Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept podseća na C111 eksperimentalni prototip iz 70-ih godina
Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept podseća na C111 eksperimentalni prototip iz 70-ih godina. Možda su nekom ’70. godine prošlog veka asocijacija na (iz današnje perspektive smešne frizure i velike zulufe, ili disko muziku, ali ima onih koji period od pre više od pedeset godina pamte po nečemu ozbiljnijem. Na primer po eksperimentalnom prototipu Mercedes-Benz C111, koji je imao sve – galebova krila, fantastičnu aerodinamiku i neverovatno naprednu tehnologiju.
Upravo predstavljeni Mercedes-Benz Vision One-Eleven concept izašao je iz mašte dizajnera koji rade dizajn centru Mercedes-Benza u Kaliforniji, ali niko ne beži od činjenice da je Mercedes-Benz Vision One-Eleven concept omaž imenjaku od pre 53 godine.
Međutim, dok je MB C111 proizveden u 15 primeraka i za pogon imao i wankel sa četiri rotora i petocilindarski dizel i V8 turbo benzinac, njegov suvremenik je ipak mnogo manje ambiciozan i samo je stilska vežba, pa makar i imao galebova krila. Mercedes-Benz Vision One-Eleven concept ima kabinu pomerenu unapred što je stil koji marka gaji u EQ modelima. Zanimljiv podatak je da Mercedes-Benz Vision One-Eleven concept ima visinu od samo 1.16 metara (Samo 10 cm više od legendarnog Forda GT40) koja je 5 cm veća od visine C111.
Da li smo pomenuli da Mercedes-Benz Vision One-Eleven concept, za razliku od prethodnika od pre pola veka, ima elektro pogon. Nismo, ali sada kažemo. Međutim, nema baš obične elektro motore. Ugrađeni su YASA elektro motori sa aksijalnim fluksom, odnosno aksijalnim protokom energije koji omogućavaju ekestremno nisku karoseriju.
Za razliku od elektromotora sa radijalnim fluksom kakve Mercedes-Benz ugrađuje u EQ serijhu putničkih automobila, elektromotori sa aksijalnim fluksom imaju do 66% veću specifičnu snagu, samim tim mogu biti manjih dimenzija i inđenjerima omogućiti maštovite postavke pogona. Poprilično izraženi i masivni blatobrani nagoveštavaju da su motori smešteni u samoj blizini točkova, uz mogućnost ugradnje čak četiri motora sa ukupno 1.000 kW (1360 KS).
Naravno, ovo je samo teoretski, obzirom da je Mercedes-Benz Vision One-Eleven samo stilska vežbe a ne tehnološki prototip spreman za ispitivanja.
Mali motori smešteni uz točkove omogućili su relativno velik kabinski prostor sa “kadicama”, duboko profilisanim sedištima koja su pozicionirana tako da vozač i suvozač sede u položaju kakav imaju vozači Formule 1, sa stopalima iznad visine kukova. Krov i vrata čine veliku zastakljenu površinu, pa kabina, iako sportska, deluje prozračno. Instrument tabla je digitalna, uska i razvučena celom širinom armature, mada je u teoriji zamišljeno da Mercedes-Benz Vision One-Eleven ima kompletan enterijer u unapređenoj realnosti, sa virtuelnim prekidačima za infotejment i navigacioni sitem.
Nismo iznenađeni da se Mercedes-Benz ne oglašava na temu da li One Eleven najavljuje neki mogući sportski model u budućnost, ali ako ga slučajno i bude, to sigurno neće biti uskoro. Ipak, poneka rešenja sa Mercedes-Benz Vision One-Eleven naćiće se u budućim serijskim modelima. Elektromotori sa aksijalnim fluksom koje proizvodi YASA namenjeni su AMG modele upravo zahvaljujući velikoj specifičnoj snazi (velikoj snazi u odnosu na sopstvenu masu).
Show Comments