fbpx

WEC – Peugeot odmerava da li da nastupi na Lemanu 2022

Svoj automobil za WEC šampionat izdržljivosti Peugeot uveliko testira, ali Peugeot Sport još nije odlučio da li će na Leman

Jean-Marc Finot, šef motorsporta Stellantis Grupe, čji deo je i Peugeot, da još nije odlučeno da li će Peugeot 9X8 nastupiti na 24 časa Lemana ove godine, u junu mesecu. Kako je Finot rekao, startna lista za Leman se zatvara krajem februara il početkom marta, a do tada Peugeot će odlučiti da li će nastupiti ili odložiti povratak na Leman za 2023. godinu. Finot nije čak ni nagovesto na koju stranu se tim „naginje“, ka učešću ili odlaganju. Ono što je sasvim sigurno, Peugeot 9X8 se neće trkati na tradiconalnom otvaranju sezone, na trci za 24 časa Sebringa sledećeg meseca.
„Biće teška odluka, zato što svi želimo da što pre počnemo da se trkamo. Međutim, obzirom da je automobil zamrznut u specifikacijama čim prođe homologaciju, bilo bi suludo da rizikujemo zbog nestrpljivosti i mučimo se i plaćamo „ceh“ narednih pet godina“ kaže Finot.
Automobile Club de l’Ouest, organizator Lemana i promoter WEC, Šampionata izdržljivosti, prijave za učešće na 24 časa Lemana 2022 zatvara 22. februara, a startna lista će biti objavljena 28. februara ili 1. marta. Sa svoje strane, Peugeot je potvrdio nameru da učestvuje sa dva automobila na drugoj trci sezone na stazi Spa u Belgiji koja je zakazana za 7. maj., ukoliko odluči da učestvuje u na 24 časa Lemana u junu ove godine. Finot kaže da je za zahtev WEC-a da Peugeot učestvuje na Spa pre Lemana čuo iz medija, ali i Finot i Olivier Jansonnie, tehnički direktor WEC programa u Peugeot Sportu naglašavaju da Spa svakako jeste deo njihovog plana. „Odavno gorimo da na trku u Spa moramo da izađemo, ukoliko želimo da izađemo na Leman. Princip je jasan, na Spa se postavlja balans performansi za Leman“, kaže Jansonnie.
Peugeot je obavio drugi test na stazi Paul Ricard prošle nedelje, ali nije objavio program nastavka razvoja svog Leman Hiperautomobila, osim da će imati jo jedan test pre odluke o izlasku na trku, za koju Jansonnie kaže da će svakako biti kockanje, ali i dodaje da je tim vrlo zadovoljan rezultatima nakon testova na Aragonu i Paul Ricardu. „Zadržavamo dozu skromnosti, ali spram postignutih simulacija i onoga što smo videli na stazi, smo optimisti. Ključna stvar za Leman je pouzdanost, i sada odmeravamo probleme koje smo imali i da li smo spremni da ih otklonima do Lemana“, kaže Jansonnie, i dodaje da je prerano za simulaciju trke od 24 časa. „Vozili smo tokom noći, ali po principu održavanja automobila na stazi, ali ako imamo blo kakvu nedoumicu više volimo da zadržimo automobil u garaži i proverimo o čemu se radi, a da na stazu izađe kada se otklone svi problemi. Peugeot 9X8 se i dalje vozi bez zadnjeg krila, a do sada testove su obavili Kevin Magnussen i Mikkel Jensen u Aragonu, pa potom Paul di Resta, Loic Duval i Gustavo Menezes. Samo Jean-Eric Vergne još nije imao priliku da se upozna sa Peugeot 9X8 prototipom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Audi A3 predstavljen u četvrtoj generaciji

Audi A3 je predstavljen u svojoj četvrtoj generaciji, sa evolucijom karoserije, ali revolucijom enterijera ...

Osveženi Ford Focus za 2022. donosi Sync 4 sistem

Ford Focus je 2022. modelnu godinu prošao kroz niz važnih unapređenja Prva očigledna promena ...

Continental razvija pneumatike za EV i hibride

Prema JATO Dynamics, tokom oktobra 2020. godine u Evropskoj uniji hibridi i električni automobili ...

Dyson će se ipak držati usisivača

James Dyson, britanski pronalazač (usisivača bez kese) odustao je od svog projekta električnog automobila ...

Mercedes AMG Project One izgleda zastrašujuće na ulici

Mercedes AMG Project One hiper automobil se približava finalnoj fazi razvoja, pa je proizvođač ...

Renault na Salonu sa novim Cliom i brojnim popustima

Za Renault i Dacia vozila, na Sajmu automobila u Beogradu, aktuelni su sajamski popusti, ...