fbpx

Serijska Škoda Fabia naspram trkačke – koja je razlika?

Iako je Škoda Fabia RS Rally2 sofisticiran reli automobil do poslednjeg zavrtnja, ima ponešto zajedničkog sa serijskim modelom

Kupci mogu da kupe četvrtu generaciju modela Fabia u elegantnoj i sportskoj verziji Monte Carlo. A profesionalni reli vozači mogu kupiti  potpuno novu Fabia RS Rally2 koju je dizajnirao Škoda Motorsport tim. U osnovi, to je jedna od stvari koje su zajedničke serijskom i trkačkom modelu – možete biti ponosni vlasnik oba. Samo je cena poprilično drugačija. Iako je Fabia Monte Carlo jedan od najpristupačnijih Škoda sportskih automobila, s više od deset puta višom cenom od preko 200.000 evra, Fabia RS Rally2 je najskuplji model koji možete kupiti od češkog proizvođača automobila. Uprkos razlici u ceni, ova dva automobila imaju mnogo toga zajedničkog.
Porodična sličnost
Jasna veza između dva modela je dizajn i struktura karoserije. „Pravila su stroga i zahtevaju da karoserija reli automobila bude identična kao kod serijskog automobila. Jedini izuzetak od ovog pravila je mogućnost proširenja automobila s branicima i spojlerima. Možemo da dodamo spojlere i da izgradimo tunel za 4×4 pogon,“ objašnjava Aleš Rada, rukovodilac inženjeringa trkačkih automobila u Škoda Motorsport timu. Reli automobil ima koristi od krute karoserije proizvodnog tipa, što oba automobila stavlja među najbolje u svojoj kategoriji u pogledu sigurnosnih performansi.
„Razvoj novog modela uvek nam daje priliku da koristimo neke od karakteristika serijskog automobila“, objašnjava Rada. Dakle, šta je nova Fabia RS Rally2 preuzela od proizvodnog modela, osim osnovne konstrukcije i oblika? Ima isto međuosovinsko rastojanje kao i prethodna generacija i šira je, što omogućava sniženo težište. Fabia RS Rally2 takođe ima koristi od izvrsne aerodinamike proizvodnog modela, iako su veće dimenzije automobilu dale i veću čeonu površinu.
Osim odbojnika, reli verzija ima drugačije retrovizore. Trkački automobil ima i druge specifične karakteristike, kao što su obavezna brava na poklopcu motora, „krovna ventilacija“ za usmeravanje
vazduha u unutrašnjost, bočne prozore od polikarbonata i druge detalje. Točkovi su takođe drugačiji, a timovi biraju određeni set koji odgovara uslovima određenog relija.
Kompletno izmenjen enterijer
Dok spolja postoji značajna sličnost između trkačke i serijske verzije modela Fabia, unutra bi bilo teško naslutiti da su srodni modeli. Iako je osnovni položaj instrument table, na primer, suštinski identičan zbog konstrukcije oba automobila, oprema u automobilu potpuno je drugačija, naravno.
U trkačkom automobilu centralnu ulogu ima robustni sigurnosni kavez koji štiti posadu. I premda serijski proizvedena sportska sedišta u Monte Carlo verziji imaju značajnu bočnu podršku i integrisane naslone za glavu, trkačka sedišta mnogo su radikalnija u tom pogledu i opremljena su obaveznim sigurnosnim pojasevima u šest tačaka.
Velike su razlike i u instrumentaciji, položaju ručice elektrohidraulične ručne kočnice i pedala nožnih komand. Dok Fabia Monte Carlo pruža udobnost za svog vozača i putnike, Fabia RS Rally2 sve podređuje performansama i maloj težini. Ipak, neki detalji su ostali na istom mestu, kao što su ručke na vratima ili logo na volanu.
Sve je mnogo drugačije
Postoji ogromna razlika između onoga što ćete pronaći ispod karoserija ova dva automobila, iako se
motor trkačkog automobila mora bazirati na jedinici masovne proizvodnje. „Svi delovi karoserije u potpunosti potiču iz našeg razvojnog centra – nemaju nikakve veze sa serijskim modelom,“ kaže Aleš Rada. Prednje i zadnje oslanjanje reli automobila moraju biti McPherson opružne noge. Serijska verzija ima ovakv oslanjanje samo napred, dok se pozadi polukruta torziona osovina. Kočnice su takođe različite, iako oba automobila imaju disk kočnice na obe osovine.
Fabia RS Rally2 ima prečnik diskova od 300 pa sve do 355 milimetara. U trkačku verziju je ugrađen obavezni sigurnosni rezervoar kaciteta 82 litre. Sportski petostepeni sekvencijalni menjač je takođe proizvod razvoja Škoda Motorsport tima. Prenosni odnosi podešeni su tako da omogućavaju reli automobilu maksimalnu brzinu od oko 200 km/h, tako da serijska Fabia Monte Carlo opremljena najsnažnijom 1.5 TSI (150 kW) jedinicom u ponudi zapravo može ići brže (maksimalna brzina od 222 km/h). S druge strane, sa svojim 1,6-litarskim motorom sa turbopunjačem, pogonom na svim točkovima i 290 KS sa 420 Nm maksimalnog obrtnog momenta, reli automobil ima mnogo bolje ubrzanje, koje je oko 4 sekunde do 100 km/h. Motor je zapravo baziran na EA888 2.0 TSI agregatu ali radne zapremine smanjene na 1.6 litara prema FIA pravilima Rally 2 klase.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Gde je zapelo sa Mercedes-AMG One?

Prošlo je već dve godine od zvanične premijere, a još nije počela proizvodnja Mercedes-AMG ...

Bolje motorno ulje – više “konja”

Postoje vozači koji vode računa o kvalitetu i starosti ulja u njihovim automobilima, ali ...

Dakar Reli – trostruka pobeda za vozače Toyote

Na Dakar Reliju deveta etapa je pripala vozačima Toyote, a kod motociklista ponovo promena ...

Nissan će nuditi reparirane baterije za Leaf, ali samo u Japanu

Nissan je pokrenuo program razmene baterija za model LEAF u Japanu, koji će omogućiti ...

WRC – Švedski reli Lapiju u Hyundaiju i20 Rally 1

WRC – Švedski reli Lapiju u fabričkom Hyundaiju i20 Rally 1, što je nakon ...

Audi proslavlja 25 godina postojanja RS oznake

Ova godina obeležava 25. godišnjicu prvog Audi RS modela, čuvenog RS 2 Avanta, a ...