Site icon

Audi A8 nove generacije stiže 2024. godine

Audi A8 nove generacije stiže 2024. godine a šef dizajna marke potvrđuje da će biti vrlo sličan konceptu Grandsphere

Audi A8 nove generacije stiže 2024. Očigledno ga marka priprema u dubokoj tajnosti, obzirom da se do sada nije pojavila ni jedna jedina špijunska fotografija. Da Audi priprema električnu verziju svog vrhunskog modela potpuno je logično i očekivano, obzirom da modele u ovoj klasi uveliko imaju konkurenti Mercedes-Benz i BMW. Prema trenutno poznatom, za razliku pod pomenutih marki koje svoje najprestižnije modele imaju sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i sa elektro pogonom, Audi A8 nove generacije biće isključivo električni. Sa druge strane, iako čudi da novi Audi A8 nigde nije „uhvaćen“, zapravo možda već znamo kako će izgledati.

Marc Lichte, šef dizajna Audija, potvrdio je da će novi A8 biti „vrlo sličan“ konceptu Grandsphere koji je svoju premijeru imao u septembru 2021. godine, i jedan je od četiri do sada predstavljena Sphere koncepta, koji više ili manje najavljuju električnu budućnost „Četiri prstena“. Lichte kaže da kompanija radi punim gasom na novim modelima i najavljuje najveći broj lansiranja noviteta u istoriji Audija, kojih će biti više od 20 u narednih dve i po godine, dodajući da je upravo predstavljeni SUV Activesphere poslednji od koncepata, kako bi se kompanija posvetila serijskim modelima.

Dmotion predlaže da pročitate: Audi predstavio Activesphere Concept električnog SUV-a, a model nastao na osnovi ovog koncepta mogao bi konkurisati Mercedesovoj EQG Klasi

Ako se vratimo budućem „stegonoši“, novi A8 će biti „vrlo blizu“ konceptu Grandsphere. Lichte kaže da neće biti baš kopija koncepta, ali da je koncept „vrlo konkretna najava“ serijskog modela. Prema nepotvrđenoj informaciji, model će se zvati Audi A8 e-tron. Ono što je najizvesnije, koristiće novu PPE platformu koju zajednički razvijaju Audi i Porsche.

Ipak, ono što izaziva ponajviše znatiželje je podatak da koncept Grandsphere ne samo da sa 3.19 metara ima najveći međuosovinski razmak na svetu, nego je veći čak i od Mercedes Horch verzije Maybacha koja se prodaje isključivo u Kini. Nismo zaboravili da je Audi koncept Grandsphere definisao kao „privatni mlaznjak za drum“, što obzirom na dužinu od 5.35 metara i nije neko preterivanje.
Naravno, o budućem A8 e-tron Audi ne objavljuje niti jedan tehnički podatak, ali možemo se podsetiti da je uz Grandsphere objavljena konfiguracija pogona sa dva elektromotora koji Quattro pogonu na svim točkovima donose 710 KS i 960 Nm maksimalnog obrtnog momenta, moguće ubrzanje do 100 km/h za malo preko četiri sekunde. Uz koncept je Audi najavio i ogromnu bateriju od 120 kWh, koja bi trebala obezbediti do 750 kilometara autonomije, uz mogućnost punjenja na punjačima i do 270 kW, što bi značilo da se za 10 minuta punjenja dobija novih 300 kilometara vožnje, a za 20 minuta baterija puni od 5 do 80%.

Audi A8e-tron ne treba očekivati rano u 2024. godini, nego najverovatnije u drugoj polovini godine. Ostaje otvoreno pitanje da li će Audi nastaviti da uporedo proizvodi i prodaje i aktuelni A8 sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, kada u salone bude stigao A8 e-tron.
Sa druge, “ne električne” strane, Audi je nastavio svoj put u Formulu 1. Upravo je saopšteno da je Audi kupio manjinski udeo u Sauberu. Prema već definisanom ugovoru, Audi je u prvom koraku kupio 25% F1 tima Sauber, sledeć godine će kupiti još 25%, da bi pre izlaska Audi bolida na stazu imao 75% vlasništva u timu.

Next: Renault i Nissan prave rebalans Alijanse