Site icon

Ništa od V8 motora u Mercedes-Benzu

Ništa od V8 motora u Mercedes-Benzu iako su postojale spekulacije da je u toku razvoj novog agregata

Ništa od V8 motora u Mercedes-Benzu iako su postojale spekulacije da je u toku razvoj novog agregata. U osnovi, sada je situacija između želja, spekulacija i stvarnosti razjašnjena i to zvanično od strane Mercedes-Benza. Iako smo nedavno pisali o tome da Mercedes priprema novi V8 pogonsku jedinicu koja bi svoje mesto našla u modelima AMG C63 i AMG E63, ispostavlja se da su to bile samo puste želje. Šta više, ispostavlja se da su vesti o V8 motoru bile novinarske izmišljotine. Naime, kolege iz Auto Motor und Sporta su razgovarale sa inženjerom iz AMG-a na čije izjave su se neki mediji pozivali tvrdeći da Mercedes razvija V8, a pomenuti inženjer je navode koji su postavljeni kao njegovi nazvao totalnim glupostima.
Drugim rečima, Mercedes AMG V8 je gotov, nema ga više i neće ga ni biti što se tiče AMG C63 i AMG E63, a 4.0 se više ne vraća u proizvodnju.
Tokom Monterey Car Weeka šef AMG-a Michael Schiebe je odlučno negirao spekulacije o V8 motoru i ponovio stav da je smanjivanje motora i elektrifikacija pogonskih jedinica za C63 i E63 pravi put. To znači, Mercedes AMG C63 će se oslanjati ha hibridnu pogonsku jedinicu sa 2.0 četvorocilindrašem u svojoj osnovi.
Očekuje se da će AMG E63 koristiti redni šestocilindraš ali uz Plug-in hibridnu pomoć. A uz oba pomenuta modela u svojim “Final edition” verzijama završiće se era V8 motora.
Direktni konkurent BMW ipak ide drugačijim putem obzirom da M3 i M4 i dalje imaju redni šestocilindraš, i tako će ostati sve dok ćivi aktuelna generacija sve do druge polovine tekuće decenije. U međuvremenu, novi BMW M5 koji stiže sledeće godine će zadržati V8 iako postaje plug-in hibrid.
Audi sa svoje strane tvrdi da nikada neće napraviti RS model sa četvrocilindrašem, što znači da će i naredni RS4 zadržati svoj V6, dok će veći brat RS6 i dalje imati V8, i to kako se najavljuje sa najviše snage ikada u moćnom “Superkaravanu”.
Na žalost, obrni-okreni pre ili kasnije era benzinaca velike zapremine se biži kraju, a pogotovo u EU gde Euro norme primoravaju proizvođače na smanivanje motoro i elektrifikaciju pogonskih jedinica. Sa Euro 7 normama koje stižu 2025. dani za velike benzince su odbrojani, tim pre što neke evropske zemlje, i to ne samo u EU, najavljuju drakonske poreze na velike motore, što će biti omča oko vrata za motore velike radne zapremine.

Next: Test Volkswagen Amarok PanAmericana