fbpx

Audi predstavio Activesphere Concept

Audi je predstavio futuristički Activesphere Concept, pa iako marka tvrdi da je samo koncept, možda ipak razmišlja drugačije

Static photo, Colour: Arctic Teal

Audi predstavio Activesphere Concept, četvrti od koncepata na kojima američki dizajn studo Audija u Malibuu radi već neko vreme. Do sada smo upoznali Urbansphere, Grandsphere i Skysphere. Iako predstavnici marke tvrde je Audi Activesphere Concept daleko od bilo kakvog serijskog vozila, iskustva nam govore da bi takve izjave oak trebalo uzeti sa rezervom uprkos svom prikazanom futurizmu ovog koncepta.

Static photo, Colour: Arctic Teal

Iako Audi nije iskoristio priliku i na Ford Ranger, stavi četiri prstena, kao što je to uradio Volkswagen sa drugom generacijom Amaroka. U osnovi, uz loša iskustva Mercedes-Benza, koji je na Nissan Navari pokušao da kupcima ponudi X-Klasu, pick-up u premijum segmentu, manevar nije uspeo. Iz takve perspektive, taktički je možda i bolje što Audi nije krenuo sličnim putem.

Design Sketch

Ali, da li to znači da je Audi spreman da se odrekne dela kupaca koji žele električni offroader, kakav će Mercedes svojom EQG Klasom ponuditi od 2027. godine? Posmatrajući upravo predstavljeni Audi Activesphere Concept, pitanje se samo po sebi nameće – da li bi Audi makar i u formi koncepta razmišljao o offroaderu, i da li bi ozbiljne milione ulagao u RS Q e-tron takmičeći se na Dakar Reliju odnosno FIA Rally Raid svetskom šampionatu? Teško. Šta više Marc Lichte, šef dizajna Audija priznaje da ima prostora za terenac u premijum segmentu, obzirom da ih ima samo dva, misleći na Mercedes G Klase i Land Rover Defender.

Design Sketch

Upravo predstavljeni Audi Activesphere Concept je veliki 4.98 metara dugi i preko 2 metra široki sportski offroader, izrazito visokog klirensa od tla, i za koncepte uobičajeno predimenzionisanim točkovima i pneumaticima od 22“. Međutim, standardni klirens od 208 mm može biti od-do, odnosno biti povećan za 40 mm ili dodatno spušten za isto toliko za vožnju asfaltom Activesphere Concept počiva na PPE modularnoj platformi koju za vozila visokih performansi za električna vozila, zajednički razvijaju Audi i Porsche. Da bi Activesphere Concept imao imao sposobnosti za autonomiju u nekom bespuću podseća podatak o 600 kilometara dometa i ekstremno brzom punjenju zahvaljujući 800 voltnoj tehnologiji u pogonskom sistemu. Očekivano, pogon je elektronski kontrolisani Quattro. Prilazni ugao prepreci od 18.9° i izlazni od 28.1° najavljuju da bi ovakav offroader mogao biti zabavan.

Dmotion.rs vam predlaže: Novi Volkswagen Amarok konačno pred očima javnosti

Interior

Pominjemo i futurizam u kontekstu Audi Activesphere Concepta. Pored već viđene mogućnosti da se upravljač i nožne komande potpuno uklone, Audi je u svom najnovijem konceptu demonstrirao prikaze i komunikacije kakve se za sada viđaju samo u filmovima naučne fantastike i to vrlo maštovitim. Kada se upravljač i komande uklone, kompletna armaturna tabla pretvara se u ogroman „soundbar“, najavljujući spektakularan zvuk u vozilu tokom autonomne vožnje. Većina komandi predvižena je da bude gestikulacijom umesto dodirom.

Detail

Mnogo stakla korišćenog na panelima karoserije ili su deo mašte ili mogućnosti da Audi razmišlja o materijalima koji bi omogućili ovakvu egzotiku. Sa druge strane, visokom prilagodljivošću kabine Audi najavljuje da se mnogo razmišlja o funkcionalnosti. Vrata se otvaraju jedna nasuprot drugima čime se otvara nesmetan ulazak u prostranu kabinu. Vrata ptljažnika klize preko krova i otkrivaju velik utovarni prostor.
Barem na papiru, Audi Activesphere Concept ima pogon na svim točkovima uz dva elektromotora. Maksimalna snaga je 325 kW, odnosno 450 KS, a baterija kapaciteta 100 kWh može se puniti na brzim punjačima do 270 kW i od 5 do 80% napuniti za 25 minuta.
Sve skupa, Audi Activesphere Concept najavljuje da PPE platforma može nositi ovakav tip vozila, a da li će, to ćemo vremenom saznati.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Diess pokazao – kilometar EV vožnje 50% jeftiniji

Herbert Diess prvi čovek Volkswagen Grupe tvrdi da je vreme za prelazak na električna ...

Legende Dakar Relija impresionirale 3. dana

Legende Dakar Relija Al-Attiyah, Lopez i Sotnikov 3. dana ništa nisu prepustili slučaju Dan ...

PSA je zapravo kupio FCA – piše sitnim slovima!

Uveliko se radi na zakonskim i pravnim aspektima operativnog spajanja dva giganta PSA i ...

Hamilton na tri točka do pobede u drami na Silverstoneu

Poslednjih par krugova Velike nagrade Velike Britanije Formule 1 priredilo je pravu dramu za ...

Toyota ima rešenje da se ne pritisne gas umesto kočnice

Toyota priprema rešenje koje će sprečiti da se greškom pritisne gas umesto kočnice Japansko ...

Mercedes GLB stiže pre vremena

Iako priče o još jednom SUV-u iz Mercedesa odavno kruže, po svemu sudeći GLB ...