Sve je spremno za 90. izdanje legendarnog automobiliskog maratona, trke 24 časa Lemana a nakon Hyperpola poznate su startne pozicije
Pred ljubiteljima trka izdržljivosti sportskih automobila je vikend koji se čeka cele godine. Sve je spremno za 90. izdanje legendarne trke 24 časa Lemana, koja će startovati u subotu 11. juna u 16:00 časova i završiti se u nedelju 12. juna u 16:00 časova.
Iza timova i vozača već je dinamična nedelja sa tehničkim prijemom automobila i četiri slobodna treninga na stazi, kao i nadmetanje za najbolje startne pozicije. Za sada deluje da, barem još ove godine, Toyota u novoj Hypercar klasi koja je zamenila LMP1 klasu, neće imati ozbiljniju konkurenciju od strane timova Alpine i Glickenhouse, mada se tokom 24 časa mnogo toga može promeniti.
Kao i poslednjih nekoliko godine, najbolje startne pozicije i prvi startni red osvojili su vozači automobila Toyota GR010 Hybrid, ali je donekle iznenađenje da je najbolje vreme od 3m25.213s postavio Brendon Hartley u Toyoti sa brojem 8, i pobedio timskog kolegu Kamuija Kobayashija, koji je već prozvan „Mr Qualifying“, a koji je pokušao da dođe do pete uzastopne pol pozicije na Lemanu. Ipak, Hartley je bio brži za nešto više od četiri desetinke sekunde. Nakon kvalifikacija, rekao je da mu je pol pozicija još draža obzirom da je prošle godine od Kobayashija izgubio za tri desetinke to zbog gužve u poslednjoj krivini.
U jurnjavu koja će trajati 24 časa sa treće pozicije u Hypercar klasi krenuće tim Alpine, koji je u kvalifikacijama imao samo dve desetinke lošije vreme od drugoplasiranog Kobayashija, dok četvrtu i petu startnu poziciju imaju vozači tima Glickenhause, koji su oko dve sekunde sporiji po krugu od najbržih posada.
Kao što smo već objavili, Peugeot je odlučio da sa svojim radikalnim 9X8 ipak ne nastupi na 24 časa Lemana 2022. koji je treća trka ovogodišnjeg WEC, šampionata sveta izdržljivosti, nego da svoj hiperautomobil što bolje pripremi za sledeću sezonu kada se očekuje ulazak snažnih fabričkih timova.
Rezultati Hyperpole kvalifikacija:
Hypercar
1. #8 Toyota GR010 Hybrid – Toyota Gazoo Racing – Buemi/Hartley/Hirakawa – 3:24.408
2. #7 Toyota GR010 Hybrid – Toyota Gazoo Racing – Conway/Kobayashi/López – 3:24.828
3. #36 Alpine A480-Gibson – Alpine Elf Team – Negrão/Lapierre/Vaxiviere – 3:24.850
4. #709 Glickenhaus 007 LMH – Glickenhaus Racing – Briscoe/Westbrook/Mailleux – 3:26.841
5. #708 Glickenhaus 007 LMH – Glickenhaus Racing – Pla/Dumas/Derani – 3:26.359
LMP2
1. #31 Oreca 07-Gibson – WRT – Gelael/Frijns/Rast – 3:28.394
2. #41 Oreca 07-Gibson – Realteam by WRT – Andrade/Habsburg/Nato – 3:29.697
3. #22 Oreca 07-Gibson – United Autosports USA – Hanson/Albuquerque/Owen – 3:30.070
4. #38 Oreca 07-Gibson – JOTA – Gonzáles/da Costa/Stevens – 3:30.373
5. #9 Oreca 07-Gibson – Prema Orlen Team – Kubica/Delétraz/Colombo – 3:31.115
6. #23 Oreca 07-Gibson – United Autosports USA – Lynn/Jarvis/Pierson – 3:31.596
LMGTE Pro
1. #64 Chevrolet Corvette C8.R – Corvette Racing – Milner/Tandy/Sims – 3:51.491
2. #63 Chevrolet Corvette C8.R – Corvette Racing – García/Taylor/Catsburg – 3:51.132
3. #91 Porsche 911 RSR-19 – Porsche GT Team – Bruni/Lietz/Makowiecki – 3:51.382
4. #92 Porsche 911 RSR-19 – Porsche GT Team – Christensen/Estre/Vanthoor – 3:50.999
5. #52 Ferrari 488 GTE Evo – AF Corse – Molina/Fuoco/Rigon – 3:51.614
6. #51 Ferrari 488 GTE Evo – AF Corse – Pier Guidi/Calado/Serra – 3:51.502
LMGTE Am
1. #61 Ferrari 488 GTE Evo – AF Corse – Prette/Grunewald/Abril – 3:52.594
2. #57 Ferrari 488 GTE Evo – Kessel Racing – Kimura/Schandorff/Jensen – 3:52.751
3. #77 Porsche 911 RSR-19 – Dempsey-Proton Racing – Ried/Priaulx/Tincknell – 3:53.006
4. #98 Aston Martin Vantage AMR – Northwest AMR – Dalla Lana/Pittard/Thiim – 3:53.578
5. #54 Ferrari 488 GTE Evo – AF Corse – Flohr/Castellacci/Cassidy – 3:53.757
6. #85 Ferrari 488 GTE Evo – Iron Dames – Frey/Gatting/Bovy – 3:53.869
Show Comments