fbpx

Formula 1 – Russel kaže da su drugi brži

Formula 1 za sada nudi više nepoznanica nego informacije, ali vozač tima Mercedes-AMG tvrdi da su drugi trenutno brži

Foto: Scuderia Ferrari Press Office

Formula 1 je za sada u „početnoj“, ali veoma bitnoj fazi zagrevanja za sezonu 2022. sa potpuno novim bolidima. U prva tri dana na stazi pored Barselone niko nema za cilj traženje limita bolida i postizanje najboljih mogućih vremena, nego prikupljanje što više podataka. Zbog toga i ne čudi da je većina bolida sa jednim ili oba vozača za upravljačem u oba dana prelazila i po 120 kilometara, odnosno gotovo dve distance trke. Problema većih ili manjih imaju svi, ali u proseku bolidi pokazuju veliku pouzdanost. To je po timove dobra vest, obzirom da iako su pogonske grupe napravljene po pravilima koja važe još od 2014., svi su pokušali da izvuku „maksimalni maksimum“ pre zamrzavanja razvoja motora. Pored toga, a zbog nove konstrukcije bolida i kompletna ugradnja pogonske grupe, ali i hladnjaka, instalacija, hidraulike, pneumatike i elektronike potpuno je drugačija, pa za zadivljujuću pouzdanost inženjeri i mehaničari zaslužuju sve čestitke. Fenomen „pumpanja“ automobila koji se nakon 40 godina ponovo pojavio je prisutan gotovo kod svih. Opasan je zato što opterećuje konstrukciju i oslanjanje bolida, kao i vozača i svi timovi će morati da nađu načina da ga otklone već do sledeća tri test dana u Bahreinu.

Foto: Mercedes-AMG Petronas F1 Team

A koliko je ko brz i koliko je ko pogodio ili promašio sa novom konstrukcijom – ne zna se. Po pravilu, prava brzina u Formuli 1 se uvek skriva, svako testove radi po svom programu, i prava brzina je potpuno „zamagljena“ i biće skrivena čak i na kraju poslednjeg test dana u Bahreinu.
Ipak, vozači i timovi već imaju izvesne indikacije i načine da „pročitaju“ konkurenciju. Novi vozač tima Mercedes-AMG George Russel je „radio“ u „drugoj smeni“ drugog dana testova u Barseloni, napravio je 66 krugova (za razliku od 40 Lewisa Hamiltona tokom prepodneva) i završio na četvrtom mestu po vremenima, dok je na prvom mestu završio Charles Leclerc u Ferrariju.

Foto: Mercedes-AMG Petronas F1 Team

Po završetku dana, Russel je malobrojnim novinarima na stazi izjavo da misli da Mercedes-AMG W13 za sada ima par problema. „Neki timovi Formule 1 su vrlo, vrlo brzi, pogotovo narandžasti i crveni, vrlo su konkurentni i videćemo šta možemo da uradimo do Bahreina“, kaže Russel. Na pitanje gde je Mercedes-AMG W13 u odnosu na McLaren i Ferrari, Russel je odgovorio: „Sigurno nismo ispred njih, prilično sam siguran. Deluje mi da su rešili sve probleme i nepoznanice: Deluju vrlo snažni i sa malo goriva i mnogo goriva, na novim i starim pneumaticima. Znamo da svi testiramo po različitim programima, ali na kraju dana po prosečnim vremenima znamo gde smo, a trenutno smo mi iza njih“.
Naravno, ovu izjavu treba uzeti sa velikom rezervom. I Ferrari tvrdi da su autsajderi za sezonu Formule 1 2022. a ne favoriti uprkos činjenici da deluju vrlo uverljivo. Do prve trke ima još četiri test dana, i prilike da se mnogo toga popravi i promeni. Kako Russel dodaje – sezona ne dobila ili gubi na testu u Barseloni, ali su prva dva dana bila vrlo intrigantna i zanimljiva.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kroz „klinička testiranja“ Renault sluša glas kupaca

Renault u svojim “kliničkim testiranjima” kupcima prikazuje modele mnogo pre nego što će se ...

Hamilton najbrži u Belgiji

Lewis Hamilton sve je bliži rekordu Schumachera po broju pobeda u Formuli 1 – ...

BMW u Formuli E

BMW ulazi u Formulu E u sezoni 2018/2019. kao fabrički tim u saradnji sa ...

“The Grand Tour” najavio svoju video igru

Radoznali ljubitelji video igara će uskoro moći da istražuju sa igrom zvanom “The Grand ...

Otvoren Seat Boutique Concept i u Podgorici

Godinu dana nakon otvaranja u Novom Sadu, i Podgorica je dobila Seat Boutique Concept ...

Zbog čega je važno raditi centriranje trapa?

Vlasnicima automobila se govori da urade zamenu ulja, rotiraju pneumatike, i dopunjavaju tečnosti, ali ...