Site icon

Dacia evoluira u dostupnog konkurenta Jeep-u

Dacia evoluira u dostupnog konkurenta Jeep-u, a to počinje već od naredne generacije kod nas vrlo popularnog modela

Dacia evoluira u dostupnog konkurenta Jeep-u, a to počinje već od naredne generacije kod nas vrlo popularnog modela. U kompaniji Dacia veruju da marka Jeep u Evropi nema pravog i legitimnog konkurenta, a modeli rumunske marke Dacia mogu biti upravo to. Pod patronatom i upravom Renaulta Dacia je u poslenjih par decenija od socrealističkog proizvođača automobila iza gvozdene zavese izrasla u bestseller.
Brojke prodaje su neumoljive, u 2022. modeli Dacia su se bolje prodavali od modela marki kao što su Opel, Fiat, Citroen, Nissan i Seat, prema podacima koje je objavio JATO. Prošlu godinu Dacia je završila na 12. mestu po prodaji, da bi u prvoj polovini 2023. godine dostigla 10. mesto, boljom prodajom automobila u Evropi i od marke Kia.
Da bi zadržali ovako pozitivne trendove, 2024. stiže unapređeni električni model Dacia Spring, ali kod nas izuzetno popularan model u svojoj trećoj generaciji – Dacia Duster. Upravo model Duster povešće “kolo” marke Dacia u repozicioniranju na automobilskom tržištu Evrope, čiji plan je da postane direktni konkurent marke Jeep, odnosno, dostupnija alternativa legendarnoj marki SUV i offroad mnodela.
Dacia je već krenula u popularnom life style trendu sa dodatnom opremom i specijalnim izdanjima, a naredna, treća generacija modela Duster biće još više orijentisana slobodnom nbačinu života i sa neš oštrijim i grubljim stilom.
Šef dizajna Renault Grupe Laurens van den Acker kaže: “Jeep nema ozbiljnog konkurenta u Evropi, pre nego što se retoričku zapita a zašto to ne bi bili mi? Zašto to ne bi bila Dacia?”. Koincidencijom ili kontrolisanom slučajnošću pojavili su se šijunski snimci sa testova prototipa nove Dacie Duster i to sa modelom Jeep Liberty u pozadini. Logičan ralog ovakve postavke je da se rade uiporedni testovi.
Van den Acker elaborira svoj stav argumentom da u Evropi ne postoji pristupačna marka koja komunicira sa slobodnim životom u prirodi, koji je lajtmotiv i inspiracija svakog SUV modela, a otići van grada u prirodu gde nema uređenog puta posalo je vrlo relevantno, naročito nakon Covid -19 pandemije.
Ubrzo nakon nove generacije Dacije Duster uslediće i Dacia Bigster, veći model C-SUV segmenta, nešto skuplji, ali i dalje jeftiniji od konkurencije. Ono što je jedino za sada izvesno je da neće imati aspiracije ka premijum segmentu (što većina autoindustrije radi), kako bi cenom ostao u dostupnom razredu.
Van den Acker nije (previše) zabrinut nadolazećim talasom kineskih modela u Evropu, kojih će biti sijaset. Veruje da je Dacia dovoljno etablirana marka sa kupcima koji žele dostupan automobil, dok sve ostale marke idu ka skupljim modelima automobila, a pogotovo električnim modelima. Sa skoro 292.000 vozila prodatih u prvoj polovini 2023. godine što je 30% više nego u prvoj polovini 2022. godine, Dacia je popularneija nego što je ikada bila.
Po svemu sudeći, dostupni (svesno izbegavamo pridev jeftini) automobili uvek će biti popularni u Evropi i imati svoje kupce, a brojke prodaje marke Dacia to samo potvrđuju. Sa preko 123.000 isporučenih komada Dacia Sandero je drugi najprodavaniji model u prvih šest meseci u Evropi, a Duster je u prvih 10 sa 87.000 prodatih komada.

Next: Rolls Royce La Rose Noire Droptail je savršenstvo sa cenom