fbpx

Test: Dacia Sandero Stepway ECO-G 100 – senzacionalno!

Pitamo se da li je Renault svojom Daciom Sandero Stepway uspeo nemoguće – kupcima ponudio pristupačan automobil bez zakidanja na kvalitetu

Nakon 15, pa i više godina od kada je Renault vaskrsnuo marku Dacia nije neko otkrovenje da je rumunska marka namenjena onima koji će rađe ono što imaju od budžeta uložiti u nov automobil i odreći se dela luksuza koji bi za isti novac dobili u polovnom vozilu. Ne jeftina, ali da pristupačna, Dacia je došla do armije kupaca, a Renaultov koncept u potpunosti opravdala.
Samo, da ne zaboravimo hronologiju događaja, tačnije promućuran poslovni plan Francuza. Sve je počelo sa Loganom, dostupnom trozapreminskom limuzinom, koja je zaradila za naredne modele. Jednostavno, prethodni model finansirao je naredni. A postoji još jedan detalj, od kojega Renault nikada nije bežao – Dacia je koristila delove i sklopove „sa police“, što znači komponente koje su odavno isplatile najskuplji deo – razvoj. Ovo „Lego“ sklapanje nije donelo fascinantna vozila, ali je donelo pristupačna. Uz ruku na srce jeftine materijale, i jako jeftinu radnu snagu u pogonu u Rumuniji, rezultat je bio zadovoljavajući za pomenute kupce, koji, po nama, racionalno razmišljaju.
Aktuelni Duster je najavio ono što sada gledamo uživo. Stigao je doteran, “utegnut”, dopadljiviji sa kvalitetnijim enterijerom, a bez značajnog povećanja cene, ali teško da smo bili spremni na ono što je stiglo sa novom Daciom Sandero Stepway.

