fbpx

Evropa kaže stop za SUS motore od 2035.

Evropski parlament je dao odobrenje po kojem se od 2035. godine definitivno zabranjuje prodaja novih automobila sa SUS motorima u EU

Evropski parlament je dao odobrenje po kojem se od 2035. godine definitivno zabranjuje prodaja novih automobila sa SUS motorima u EU. To znači da će za 12 godina u zemljama EU iz ponude u salonima potpuno nestati automobili sa benzinskim i dizel motorima. U Evropskom Parlamentu za ovu odluku glasalo je 340 poslanika, protiv je bilo 279 uz 21 suzdržanog. Uredbu su podržali zastupnici socijaldemokrata, zelenih i liberala.
Evropa poručuje da će zahvaljujući ovoj uredbi korišćenje električnih automobila postajati pristupačnije, kao i da će se brže razvijati tržište polovnih električnih vozila. Samim tim svi će na raspolaganju imati dostupniju održivu mobilnost. Pored toga, autoindistrija će preciznije moći da definiše svoje ciljeve posveti se razvoju novih tehnologija.
Za 12 godina na teritoriji EU više neće smeti da se prodaju novi automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, a do tada, plan EU predviđa da se emisija CO2 kod putničkih vozila smanji za 55% a za laka dostavna vozila 50% do 2030 godine. Odluka EU ne znači sa se i nakon 2035. godine neće moći voziti automobili sa SUS motorima, kao ni da će biti zabranjena prodaja polovnih vozila sa SUS motorima.

Foto: Oliver Killig

Paket EU “Spremni za 55” ima i drugi deo, kojim će se taksama osigurati onečišćavanje EU uvozom vozila iz neevropskih zemalja, koji će se zvati „Mehanizam za granično prilagođavanje emisija CO2“ (CBAM). Kompanije koje budu htele da uvoze u EU moraće plaćati takse, odnosno kupovati dozvole za CO2, što bi moglo ozbiljno razljutiti trgovinske partenere iz Kine, Indije i Rusije.
Agencija France Press je objavila da je bilo ozbiljnih sukoba na Evropskoj komisiji kada je finalizovan predlog, a posebno su bila osetljiva pitanja uvođenja korišćenja mnogo skupljih održivih goriva za javni prevoz i grejanje, hlađenje pa i u građevinarstvo. Tek se očekuje bitka sa aviotransportom i aviokompanijama zbog novog poreza na letove unutar EU, uključujući popularne turističke destinacije poput Grčke, Portugala i Španije, koji pokušavaju da barem ublaže predloge Evropske komisije. Sa svoje strane, Poljska koja se oslanja na proizvodnju energije iz uglja takođe ima velikih problema sa novim zakonom.
Prodaja električnih automobila u EU je u usponu, a novi propisi će još vše favorizovati električna vozila, ali i postepeno gasiti hibridna i PHEV vozila, što će biti velik izazov za autoindustriju koja samo u EU zapošljava 14.6 miliona ljudi.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

BMW X3 – broj 1 ili lete glave

BMW se pre skoro 20 godina “uvukao” u SUV segment i to tako što ...

BMW otkrio motor za svoj trkački M Hybrid V8

BMW razvija M Hybrid V8 bolid za LMDh klasu koji će debitovati u Daytoni ...

Formula 1 – tim Alpha Tauri dobija novo ime

Formula 1 – tim Alpha Tauri dobija novo ime za narednu sezonu, zajedno sa ...

Renault predstavio Arkanu na salonu u Moskvi

Renault je danas na auto salonu u Moskvi predstavio novi model Arkana, koji će ...

Lamborghini Urus premašio sva očekivanja

Prema rečima direktora Lamborghini-a, potražnja SUV modela Urus je premašila sva očekivanja Lamborghini Urus ...

Šef Cadillaca Johan de Nysschen iznenada smenjen

Cadillac je iznenada dao otkaz šefu kompanije, Johanu de Nysschenu, a na njegovo mesto ...