Site icon

Formula 1 – da li lete glave u Ferrariju?

Formula 1 – da li lete glave u Ferrariju nakon mlakog starta u Bahreinu koji je kulminirao odustajanjem Leclerca?

Foto: @Scuderia Ferrari Press Office

Formula 1 – da li lete glave u Ferrariju nakon mlakog starta u Bahreinu koji je kulminirao odustajanjem Leclerca? Leteće, tako barem tvrde spekulacije kojih u Formuli 1 uvek ima, a često se ispostave tačnim. Nakon trke u Bahreinu, kojom je otvorena sezona Formule 1 2023. Charles Leclerc se sastao sa predsednikom Ferrarija Johnom Elkannom, a po svemu sudeći kreće pravi egzodus šefova u F1 timu Ferrari, uključujući i Laurenta Mekiesa, pomoćnika šefa tima i trkačkog direktora.

Foto: @Scuderia Ferrari Press Office

Nakon što je prošle godine odlično otvorio sezonu, Ferrari F1 tim je imao sunovrat forme, nepouzdanost i čitav spisak grešaka kakve tim sa šampionskim aspiracijama, a i vozači sebi ne mogu da dopuste. Za novu sezonu Formule 1 2023. trebao je biti spreman novi, dovoljno brz bolid, doveden je novi šef tima Fred Vasseur, ali ako se po jutru dan poznaje, Ferrari je ponovo daleko od borbe za titulu, a nade da su barem blizu da ugroze Red Bull, ispostavile su se neopravdanima, barem za sada.
Činjenica je da je Ferrari konačno pokazao malo strateške hrabrosti i maštovitosti žrtvujući pokušaj Leclerca da se dokopa pol pozicije, kako bi sačuvao set svežih mekih pneumatika za trku. Taktika se pokazala opravdana, kada je Leclerc već na startu obišao Pereza i došao na drugu poziciju, ali daleko od tempa koji je diktirao Max Verstappen.

Foto: @Scuderia Ferrari Press Office

Na žalost tima Ferrari, ali i navijača tima, jedino što je Leclerc uspeo je da zadrži do zamene gume, ali je kasnije postao laka žrtva za Pereza. Na žalost Leclerca, čak ni do trećeg mesta nije stigao zahvaljujući kvaru Ferrarijeve pogonske jedinice. Slika koju je Ferrari pokazao u Bahreinu je da i dalje ima problem sa pouzdanošću, ali i sa brzinom u odnosu na Red Bull.
La Gazzetta dello Sport piše da je upravo zbog evidentnog nedostatka brzine Ferrarija, Leclerc lično zatražio sastanak sa Elkannom, na kojem je “zatražio” uverenje da tim može ći unapred i bti bolji od drugog mesta prošle godine. La Gazzetta dello Sport piše: “Vratiti Ferrari na vrh na kojem je bio još davne 2008. cilj je svakog vozača, ali nakon četiri sezone u Ferrariju čak i “čudu od deteta” za koje drže Leclerca postaje jasno da vreme ističe”.

Foto: @Scuderia Ferrari Press Office

Pored toga, izveštaji kažu da je atmosfera u timu Ferrari napeta, i da je iznenadni odlazak dugogodišnjeg inženjera i aerodinamičara David Sanchez samo potvrda izgubljenog kompasa u Maranellu. Navodno, trend odlaženja se ne završava na Sanchezu. I dugogodišnji članovi tima Gino Rosato i Jonathan Giacobazzi napuštaju Maranello, a i Inaki Rueda, “ražalovani” šef strategije ide ka izlaznim vratima.
Laurent Mekies bi mogao takođe biti među onima koji žele da se oproste od Ferrarija, ali je za sada njegov odlazak zaustavljen time što je Fred Vasseur stavio veto na mogućnost da Mekies pređe da radi u Formuli 1 pored Stefana Domenicalija, takođe jednog od bivših šefova F1 tima Ferrari.
Pominje se i da Enrico Cardile, šef aerodinamike, koji preuzima ulogu tehničkog direktora, čeka da mu sledeće godine istekne ugovor i da ode iz tima. Corriere della Sera pominje i jedan mogući transfer, a to bi bio povratak Simonea Resta, trenutno tehničkog direktora tima Haas.

Foto: @Scuderia Ferrari Press Office

A priče o nezadovoljstvima i sukobima u Maranellu idu i dalje. Navodno Benedetto Vigna CEO Ferrarija ima sukob sa Vasseurom. Razlog je ljutnja što je Vasseur na testove u Bahreinu leteo sa svojim prijateljem (i konkurentom) Totom Wolffom, šefom tima Mercedes-AMG. Pored toga, navodno je Vasseur sprečen da dovede još jednog (neimenovanog) sponzora u tim Ferrari.

Next: Citroen Ami nije Formula 1