fbpx

Volkswagen (još uvek) radi na svojim SUS motorima

Volkswagen još uvek radi i unapređuje svoje SUS motore iako zvanično akcentuje svoje opredeljenje ka elektrifikaciji

Volkswagen radi na svojim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Iako još kada se dogodilo to što se dogodilo u “Dieselgate”-u, (mada ni drugi nisu bili nšta veće “cvećke”) akcentira svoje opredeljenje ka nultoj emisiji i elektrifikaciji automobila, Volkswagen nije zaboravio svoje motore sa unutrašnjim sagorevanjem i radi na njihovom unapređivanju. Da, dobro je poznato da je MEB platforma budućnost brojnih modela VW Grupe, dok će modeli luksuznih marki Audi i Porsche počivati na PPE platformi, ali to ne znači da je VW potpuno odustao od motora koji imaju cilindre i koriste tečno fosilno gorivo, odnosno benzin. Šta više, Volkswagen je upravo predstavio novi benzinski agregat.
Realno, ne potpuno novi, što VW potvrđuje imenom novog četvorocilindarskog motora “1.5 TSI evo2”. Ovaj turbo benzinac dobo je dodatna unapređenja po pitanju efikasnoti i čistijih zduvnih gasova. Konstruktivno, trostazni katalitički konvertor i filter beznzinskih čestica sada su integrisani u jedan sistem za tretman izduvnih gasova, koji se nalazi blizu glave motora i tretira gasove gorivo odmah po napuštanju komore za sagorevanje. Prednost ove konstrukcije je niža cena, obzirom da se manje koriste plemeniti metali kao u klasičnim katalizatorima, a sa još boljim rezultatima prečišćavanja gasova.
Volkswagen službeno se zvao “Active Cylinder Management”, a sada se zove “ATCplus” novi sistem deaktivacije dva cilindra kada motor nije pod velikim opterećenjem, koji to, prema navodima fabrike čini mekše i uglađenije kako kada gasi, tako i kada ponovo aktivira dva cilindra. Raspon malih i srednjih obrtaja i opterećenja pod kojim se gase drugi i treći cilindar je proširen, a VW tvrdi da je rad sistema “jedva oseti”.
Prvi model u koji će biti ugrađivan 1.5 TSI evo2 sa 150 KS su modeli T-Roc i T-Roc Convetible, ali će njegova ugradnja vremeno preći i u druge modele, uključujući plug-in pogonske verzije koje idu čak do 275 KS. Velika verovatnoća je da će se 1.5 TSI evo2 naći u novoj generaciji Passata i njegovog pandana Škode Superb kada budu debitovali tokom 2023. godine.
Predstavljajući novi benzinski motor, VW nije zaboravio da napomene da će do kraja decenije 70% proizvedenih automobila biti sa električnim pogonom, ali i da se prelazak na elektromobilnost neće dogoditi preko noći. Postojeće pogonske jedinice sa unutrašnjim sagorevanjem biće unapređeni u Euro 7, i nastaviti da budu izbor kupaca na tržištima koja će sporije prihvatati elektrifikaciju, pa će klasični motori još neko vreme biti i te kako potrebni i popularni.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Sorento sa sistemom ‘Terrain Mode’ još bolji

Unapređeni sistem optimizuje sporuku pogona i doprinosi boljem prijanjanju u blatu, pesku i na ...

Potpuno autonomni Audi Aicon na putevima 2021. godine

Audi je otkrio da će svoj prvi potpuno autonomni automobil lansirati već 2021. godine, ...

Bogati leče dosadu i kupuju skupe automobile

Dok globalno tržište volumenskih automobila (još uvek) kija i kašlje, tržište skupocenih četvorotočkaša cveta ...

Test – Volkswagen ID.4 Pro Performance

Volkswagen je uložio mnogo novca i vremena u razvoj MEB platforme za električna vozila ...

Kriza sa čipovima je nekim proizvođačima donela napredak

Kriza sa nedostatkom čipova u auto industriji koja je obeležila 2021. godinu nekima je ...

Mitsubishi Pajero na platformi Nissan Patrola?

Nekadašnja off-road ikona Mitsubishi Pajero, iako vremešna, još uvek se solidno prodaje, a nova ...