fbpx

BMW otkrio motor za svoj trkački M Hybrid V8

BMW razvija M Hybrid V8 bolid za LMDh klasu koji će debitovati u Daytoni početkom 2023. godine, a sada je otkrio pogonski agregat

Foto: BMW

BMW uveliko radi na svom prototipu koji će se takmičiti u LMDh klasi u američkom IMSA šampionatu izdržljivosti. Bolid smo, doduše ne baš do poslednjeg detalja nedavno videli, a BMW je sada objavio i šta će ga pokretati, barem u domenu pogona sa unutrašnjim sagorevanjem.
Pod oznakom P66/3 nalazi se 4.0 biturbo V8 benzinac, radne zapremine od 4.0 litara, sa cilindarskim redovima pod uglom od 90°. Agregat je baziran na P66/1 atmosferskoj pogonskoj jedinici koja je u sezonama 2017. i 2018. pokretala M4 DTM trkačke automobile, čiji razvoje je počeo praktično od dodavanja dva turbokompresora. Može se pretpostaviti da se radi o kratkohodnom motoru, što potvrđuju i brojke. Prečnik cilindra je 93 mm, dok je hod 73.6 mm, sa razmakom između cilindara od 102mm.
Pravilima je regulisana maksimalna snaga od 640 KS koju dohvata na 8.200 o/min, uz 640 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Bitan podatak je i da BMW P66/3 pogonska jedinica služi i kao nosač komponenti oslanjanja, pa Dallarina samonoseća karoserija neće zahtevati subšasiju kao nosač motora, menjača i oslanjanja.
Električni deo pogona M Hybrid V8 BMW još uvek krije. Sastoji se od elektromotora, invertera i visokonaponske baterije, kao i spojnice koja povezuje ili razdvaja SUS i elektro pogon, omogućavajući i vožnju samo na elektro pogon.
Iz BMW M Motorsport odeljenja kažu da su tokom razvojne faze razmatrali mogućnost korišćenja rednog P48 četvorocilindarskog motora takođe iz BMW M4 DTM, ali je izbor pao na veliki P63 V8 iz BMW-a M8 GTE zbog potencijalnih problema sa puzdanošću upola manjeg agregata, iako celom automobila donosi dodatnu masu.

Foto: BMW

BMW M Hybrid V8 će svoj trkački debi imati u januaru 2023. godine na Rolex 24 časa Daytone, a Rahal Letterman Lanigan Racing se nastupati sa dva automobila i dve posade u celom IMSA WeatherTech SportsCar šampionatu. BMW će imati vrlo ozbiljnu konkurenciju od strane fabrički podržanih timova Acura, Cadillac i Porsche, a moguće je da će se i Ferrari pojaviti sa svojim LMDh prototipom koji uveliko testira, dok se za 2024. priprema i ulazak Lamborghini fabričkog tima. Ono što je za sada činjenica, BMW ne spominje ulazak u WEC, što bi značilo i 24 časa LeMansa, iako su pravila za konstrukcije automobila za WEC i IMSA šampionate usklađena i isti automobili mogu nastupati u oba šampionata.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Toyoti 1-2 na na prvoj trci WEC Šampionata

Vozačima Toyote pripale su prve dve pozicije na prvoj trci WEC šampionata 2018/19 Kao ...

Porsche potvrdio crossover derivat Taycana

Porsche će na jesen ove godine početi prodaju električnog Taycana, a već sprema i ...

Crossland X – nova era Opela

Crossland X možemo definisati i novom erom Opela, koja će kupcima tek ponuditi to ...

Opel Mokka X – mali SUV ili…?

Mali SUV je postao super popularan u svetu, a predviđanja kažu da će im ...

Mercedes-Benz Star Experience po 10. put u Srbiji

Događaj za sve ljubitelje Merecdes-Benz vozila, Star Experience ove godine se predstavio publici pod ...