fbpx

Cadillac Project GTP Hypercar pokazan u Lemanu

Cadillac Project GTP Hypercar je za sada pokazan u Lemanu, ali sledeće godine boriće se za lovorov venac u Francuskoj

Cadillac Project GTP Hypercar je pokazan u Lemanu, isto kao što je Peugeot samo pokazao svoj 9X8. Međutim, ova „pokazivanja“ treba shvatiti ozbiljno. Dokaz su da se marke uopšte ne šale sa svojim projektima hiperautomobila, koji će se u LMDh klasi takmičiti u WEC i IMSA šampionatima izdržljivosti, ali i „ukrstiti koplja“ upravo na Lemanu već za godinu dana.
Cadillac Project GTP Hypercar će svoj trkački debi imati u januaru 2023. godine na trci 24 časa Daytone, a svakako kruna sezone i trka u kojoj se osvaja najviše poena biće Leman 2023.
Potpredsednik Cadillac Global Rory Harvey kaže da su trke izdržljivosti u WEC i MSA šampionatima (koji se mogu voziti sa automobilima istih tehničkih specifikacija) prilika za demonstraciju znanja, sposobnosti i tehnologija koje kompanija poseduje.
Nije iznenađenje da Cadillac Project GTP Hypercar ima dizajnerske elemente serijskih drumskih automobila ove marke. Međutim, jeste zanimljivo rešenje svojevrsnih krila na prednjem i zadnjem delu koja bi trebala doneti ukupnom aerodinamičkom balansu ovog jednoseda, ali najverovatnije biti usmerivač vazdušnih strujnica ka zadnjem krilu.
Cadillac kaže da je pokazani Project GTP Hypercar ipak samo predpremijera. Testovi prototipa u aerotunelu su završeni, ali tek slede testovi u realnim uslovima na stazi, koji će sasvim sigurno doneti dosta modifikacija na karoseriji, kako bi se automobil prilagodio željama i potrebama vozača.
Za proizvodnju karoserije zadužena je Dallara (jedan od sertifikovanih proizvođača za LMDh klasu), a pogon će biti V8 zapremine 5.5 litara sa dvostrukim DOHC glavama i obaveznim hibridnim sistemom. Iako bi se moglo pomisliti da se radi o istom agregati koji pokreće Corvette C8.R trkači automobil, predstavnici Cadillaca tvrde da je reč o potpuno novom V8 agregatu, projektovanom za Cadillac LMDh.
Cadillac je samo jedno od velikih imena koje se spremaju ua LMDh klasu i oba šampionata izdržljivosti. Peugeot je pokazao svoj radikalni 9X8, BMW takođe, Lamborghini će najverovatnije zauzeti mesto koje je trebalo pripadati Audiju, koji je pauzirao svoj WEC program zbog ulaska u Formulu 1, ali Porsche je navodno uveliko u projektu svog automobila, takođe sa, navodno, V8 hibridnim agregatom. Manje se zna dokle je stigao Ferrari sa svojim projektom, ali je zato Acura već definisala svoj prototip.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Aston Martin se ozbiljno širi

Aston Martin se ozbiljno širi i doživljava globalnu renesansu nakon dosta godina diskutabilnih uspeha ...

Ferrari imao manje goriva zbog varanja

Po svemu sudeći, otkriveno je zbog čega su Ferrari i timovi koje snabdeva motorima ...

Novi Hyundai modeli stigli u Srbiju

Budući da je Car Show otkazan, Hyundai Srbija predstavlja nove modele na tržištu Srbije, ...

Novo zadnje krilo u Formuli 1 koštaće pola sekunde

Od trke Formule 1 u Francuskoj FIA uvodi novi test zadnjeg krila na bolidima, ...

Porsche Cayman GT4 RS je ozbiljna zverka

Porsche nije previše skrivao da razvija vrhunski verziju modela Cayman, ali ono što je ...

Toyota Srbija preventivno poziva hibride na servis

Povodom informacija iz svetskih medija da Toyota opoziva sva hibridna vozila na kontrolne servise, ...