fbpx

Force India preživela, ali kreće od nule

Tim Formule 1 Force India je preživeo, izašao iz prinudne uprave, ali počinje ispočetka

Foto: Sahara Force India Formula 1 Team

F1 tim Force India i njegovi zaposleni su preživeli najveću krizu od nastanka tima. Nakon što je Lawrence Stroll i grupa poslovnih ljudi kupila tim, počele su pravne zavrzlame. Stroll jeste kupio kupio zgrade, automobile i kompletnu logistiku, međutim, pojavili su se brojni poverioci, njih 13, koji su kao garanciju za vraćanje kredita podignutih od strane bivšeg vlasnika Vijaya Mallya. Srećom po tim i sve zaposlene, njih 400, novac koji je obezbedio investicioni fond okupljen oko milijardera Strolla, za sada, je razrešio probleme. Tim se od trke u Spa, koja se vozi ovog vikenda, zove Racing Point Force India, i nastaviće sa učešćem u šampionatu. Međutim, iako će vozači zadržati svoje do sada osvojene poene u plasmanu vozača, ono što Stroll nije uspeo je da preuzme poene koje je tim Force India do sada osvojio.

Foto: Sahara Force India F1 VJM11.

Po FIA pravilima, pošto bivši tim Force India nije mogao da ispuni svoju obavezu po ugovoru i nastupi na svim trkama sezone, automatski je isključen iz šampionata. Racing Point Force India je potpuno nov tim, koji je došao na upražnjeno mesto, i praktično, po pitanju timskih poena, sezonu kreće ispočetka, a ne kao nastavak onoga što je Force India postigla. Iza ovog podatka krije se značajna stavka – milioni dolara koje na kraju sezone timovi dobijaju za ostvarene rezultate, što je raspodela prihoda od televizijski prava i reklama. Sada je samo na vozačima, Prezu i Oconu da osvajaju poene, kako bi na kraju budžet tima ipak bio dopunjen sa nekoliko milona dolara. U međuvremenu, Stroll se već zahvalio na uslugama i da otkaz Bobu Fernleyu, koji je bio desna ruka i zamenik Vijayu Mallyi, koji zbog brojnih tužbi i sudskih procesa iz rodne Indije, nije smeo da napušta Englesku. Istovremeno dosadašnji izvršni direktor tima Otmar Szafnauer postao je CEO tima.

Foto: Sahara Force India Formula 1 Team

A za to vreme, Lance Stroll je već izjavio da nema garancija da će dočekati kraj sezone u Williamsu. Drugim rečima, najverovatnije, tata Lawrence će otkupiti ostatak Lanceovog ugovora, kako bi sin prešao u mnogo konkurentniji bolid. Obzirom da je Esteban Ocon Mercedesov vozač, koji je dobavljač motora za Racing Point Force India, najveći gubitnik u celoj priči može ispasti talentovani, ali nikada ostvareni Sergio Perez, koji bi kraj sezone mogao dočekati bez sedišta, ili u očajnom Williamsu, na osnovu trampe mesta sa Lanceom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Lynk&Co prvi put u Srbiji na BG Car Show 2024

Lynk&Co prvi put u Srbiji predstavljen na BG Car Show 2024, u okviru ekspanzije ...

Alesi prodao F40 da bi finansirao sinovu karijeru

Jean Alesi nekadašnji vozač Formule 1 prodao je svoj Ferrari F40 kako bi finansirao ...

Dočekasmo i T-Roc

Posle bezbrojnih “šuškanja”, tizera, špijunskih slika, najava, poricanja, ugledasmo i T-Roc. VW je savršeno ...

Lamborghini predstavio Revuelto

Lamborghini predstavio Revuelto, dugo najavljivani i od probranih kupaca nestrpljivo očekivani naslednik Aventadora Lamborghini ...

Mercedes nam nešto poručuje sa Aesthetics Progressive Luxury

Mercedes će na Pebble Beach Concours D’Elegance predstaviti koncept podugačkog imena koje više skriva ...

Continental razvija pneumatike za EV i hibride

Prema JATO Dynamics, tokom oktobra 2020. godine u Evropskoj uniji hibridi i električni automobili ...