fbpx

MotoGP – odmor je završen

MotoGP – odmor je završen a sezona se nastavlja trkom u Silverstoneu uz oporavljene vozače i novine u pravilima

Foto // Gold & Goose / Red Bull Content Pool // SI202306250266 // Usage for editorial use only //

MotoGP – odmor je završen a sezona se nastavlja trkom u Silverstoneu 6. avgusta uz od povreda i operacija oporavljene vozače i novine u pravilima. Osam MotoGP trka je završeno, ali nakon letnje pauze preosto je duži deo šampionata sa 12 MotoGP vikenda.
MotoGP je bio na kolektivnom odmoru još od 25. juna i trke u Assenu. Mada, pojam odmor treba uzeti sa rezervom. Neki vozači su imali privilegiju da se stvarno odmaraju, dok su drugi morali da leče svoje povrede. Spisak vozača koji je sa povredam otišao na odmor je previše dug.
Alex Rins se još oporavlja od preloma obe fibule i na Silverstone neće izaći, nego će ga menjati Iker Lecuona. Dobra vest je da će se Pol Espargato koji je u Portugalu doživeo teške i brojne povrede vratiti na svoj GasGas. Joan Mir, Marc Marquez i Fabio Quartararo su na pauzu otišli svako sa ponekim prelomom i povredom, Enea Bastianini još uvek leči povređeno rame i pokušava da se vrati u formu nakon dugotrajnog lečenja, a pod nož su tokom pauze otišli Jorge Martin i Fabio Di Giannantonio. Zaista mnogo za prvu polovinu MotoGP sezone.

Foto: Ducati

Iako je Francesco Bagnaija u vođstvu u generalnom plasmanu MotoGP šampionata sveta, njegova prednost zahvaljujući greškama nije tako uverljiva kako bi se moglo očekivati. U odnosu na drugoplasiranog Martina ima 35 (Pramac Ducati), a u odnosu na trećeplasiranog Marca Bezzecchija (VR49 MotoGP tim) 36 poena prednosti. Do kraja sezone u igri je još 444 poena i, barem teoretski, promene na vrhu su moguće.
Od MotoGP trke u Silverstoneu stižu i nova pravila koja bi mogla dodatno uneti neizvesnost u sezonu. Prvi slobodni trening (FP1) koji se vozi u petak sada je stvarno slobodni trening, i vremena postignuta tokom FP1 više neće direktno voditi vozača u drugi deo kvalifikacija (Q2). Sa druge strane, vozači i timovi će tokom FP1 moći potpuno da se posvete podešavanjim motocikla, bez obaveze postizanja što boljeg vremena. Direktan prolazak u Q2 obezbeđivaće isključivo vreme postignuto u drugom slobodnom treningu (FP2).
Dodatna novina su kazne koje su uvedene za timove i vozače koji ne poštuju propisane limite pritiska vazduha u pneumaticima. U prvoj eksperimentalnoj fazi ovog pravila neće biti diskvalifikacija, ali će biti kazni u dodavanju vremena na kraju trke.

Foto: Yamaha Racing MotoGP Team

Na sve pomenuto, ne treba gajiti iluzije da su inženjerski timovi odmarali. Ducati je motocikl za dostići, dok su Honda i Yamaha u prvom delu sezone delovali kao da „pipaju u mraku“ i da umesto da napreduju – nazaduju, na nezadovoljstvo vozača, timova, poslodavaca i navijača. KTM je pokazao impresivan napredak forme, koji bi se trebao reflektovati i na satelitski GasGas tim, dok se od vozača fabričkog MotoGP tima Aprilia mogu očekivati dobri rezultati. Mada, nastavak sezone će tek pokazati ko je šta uradio. Pored toga, kreće i sezona transfera timova, ali i potere za satelitskim timovima. Yamaha želi da ima satelitski tim, poglede upire ka VR46 MotoGP timu, kojem svakako trenutno više odgovara Ducati performansama i karakteristikama koje nudi vozačima. Massimo Meregalli, menadžer MotoGP tima Yamaha kaže da za 2024. godinu nema šanse, ali da bi Yamaha 2025. trebala imati svoj satelitski tim.

Foto: Press GASGAS

I KTM želi da pored već postojeća četiri motocikla doda još dva i nekako pokuša da parira armadi od čak osam Ducatija. Navodno, KTM pregovara sa timom LCR, a u slučaju uspešnih pregovora, Honda bi ostala bez svog satelitskog tima.
U vozačkom taboru, zvanično je objavljeno da Franco Morbidelli ne nastavlja sa Yamahom, iako se nije izjasnio gde će nastaviti karijeru. Kao kandidat za mesto na Yamahi 1 figurirao je WSBK šampiona Toprak Razgatlioglu, međutim on je odlučio da ostane u Superbike šampionatu sveta. Kao kandidat za fabrički MotoGP tim Yamaha sada figurira Alex Rins, čak se spekuliše da je njegov dolazak na M1 gotova stvar.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Yamaha XSR900 debitovala sa novim ramom i većim agregatom

Yamaha je za 2022. godinu predstavila novi XSR900 zasnovan na drugoj generaciji modela MT-09, ...

Jack Miller sve bliže fabričkom timu Ducati

Prema informacijama iz tima Pramac Ducati, Jack Miller se bliži sedištu na fabričkom motociklu ...

Istopila se Sainzova prednost na Dakar Reliju

Nakon osme etape duge čitavih 886 kilometara sa sa 450 kilometara brzinskog ispita, prednost ...

MotoGP finale u Portimau je pod znakom pitanja

Finale MotoGP šampionata 2020. koje bi trebalo da se održi 22. novembra nalazi se ...

Drugi pobeđuju, a Mir vodi u MotoGP šampionatu

Šampiona sveta bez pobede je bilo i biće, a trenutno u MotoGP šampionatu vodi ...

Test – Aprilia 660 Tuareg

Test – Aprilia 660 Tuareg motocikl koji je morao da uradi mnogo toga za ...