fbpx

Novi Porsche 911 GT2 RS će biti spektakularan

Novi Porsche 911 GT2 RS će biti spektakularan i uz hibridnu pomoć stići do najveće snage ikada

Porsche 911 GT2 RS će biti spektakularan. Iako se za sada svodi na neprecizne najave iz Zuffenhausena, Porsche 911 GT2 RS generacije 992 se priprema za 2026. godinu i biće najjači i najbrži ikada u preko 50 godina istorije modela 911, čime će krunisati karijeru aktuelne evolucije 911.
Prema informacijama koje je objavio Autocar, novi Porsche 911 GT2 RS će biti baziran na 3.8 twin turbo bokser agregatu, ali do još veće snage neće stići pojačavanjem samo motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Dobiće pomoć od blagog hibrida, a spekuliše se da će to biti derivat sistema koji se koristi u trkačkom Porscheu 963 LMDh klase za šampionat izdržljivosti.
U brojkama izraženo, nagađa se da će imati preko 700 KS i značajno veće obrtne momente. Radi ilustracije, aktuelni Porsche 911 Turbo S sa svojih 620 KS ima 800 Nm, a 911 GT2 RS bi trebao imati znatno preko toga. Šta više, Porsche ne isključuje ni mogućnost ugradnje manuelnog umesto PDK menjača, kako bi izdržao povećane obrtne momente.
Razumljivo, na pomen hibridnog pogona, pored povećanja obrtnih momenta odmah “na tapet” stiže i povećanje mase vozila. Prema nezvaničnim informacijama iz fabrike na koje se pozva Autocar, inženjeri Porschea na sve moguće načine se trude da 911 GT2 RS prođe kroz dijetu i sličnim putem kakav donosi Weissach Package u starom GT2 RS, nova perjanica ostane na minimalnoj mogućoj težini. Ipak, čni se da elektrifikacija neće doći besplatno i da će masa novog GT2 RS ipak biti veća za oko 100 kilograma.
Iako nove generacije 718 Boxster i Cayman stižu 2025. sa elektropogonom na 800 volti, budući 911 će imati sistem koji radi na upola nižem naponu od 400 volti, za koji u fabrici kažu da ima manju masu i znatno je kompaktniji.
Iz najave da će novi GT2 RS biti znatno snažniji, može se protumačiti da će značajno prebaciti 690 KS koliko je imao stari 911 GT2 RS, ali i da će novi imati EV mod vožnje. Iz Zuffenhausena poručuju da će električni deo pogona pak biti u funkciji unapređivanja performansi a ne u cilju vožnje na struju ili smanjenja potrošnje goriva. Baterija bi svoje mesto trebala naći iza zadnjeg sedišta, a elektromotor ugrađen u kućište menjača. Time bi raspored mase trebao biti 39:61 napred pozadi, što je još radikalnije nego što je postignuto za trkački 963 LMDh.
Do predstavljanja novog 911 GT2 RS, Porsche traži način da proširi svoju ponudu. Model 911 ST će biti Carrera T sa pogonom iz GT-3, a uveliko se rasi i na novom Speedsteru, koji će biti predstavljen sledeće 2024. godine kada će porodica 911 proći kroz redovnu restilizaciju i postati 992.2 evolucija.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

McLaren GT debitovao sa 612 KS i prtljažnikom od 570 litara

McLaren je otkrio novi, praktičniji tip super automobila, koji nosi oznaku GT Kao što ...

Force India preživela, ali kreće od nule

Tim Formule 1 Force India je preživeo, izašao iz prinudne uprave, ali počinje ispočetka ...

Formula 1 – pol pozicija na Spa Leclercu

Formula 1 – pobednik kvalifikacija na stazi Spa Francorchamps je Max Verstappen, ali zbog ...

Dallara predstavila svoj prvi ulični automobil

Dallara je otkrila svoj prvi ulični automobil, pod imenom Stradale, na događaju u čast ...

Probudio se Hamilton

Prva ovogodišnja trka Formule 1 u Evropi voziće se u Barseloni, koja je vozače ...

2+3= Mazda CX3

Kompaktni crossover – šta se dobije kada se automobil B segmenta malo podigne, malo ...