Site icon

MotoGP – Yamaha YZR-M1 u problemima nakon prvih testova?

Da li je samo taktiziranje u MotoGP padoku, ili Yamaha YZR-M1 stvarno nije dovoljno napredovala tokom zime?

Foto: Monster Energy Yamaha Racing Team

Potpuno je razumljivo da niko u MotoGP padoku neće otkrivati sve karte već na prva dva dana predsezonskih testova koji su voženi na stazi Sepang u Maleziji. Međutim, ako je suditi po intervjuu koji je aktuelni MotoGP šampiona Fabo Quartararo dao nakon prvih testova, fabrička Yamaha YZR-M1 je mnogo manje unapređena tokom zime nego što je očekivao. Poznato je da je Qauartararo tokom prošle sezone stalno tražio više maksimalne brzine, ali to nije dobio, i poprilično oštro se izrazio rekavši da je u Iwati ponestalo konja.

Foto: Monster Energy Yamaha Racing Team

“Nisam zadovoljan onim što sam dobio u odnosu na ono što sam očekivao”, kaže MotoGP šampion sveta. U dva dana nije postigao bolje od šestog vremena, a iako se tokom testova nije ni tražilo najbolje moguće vreme po krugu, Qauartararo kaže: “Nisam srećan, probali smo novi ram i nišu postavku oslanjanja, i to je sve. Nismo imali sjajan dan, i moramo videti šta možemo postići u Indoneziji, mada već znam da nećemo imati ništa novo na raspolaganju, samo drugu stazu.
El Diablo za vozače Aprilije koji su bili vrlo brzo kaže da to nije slučajno. “Napravili su mnogo krugova, više od nas, a to što su postizali dobra vremena nije slučajno. Vozio sam za Aleixom i Mavericom, i u krivinama imaju stvarno veliku brzinu, impresionirali su me. Honda i Suzuki su napravili velik napredak. Mi ni blizu nismo toliko napredovali”, kaže MotoGP šampion. Francuz misli da je u Iwati ponestalo konja, obzirom da agregat nema osetno više snage, i misli da se iz motora može izvući još, da se ne kompromituju drugi delovi motocikla.
Doduše, drugim danom testova u Maleziji Qauartararo je bio mnogo zadovoljniji, iako se nije našao na samom vrhu tabele sa vremenima. “Mnogo sam srećniji nakon drugog dana. Nisam zadovoljan što nisam vozio ispod 1′:58”, ali sa druge strane na potrošenim pneumaticima sam imao odličan tempo”. Ipak, kao zaključak Qauartararo koaže da M1 mora imati mnogo više snage i gripa, a da zadrži ono što valja – stabilnost na kočenju.

Foto: Monster Energy Yamaha Racing Team

Iz ugla korisnika Yamaha YZR-M1 motocikala, ponavlja se situacija kao iz 2021. kada je samo Qauartararo bio brz, a preostala tri vozača se mučili. MotoGP šampiona kaže da će Morbidelli sasvim sigurno ubrzo postati brz, i da bi trebalo da jedan drugom budu motivacija. Međutim u drugom taboru, trostruki MotoGP vicešampiona sveta Andrea Dovizioso uopšte nije srećan nakon prva dva dana. Dovi kaže: “Postoji samo jedan način da se Yamaha M1 brzo vozi, a to je Qauartararov način. Sve ostalo nije dobro. Ako vozim svojim uobičajenim stilom, nisam dovoljno brz i stvari postaju komplikovane. Mislim da M1 ima dobru osnovu, ali moramo da otključamo još njegovih prednosti. Spor sam na izlasku iz krivine, a samo Qauartararo zna kako da dobro ubrzava iz krivine. Mislim da u odnosu na prošlu godinu motocikl nije mnogo napredovao.
Naravno, ove izjave treba uzeti sa velikom dozom rezerve. Niko sve do prve trke neće otkrivati pravu brzinu, i možemo očekivati dosta oprečnih izjava i informacija. Pravo stanje stvari saznaćemo tek u kvalifikacijama za prvu MotoGP trku sezone 5. marta na stazi Losail u Kataru.

Next: Alfa Romeo Tonale (konačno) predstavljen