vrste primena, sistem gorivnih ćelija Toyote Mirai prerađen je u kompaktne module. Od januara 2022. Toyota će započeti proizvodnju modula druge generacije, zasnovanih na svom naprednom sistemu gorivnih ćelija takođe druge generacije. Novi sistem koji je upakovan u kompaktnije, lakše module, takođe obezbeđuje i veću gustinu energije. Moduli su dostupni u dva oblika, u formi kocke, kao i ravnom, pravougaonom obliku kako bi se omogućila veća fleksibilnost i lakša adaptacija za različite primene.
Proizvodnja u Evropi
Toyota je započela razvoj gorivnih ćelija još 1992. godine i kompanija nastavlja da usavršava svoju tehnologiju vodonika. Nova, druga generacija modula gorivnih ćelija takođe će se proizvoditi u Evropi, u istraživačko-razvojnom centru Toyote Motor Europe pokraj Brisela (Zaventem). Počevši od januara 2022. godine, u novom pogonu će se nalaziti probna linija za montažu koja objedinjuje elemente napredne tehnologije s kvalitetnom montažom.
Toyota je donela odluku da sklapa module gorivnih ćelija druge generacije u Evropi, imajući u vidu stalni rast potražnje u regionu. U saradnji s preduzetnicima zainteresovanim za korišćenje Toyotine tehnologije u svojim rešenjima, TME-ova poslovna jedinica za gorivne ćelije će ponuditi neophodnu inženjersku podršku u primeni. Bliska saradnja s  partnerima i mogućnost da pažljivo prati nove poslovne prilike, omogućiće kompaniji da brzo poveća isporuku.
Klasteri vodonika
Jačanje evropske ekonomije vodonika biće ključni element u dostizanju cilja Zelenog plana o apsolutno nultim emisijama globalnog zagrevanja do 2050. Evropska unija je objavila da će industriji, da bi se suočila sa tim izazovima u ključnim industrijskim sektorima do 2030, biti potrebni „klimatski i resursni lideri” da bi se postigao napredak u komercijalnoj primeni ovih revolucionarnih tehnologija. Pojava vodoničnih klastera u Evropi omogućava spajanje različitih sektora koji će objediniti svoja znanja, tehnologije i rešenja koji su neophodni za različite namene, kao što su kamioni, autobusi, taksi vozni park i H2 infrastruktura. Time bi se stvorile održive mogućnosti poslovanja, omogućavajući napredak i nastajanje jezgra za još značajnije aktivnosti.
Pošto se tehnologija vodonika primenjuje u velikom broju rešenja, Toyota podržava stvaranje vodoničnog okruženja, „žive oaze“, gde se ponuda i potražnja susreću da bi se nastavio dalji rast.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Rolls-Royce i 8.000 sati za drvo

Rolls-Royce i 8.000 sati za drvo koliko je utrošeno za oplate u najnovjem Droptail ...

Taktika odlučuje pre starta 24 časa Daytone

Japanski automobili startovaće se čela trke 24 časa Daytone, a ostali se žale Trka ...

Treća pobeda za Verstappena četvrta za Red Bull

Sada više sigurno nije slučajno – Max Verstappen Red Bull su počeli redovno da ...

Ferrari hybrid sa 1000 KS debituje 31. maja

Ferrari je brže usvojio hibridni pogon nego što je priznavao da će se dogoditi ...

Saleen S7 se ponovo vratio, ovog puta sa 1.500 KS

Jiangsu Secco Automobile Technology Corporation, koja nadgleda lansiranje Saleena u Kini, je najavila da ...

HSV proizveo svoj poslednji super sedan

Australijski HSV je proizveo svoj poslednji super sedan baziran na Holden Commodoru Oficijelni australijski ...