Site icon

Audi osvežio i pojačao RS6 Performance i RS7 Performance

Audi je osvežio svoje vrhunske modele RS6 Performance i RS7 Performance, koji su dobili više snage i obrtnog momenta

Audi je osvežio svoje vrhunske modele RS6 Performance i RS7 Performance. Verovatno mnoge čini tužnima podatak da će već od 2026. godine kao nove predstavljati samo električne modele, ali izgleda da ćemo u naredne tri godine Audi iz SUS pogona otić uz „veliki prasak“ iz svojih motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Uz osveženje svoje RS6 Avant i RS7 Sportback Audi će nuditi i još vatrenijoj Performance verziji sa dodatno pojačanim motorom. Poznati twin-turbo TFSI 4.0 V8 je pojačan na 630 KS uz 800 Nm maksimalnog obrtnog momenta. To znači da je 30 KS snažniji nego do sada, i ima 50 Nm veći obrtni moment.
Uz snažnije “konje”, RS6 Performance i RS7 Performance do 100 km/h stižu 0.2 sekunde brže do 100 km/h, odnosno za 3.4 sekunde. Audi RS6 Performance i RS7 Performance u standardnoj opremi dobijaju RS Dynamic Package, koji između ostalog podrazumeva maksimalnu brzinu od 280 km/h i upravljanje i na zadnjoj osovini.
Uz dorađen i pojačan motor, RS6 Avant i RS7 dobijaju i potpuno novi i lakši centralni diferencijal sa zatvaračem, a njegov posao je da zadnjoj osovini pod normalnim uslovima vožnje šalje 60% snage, a prednjim 40%. Ukoliko zatreba, do zadnje osovine se može isporučiti i 85%, odnosno maksimalno do 70% do prednje osovine. Prema informaciji proizvođača novi diferencijal donosi oštiju voznu dinamiku i još uspešnije predupređuje podupravljanje nego do sada.
Uz nove kovane aluminijumske točkove od 21” i opcono 22” Perfomance verzije poprilično štede na masi vozila, tačnije oko 20 kilograma. Dodatnih 34 kilograma mogu se uštedeti opcionim karbon-keramičkim kočnicama umesto čeličnih diskova. Lakši kočioni sistem sa čeljustima koje mogu biti u crvenoj, plavoj ili sivoj boji standardno je deo RS Dynamic Package Plus, koji maksimalnu brzinu podiže do čak 305 km/h.
Za razliku od mehanike, enterijeri modela Audi RS6 Avant i RS7 Sportback ponajmanje je menjan. Sedišta su presvučena Valcona kožom, sa štepovima u obliku saća, dok su bokovi centralne konzole i ručica selektora pogona presvučeni Dinamica mikrovlaknima, što je materijal koji nastaje od 45% reciklirane PET ambalaže.
Na vozačev ekran od 12.3” dodat je “shift light”, kada je osmostepeni Tiptronic menjač u manuelnom modu. Isto tako, svetlosna indikacija govori kada je aktivan launch control i kada je najbolji trenutak za polazak iz mesta.
Cene za unapređene Audi RS modele tek će biti saopštene, ali svakako će biti više od do sada važećih.

Next: Koliko je odlazak Binotta dobar po Ferrari?