Volkswagen još uvek radi i unapređuje svoje SUS motore iako zvanično akcentuje svoje opredeljenje ka elektrifikaciji
Realno, ne potpuno novi, što VW potvrđuje imenom novog četvorocilindarskog motora “1.5 TSI evo2”. Ovaj turbo benzinac dobo je dodatna unapređenja po pitanju efikasnoti i čistijih zduvnih gasova. Konstruktivno, trostazni katalitički konvertor i filter beznzinskih čestica sada su integrisani u jedan sistem za tretman izduvnih gasova, koji se nalazi blizu glave motora i tretira gasove gorivo odmah po napuštanju komore za sagorevanje. Prednost ove konstrukcije je niža cena, obzirom da se manje koriste plemeniti metali kao u klasičnim katalizatorima, a sa još boljim rezultatima prečišćavanja gasova.
Volkswagen službeno se zvao “Active Cylinder Management”, a sada se zove “ATCplus” novi sistem deaktivacije dva cilindra kada motor nije pod velikim opterećenjem, koji to, prema navodima fabrike čini mekše i uglađenije kako kada gasi, tako i kada ponovo aktivira dva cilindra. Raspon malih i srednjih obrtaja i opterećenja pod kojim se gase drugi i treći cilindar je proširen, a VW tvrdi da je rad sistema “jedva oseti”.
Predstavljajući novi benzinski motor, VW nije zaboravio da napomene da će do kraja decenije 70% proizvedenih automobila biti sa električnim pogonom, ali i da se prelazak na elektromobilnost neće dogoditi preko noći. Postojeće pogonske jedinice sa unutrašnjim sagorevanjem biće unapređeni u Euro 7, i nastaviti da budu izbor kupaca na tržištima koja će sporije prihvatati elektrifikaciju, pa će klasični motori još neko vreme biti i te kako potrebni i popularni.