Novi skandal trese Nissan a istraga će utvrditi da li je CEO kompanije Ashwani Gupta bio pod nadzorom i da li je uzmeniravo koleginice
Novi skandal trese Nissan, a istraga će utvrditi da li je CEO kompanije Ashwani Gupta bio pod nadzorom. Nissanu kao da još nije dovoljno problema. Nakon skandala sa bivšim predsednikom Carlosom Ghosnom (koji sada od Nissana traži odštetu od milijardu dolara), sam vrh japanske marke trese novi skandal.
Započeta je istraga koja bi trebala da utvrdi da li je CEO Nissana Makoto Uchida sprovodio mere nadzora nad svojim zamenikom Ashwani Guptom. Optužne o uhođenju prvi put je izneo Hari Nada, stariji savetnik u Nissanu, a u pismi koje je uputio nezavisnim direktorima, članovima borda kompanije i koji je evidentno značajan u celom skandalu u najavi.
Ove neprijatne optužbe samo su potvrdile spekulacije da u vrhu Nissana postoje veliki razdori, a pre svega u stavu prema odnosina sa Renaultom, i bojaznima da će intelektualna svojina Nissan suviše lako i jeftino preći u ruke francuskog giganta.
Prema optužbama koje je u pismu izneo Nada, CEO kompanije je praćenjem Gupte pokušao da dođe do poluga kojima bi ga izbacio iz uprave Nissana. Kamen nspoticanja je stav Gupte koji je 2019. postavljen na CEO poziciju Nissana, a koji se protivio približavanju Renaultu.
Prema važećim japanskim zakonima, kompanije imaju pravo nadzora nad službenim telefonima i kompjuterima, kao i praćenja i provera ponašanja zaposlenih. Objašnjenje za dozvolu nadzora zapolsenih je zaštita poslovnih interesa kompanije.
Prema zvaničnom saopštenju Nissana od 12. maja, Gupta koji je bio kandidat za CEO poziciju Nissana, neće biti postavljen na tu poziciju, kada njegov ugovor istekne. Takođe, Nissan je izdao saoštenje u kojem navodi da je Gupta odlučio da napusti kompaniju 27. juna. Nada je izjavio da će Nissan proveriti navode o Guptinom ponašanju u nedelji 10. aprila, kao i da je od njega zatraženo da se povuče sa pozicije. Izvori iz Nissana su za Financial Times rekli da se vodi istraga o prijavi za uznemiravanju jedne zaposlene od strane Gupte i da su te optužbe ralog za otkaz u kompaniji.
Čitavih pet godina nakon „Ghosngatea“, koji je između ostalog, optužen za skrivanje svojih prihoda podele po putanju odnosa i veza sa Renaultom i dalje postoje. Ghosn je 1999. angažovan da spase posrnuli Nissan nakon što ga sa ivice bankrota spasao Renault, i bio zagovornik Alijanse Renault-Nissan, uz međusobnu razmenu vlasništva.
U februaru ove godine saopšten je novi okvir u kojem će Renault i Nissan sarađivati, a po kojem je Nissan trebao ima 15% vlasništva u novoj i odvojenoj kompaniji Ampere, a Renault smanjio svoje vlasništvo u Nissanu koje je 43%.
Međutim do finalizacije dogovora i ugovora nije došlo, a predsednik Renaulta Jean-Dominique Senard i CEO Luca de Meo najvećeg „kočničara“ završetka reorganizacije u Alijansi videli su upravo Guptu.
Sa druge strane, savetnik Nada kaže da je CEO Nissana Uchida prekoračio svoja ovlašćenja i sa de Meom pravio dogovore i prihvatao obaveze „u četiri oka“. Nada je kritikovao Uchidu za forsiranje kupovine akcija kompanije Ampere, a bez da je prethodno utvrdio uslove partnerstva. Sa svoje strane, Ghosn je razmišljao o kompletnoj integraciji Renaulta i Nissana pre hapšenja 2018., a za koje sam Ghosn tvrdi da je zavera nekoliko visoko pozicioniranihb šefova Nissana, uključujući Nadu. Nada je sarađivao sa istražiteljima u slučaju Ghosn, a u zamenu za informacije izbegao je sopstvenu istragu. Na sve to, Nada je izjavio da se iznenadno otkaz Gupti može tumačiti i kao upozorenje svima koji se budu protivili saradnji sa Renaultom.
Show Comments