Site icon

Valentino Rossi bi mogao na čelo fabričke Yamahe MotoGP?

Valentino Rossi bi mogao na čelo fabričke Yamahe MotoGP? Ne treba isključivati ovaku mogućnost

Foto: Petronas SRT Racing Team

Valentino Rossi bi mogao na čelo fabričke Yamahe MotoGP? Iako to u ovom trenutku deluje kao vrlo udaljena mogućnost, možda je bliža nego što deluje. Ne tako davno, Jorge Viegas, predsednik FIM-a izjavo je da će Rosijev VR46 MotoGP tim za sezonu 2024 motocikle Ducati zameniti Yamahom. Za sada se to nije dogodilo, ali ovakvu mogućnost uopšte ne treba odbaciti iako je VR46 MotoGP tim, koji ima potpisan ugovor sa Ducatijem negirao ovakvu mogućnost. O celoj ovoj tem se ućutalo u MotoGP krugovima, ali je u međuvremenu Yamaha jedina ostala sa samo dva motocikla na stazi.

Foto // Lucas Pripfl / Red Bull Content Pool // SI202208190878 // Usage for editorial use only //

Prema trenutnom stanju stvari, jedini potencijalnu satelitski tim za Yamahu mogao bi biti Gresini, kojem na kraju MotoGP sezone 2023. ističe ugovor sa Ducatijem, ali obzirom na čak četiri pobede Enee Bastianinija prošle sezone, teško da se Gresini može odlučiti na promenu dobavljača svojih motocikala.

Foto: Mooney VG46 Racing Team Facebook

U celoj priči nije tajna da Yamaha želi pod svoje preuzeti VR46 tim pre svega zbog mišljenja da su Luca Marini i Marco Bezzecchi odlični vozači, a i zbog činjenice da Yamaha već ima poslovne aranžmane sa VR46.

Foto: Petronas SRT Team

Trenutno, verovatno najveći problem je taj što Yamaha bilo kom potencijalnom timu mora punuditi konkurentan M1 motocikl. Pored toga, Yamaha mora i da se „opere“ od statusa da svoje satelitske timove vidi i koristi samo kao krave muzare za novac. U poslednjih par godina Yamaha je izgubila dva satelitska tima – Tech 3 i RNF, ali i moćnog sponzora kao što je Petronas.
Lin Jarvis ima svoj stav i kaže: „Neću da komentarišem izjavu Viegasa, ali svako treba da se drži svog domena i uticaja. Očigledno je da bi voleli da ponovo imamo satelitski tim što pre, ali pre toga moramo da razmislimo o nekoliko elemenata. Prvi je da moramo imati konkurentan motocikl kojm ćemo privući korisnika da ima motiva da promeni dobavljača. Nakon toga, moramo da budemo u mogućnosti da ponudimo dobar poslovni aranžman i podršku na svim nivoima. Na kraju, moramo da poštujemo ugovore koje zainteresovane strane već imaju. Ako za 2024. ne dođemo do satelitskog tima, to će biti za 2025“.

Foto: Yamaha MotoGP Racing

Upravo poslednja Jarvisova rečenica ukazuje da bi se iza nje mogla nalaziti borba da od konkurencije preotme ikonu, Valentina Rossija. Mada, Jarvis nije naivan i neiskusan i zna koliko ima politike u MotoGP-u i da se sve zapravo može dogoditi. Ako Yamaha odluči, pitanje je samo vremena kada će pridobiti Rossija, koji je 16 godina svoje karijere proveo na Yamahi.
To priznaje i Jarvis: „Blisko sarađujemo sa VR46, oni vode naš Master Camp MotoGP 2 tim, imamo blisku saradnju sa Valentinom, i logika kaže kuda bi trebali da idemo. VR46 MotoGP tim ima dva odlična vozača, a mi VR46 Vozačku Akademiju snabdevamo motociklima. Samo, VR46 ima ugovor sa Ducatijem koji ističe na kraju 2024. godine“.
Sve ovo znači da se VR46 tim može u doglednom periodu naći na Yamaha motociklima, ali, najverovatnije, samo ako Yamaha Valentinu Rossiju ponudi mesto šefa fabričkog tima, ako planira na duge staze. Na kraju, svi pre ili kasnije treba da se povuku, uključujući i Lina Jarvisa.

Next: Formula 1 – Red Bull i McLaren postaju partneri!?