Dacia evoluira u dostupnog konkurenta Jeep-u, a to počinje već od naredne generacije kod nas vrlo popularnog modela
Brojke prodaje su neumoljive, u 2022. modeli Dacia su se bolje prodavali od modela marki kao što su Opel, Fiat, Citroen, Nissan i Seat, prema podacima koje je objavio JATO. Prošlu godinu Dacia je završila na 12. mestu po prodaji, da bi u prvoj polovini 2023. godine dostigla 10. mesto, boljom prodajom automobila u Evropi i od marke Kia.
Dacia je već krenula u popularnom life style trendu sa dodatnom opremom i specijalnim izdanjima, a naredna, treća generacija modela Duster biće još više orijentisana slobodnom nbačinu života i sa neš oštrijim i grubljim stilom.
Šef dizajna Renault Grupe Laurens van den Acker kaže: “Jeep nema ozbiljnog konkurenta u Evropi, pre nego što se retoričku zapita a zašto to ne bi bili mi? Zašto to ne bi bila Dacia?”. Koincidencijom ili kontrolisanom slučajnošću pojavili su se šijunski snimci sa testova prototipa nove Dacie Duster i to sa modelom Jeep Liberty u pozadini. Logičan ralog ovakve postavke je da se rade uiporedni testovi.
Van den Acker elaborira svoj stav argumentom da u Evropi ne postoji pristupačna marka koja komunicira sa slobodnim životom u prirodi, koji je lajtmotiv i inspiracija svakog SUV modela, a otići van grada u prirodu gde nema uređenog puta posalo je vrlo relevantno, naročito nakon Covid -19 pandemije.
Van den Acker nije (previše) zabrinut nadolazećim talasom kineskih modela u Evropu, kojih će biti sijaset. Veruje da je Dacia dovoljno etablirana marka sa kupcima koji žele dostupan automobil, dok sve ostale marke idu ka skupljim modelima automobila, a pogotovo električnim modelima. Sa skoro 292.000 vozila prodatih u prvoj polovini 2023. godine što je 30% više nego u prvoj polovini 2022. godine, Dacia je popularneija nego što je ikada bila.
Po svemu sudeći, dostupni (svesno izbegavamo pridev jeftini) automobili uvek će biti popularni u Evropi i imati svoje kupce, a brojke prodaje marke Dacia to samo potvrđuju. Sa preko 123.000 isporučenih komada Dacia Sandero je drugi najprodavaniji model u prvih šest meseci u Evropi, a Duster je u prvih 10 sa 87.000 prodatih komada.