fbpx

Volkswagen (još uvek) radi na svojim SUS motorima

Volkswagen još uvek radi i unapređuje svoje SUS motore iako zvanično akcentuje svoje opredeljenje ka elektrifikaciji

Volkswagen radi na svojim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Iako još kada se dogodilo to što se dogodilo u “Dieselgate”-u, (mada ni drugi nisu bili nšta veće “cvećke”) akcentira svoje opredeljenje ka nultoj emisiji i elektrifikaciji automobila, Volkswagen nije zaboravio svoje motore sa unutrašnjim sagorevanjem i radi na njihovom unapređivanju. Da, dobro je poznato da je MEB platforma budućnost brojnih modela VW Grupe, dok će modeli luksuznih marki Audi i Porsche počivati na PPE platformi, ali to ne znači da je VW potpuno odustao od motora koji imaju cilindre i koriste tečno fosilno gorivo, odnosno benzin. Šta više, Volkswagen je upravo predstavio novi benzinski agregat.
Realno, ne potpuno novi, što VW potvrđuje imenom novog četvorocilindarskog motora “1.5 TSI evo2”. Ovaj turbo benzinac dobo je dodatna unapređenja po pitanju efikasnoti i čistijih zduvnih gasova. Konstruktivno, trostazni katalitički konvertor i filter beznzinskih čestica sada su integrisani u jedan sistem za tretman izduvnih gasova, koji se nalazi blizu glave motora i tretira gasove gorivo odmah po napuštanju komore za sagorevanje. Prednost ove konstrukcije je niža cena, obzirom da se manje koriste plemeniti metali kao u klasičnim katalizatorima, a sa još boljim rezultatima prečišćavanja gasova.
Volkswagen službeno se zvao “Active Cylinder Management”, a sada se zove “ATCplus” novi sistem deaktivacije dva cilindra kada motor nije pod velikim opterećenjem, koji to, prema navodima fabrike čini mekše i uglađenije kako kada gasi, tako i kada ponovo aktivira dva cilindra. Raspon malih i srednjih obrtaja i opterećenja pod kojim se gase drugi i treći cilindar je proširen, a VW tvrdi da je rad sistema “jedva oseti”.
Prvi model u koji će biti ugrađivan 1.5 TSI evo2 sa 150 KS su modeli T-Roc i T-Roc Convetible, ali će njegova ugradnja vremeno preći i u druge modele, uključujući plug-in pogonske verzije koje idu čak do 275 KS. Velika verovatnoća je da će se 1.5 TSI evo2 naći u novoj generaciji Passata i njegovog pandana Škode Superb kada budu debitovali tokom 2023. godine.
Predstavljajući novi benzinski motor, VW nije zaboravio da napomene da će do kraja decenije 70% proizvedenih automobila biti sa električnim pogonom, ali i da se prelazak na elektromobilnost neće dogoditi preko noći. Postojeće pogonske jedinice sa unutrašnjim sagorevanjem biće unapređeni u Euro 7, i nastaviti da budu izbor kupaca na tržištima koja će sporije prihvatati elektrifikaciju, pa će klasični motori još neko vreme biti i te kako potrebni i popularni.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Uz nove vlasnike i Smart je stigao u SUV segment

Saloni automobila služe za pokazivanje – Smart je pokazao svoj prvi SUV ikada na ...

Zašto siromašna smeša ne znači veću temperaturu agregata

Jedan od mnogih mitova koji okružuju SUS motore je taj da agregati koji koriste ...

VW T-Roc – vredelo je čekati

Jedan od tri prodata automobila na svetu je neka verzija SUV-a ili crossovera, kažu ...

Daimler ima plan ako Shufu postane agresivan

Obzirom da nije blagonaklon prema ulasku Li Shufua u vlasničku strukturu kompanije, Daimler ima ...

Hyundai Ioniq 6 Svetski automobil godine

Hyundai IONIQ 6, osvojio je prestižne nagrade Svetski automobil godine, Svetsko električno vozilo i ...

Naslednik Bugatti Chirona biće spreman 2024. godine

Naslednik Bugatti Chirona biće spreman 2024. godine i luksuznu sportsku marku uvešće u novu ...