Sandero Stepway izgleda neuporedivo bolje od prethodnika, uklopio se u mega popularni B SUV segment i sa svojih četiri metra ostao upotrebljiv gradski automobil. Samo, sa LED svetlima, „fensi“, ali veoma upotrebljivim krovnim nosačima i savremenim dizajnom, više neko neće okretati glavu od Sandera Stepway.
A kada već pominjemo krovne nosače, oni nisu za ukras. Za dva minuta, ključem koji je u opremi vozila, postaju poprečni nosači spremni da prime na sebe krovni boks, i to nosivosti do čak 80 kilograma! Uz više pakete opreme ovo je standard, dok je uz niže, ne previše skupa opcija.
Za vozilo dužine „mrvicu“ preko četiri metra, ponuda prostora u enterijeru je odlična, iako su se uselila mnogo kvalitetnija sedišta nego u modelu koji je upravo otišao. U Sandero Stepway su stigle i aplikacije od platna koje su sasvim uspešno podigle vizuelni utisak armature od tvrde plastike.
Završna obrada sasvim je korektna, a stiglo je i nešto što je stvarno do sada nedostajalo – upravljač podesiv i po visini i po dubini. Iako je ovo zapravo mali automobil B segmenta, na zadnjoj klupi ima iznenađujuće mnogo prostora kako za kolena tako i za glave, pa četiri odrasle osobe od po 180 cm bez problema mogu na put.
Instrument tabla je analogna, sa jednobojnim digitalnim ekranom u sredini, ne preterano fascinantna, ali potpuno upotrebljiva. U visokim paketima opreme stiže sasvim pristojan i jednostavno upotrebljiv infotejment sa navigacionim sistemom, a Dacia je mislila i na one koji se opredele za početne pakete opreme.
Uz držač za mobilni telefon visoko na armaturi stiže i USB konektor udaljen nekoliko centimetara, za povezivanje mobilnog uređaja dovoljno je skinuti Dacia aplikaciju, i telefon se integriše sa vozilom, i njime komanduje sa upravljača ili satelitskom komandom iza upravljača. Jeftino i funkcionalno. Sa druge strane, infotejment sa ekranom od 8“ je veoma jednostavan i intuitivan, i nije potrebno ići na obuku da bi se u potpunosti koristio.
Na kraju, svi volimo što veći prtljažnik, bez obzira koliko često ga koristimo. Dacia Sandero Stepway je dobila dvovisinski prtljažnik, daleko pristojnije i preciznije završne obrade zapremine 328 litara, koja dvodelnim preklapanjem naslona zadnje klupe raste na preko 1.200 litara.
Međutim, ono što ponajviše intrigira je činjenica da Sandero Stepway više nije sklopljen po „Lego“ principu delovima sa police prethodnih generacija modela Renault i Nissan. Nova Dacia Sandero Stepway postavljena je na CMF-B platformu koju koriste aktuelni Renault Clio i Renault  Captur, kao i aktuelni Nissan Juke. Ništa sporno kada bi i cena Sandera Stepway bila na nivou pomenutih, ali nije, nego je znatno ispod – kako? Da li je ovo razlog za uzbunu i traženje „ćoškova“ na kojima se uštedelo. Nema „ćoškova“, objašnjenje se nalazi u racionalizaciji kojom je po principu skidanja težine u trkačkom automobilu na svakom mogućem mestu, stvoren prostor za uštedu u troškovima.
Na primer, obzirom da platformu već koriste dva (zapravo tri) modela koja se odlično prodaju, dodavanjem Sandera Stepway praktično je pojeftinila svima po principu poručivanja velikih količina komponenti. Isto tako za Sandero Stepway su nađeni načini da bude jeftiniji od Renault Clia čistom racionalizacijom. Obzirom na slabije motore, izduvni sistem je manji, lakši i kraći, prednje diskove dele, ali je Sanderu pozadi dovoljan doboš. Clio ima poklopac motora od aluminijuma, a Sandero Stepway od čeličnog lima. Pametnim rasporedom komandi na armaturi uštedelo se na dužini instalacija, kao i na jeftinijem infotejmentu i sistemu integracije sopstvenog mobilnog telefona. Na kraju, uštedu za Sandero Stepway donela je i jedna EuroNCAP zvezdica manje od maksimalnih pet. I to ne zbog uštede na čvrstini karoserije nego zbog odsustva bezbednosnog sistema koji uz pomoć kamere otkriva prepreke i automatski aktivira kočenje.
Dakle, nečega ima manje nego u Renaultu Clio, ali zato nečega ima više – stepena prenosa. Dacia Sandero Stepway je uz 1.0 TCe trocilindraš koji ima 90 ili 100KS (snažniji je u verziji ECO-G sa fabrički ugrađenom instalacijom za TNG) dobio novi šestostepeni manuelni menjač umesto petostepenog, uz opcioni CVT automatik.
U vožnji se već posle par pređenih kilometara oseti da je novi Sandero Stepway bolje ukomponovan od prethodnika. Obzirom da je Stepway crossover verzija Sandera, klirens od tla jeste malo povišen na 175 mm, ali se i dalje Sandero Stepway ne naginje previše u krivinama. Da, naginje se malo u granicama prihvatljivog, a i zbog toga što tipičan kupac ovog vozila ne očekuje sportski nego udoban automobil. Upravljanje je prijatno direktno, mada ne i nervozno, a mali turbo trocilindraš iznenađuje elastičnošću. Nivo buke sve do 130 km/h je potpuno prihvatljiv, a mali trocilindraš na svoj neparni broj cilindara podseća samo na malom gasu, ali se vrlo rado zavrti u visoke obrtaje. Ručica pomenutog šestostepenog menjača je korektne preciznosti, mada ipak ne nivoa Clia. Pozicija sedenja je korektna, čak vrlo dobra, uz vozačevo sedište podesivo po visini. Obzirom na popularnost TNG-a goriva kod nas, testirana ECO-G verzija Sandera Stepway vrlo je zanimljiva.
Za razliku od oko 600 evra, dobija se 10 KS više, u TNG instalacija sa rezervoarom od 40 litara, koji donosi autonomiju na gas od oko 400 kilometara. Da, prema očitavanju putnog računara, prosečna potrošnja TNG-a je između 9.5 do 10.5 litara, pa se grubom računicom vozi za oko 25 do 30% jeftinije nego na benzin, obzirom da je prosečna potrošnja skupljeg benzina oko 6.5 do 7 litara. U svakom slučaju, dodatna investicija u Sandero Stepway ECO-G 100 je opravdana.
Na kraju, koliko je zaista jeftina Dacia Sandero Stepway? Na žalost, za naš standard teško da je išta jeftino, ali ovaj model i dalje spada u dohvatljivo. Početna cena za ECO-G 100 je 11.690 za paket opreme Access, ali definitivno preporučujemo Comfort paket sa cenom od 13.390, koji donosi jedno vozilo opremljeno apsolutno svime što je realno potrebno.

 

Model

Dacia Sandero Stepway 1.0 ECO-G

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.099/ 2.007/ 1.587
Međuosovinski razmak (mm) 2.604
Masa vozila (kg.) 1.134
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

1.618

Zapremina prtljažnog prostora (l)

328

Motor

1.0 ECO-G

Gorivo

Benzin/TNG

Broj cilindara/ ventila 3/12
Radna zapremina (ccm)

999

Snaga pri o/ min. (KS/kW)

100 / 74 pri 4.600-5.000 na TNG

90 / 67 pri 4.800-5.000 na benzin

Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) 160 / 170 pri 2.000-3.750
Menjač

Šestostepeni manuelni

Ubrzanje 0-100 km/h

11.9

Maksimalna brzina km/h

177

Zapremina rezervoara za benzin (l)

50 / 40 TNG

Potrošnja na testu (l/100 km)

6.5 7.0

9.5- 10.5

Cena testiranog modela Od 13.390 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Leon e-HYBRID – prvi Seat plug-in hybrid

Novi Seat Leon e-Hybrid prvi je španski model sa ovakvim pogonom, a do kupaca ...

75 godina je prošlo od oslobođenja Volkswagenove fabrike

Pre sedamdeset pet godina, američke trupe su oslobodile Volkswagenovu fabriku u Nemačkoj  Pre sedamdeset ...

Renault F1 postaje Alpine F1

Kao što smo najavili, Renault F1 tim će se od naredne godine zvati drugačije ...

„Televizor“ umesto tablice

Na automobile u Kaliforniji ove godine će početi da se postavljaju digitalne registarske tablice ...

Apollo Intensa Emozione uhvaćen na ulici

Apollo IE je snimljen na ulicama Hong Konga,  kako pneumatike pretvara u dim.    ...