Polestar 3 prvi je SUV švedske sportske električne marke, ima dva elektromotora i košta poprilično
Polestar 3 prvi je SUV švedske sportske električne marke, ima dva elektromotora i pokušaće da konkuriše modelima kao što su BMW iX i Jaguar I-Pace. Ovo je drugi model koji će kupcima ponuditi Polestar, odvojena marka od matične kuće Volvo, a koja bi trebala postati električna sportska marka visokih performansi uz tradicionalne vrednosti koje definišu Volvo, a to je pre svega bezbednost. Proizvođač tvrdi da je Polestar 3 i pravi demonstrator ekološke odgovornosti u serijskoj proizvodnji, obzirom da u sebi pored elektro pogona ima mnogo elemenata izrađenih od materijala iz obnovljivih i održivih izvora.
Polestar 3 je postavljen na novu, električni SPA2 platformu, koju će deliti sa dolazećim modelom Volvo EX90. Međutim, za razliku od modela Polestar 1 i Polestart 2 koji su u osnovi vozila bazirana na Volvo konceptima, novi SUV je potpuno namenskog dizajna i koncepta. Iako se radi o velikom SUV-u, njegov uglasti dizajn potpuno je podređen aerodinamičkoj efikasnosti i stvaranju sto manjih otpora, čemu doprinose i aerodinamički dodaci za kontrolisano usmeravanje vazduha kao što su prednje i zadnje krilo koji su ukorporirani u prednji odbojnik ispod kojeg se nalazi „pametna zona“ sa raznim senzorima i zadnju ivicu krova. Thomas Ingenlath, šef Polestara tvrdi da će to biti karakteristike koje će definisati i buduće modele marke.
Porestar je marka koja obećava visoke sportske performanse. U tu svrhu Polestar 3 je opremljen sa dva elektromotora sa ukupno 485 KS sa više snage na zadnjoj osovini. To bo trebalo biti dovoljno da 2.584 kg teški SUV do 100 km/h zaleti za pet sekundi uz maksimalnu brzinu od 210 km/h. Uz opcioni Performace Pack Polestar dobija 30KS više i za tri desetinke kraće ubrzanje do 100 km/h. Da bi veliki i teški električni SUV bio na „sigurnim nogama“ Polestar 3 ima adaptivno vazdušno ogibljenje sa dvokomornim sistemom, koje elektronika prilagođava uslovima vožnje svake dve milisekunde.
Za zaustavljanje služe ogromni diskovi koji su na prednjoj osovini prečnika od 400 mm i imaju Brembo četvoroklipne čeljusti. Polestar 3 ima i sistem vektorisanja obrtnih momenata koji na zadnjoj osovini ima dve spojnice, koji može i potpuno da eliminiše zadnji motor iz pogona, čme se u određenim uslovima vožnje kada se koristi samo prednji motor štedi električna energija.
Polestar 3 će na tržištu startovati u Long Range verziji sa velikom litijum jonskom baterijom od 111 kWh koja ima ćelije u obliku prizme. Službeno, proizvođač najavljuje autonomiju od 620 kilometara i mogućnost punjenja na brzim punjačima do 250 kW, uključujući i bidirekcionalno punjenje, odnosno vraćanje struje iz vozila u mrežu.
Polestar 3 donosi i mnogo novih tehnologija za infotejment i bezbednosne sisteme. Kompjuter sa Nvidia Drive procesorom služi kao AI mozak vozila i obrađuje podatke od senzora kojih je na vozilu mnogo. Polestar 3 ima pet radarskih modula, pet eksternih kamera i 12 eksternih ultrazvučnih senzora. Pored toga, od sledeće godine kupcima će biti ponuđen i opcioni Pilot Pack baziran na lidar sistemom sa dodatnim kamerama i senzorima, sposoban za 3D skeniranje okruženja vozila. I enterijer vozila je pokriven senzorima koji detektuju milimetarske pokrete, a koji služe za upozoravanje u slučaju ostavljanja dece i životinja u vozilu, a povezani su i sa klima uređajem koji sprečava pregrevanja ili smrzavanje u kabini. Sistem za otkrivanje zamora vozača je sposoban da automatski zaustavi vozilo ukoliko otkrije visok nivo zamora ili pospanost vozača.
Polestar je već otvorio porudžbine za svoj „3“, a isporuke se očekuju pred kraj sledeće godine. Kao što se može pretpostaviti Polestar 3 nije jeftin i košta od 92.000 evra pa naviše. U početku, proizvodiće se u kineskom Volvo pogonu u mestu Chengdu, dok se od 2024. očekuje početak proizvodnje i u Južnoj Karolini u SAD.
Show Comments