Site icon

Test Volkswagen ID.3 Pro

Test Volkswagen ID.3 Pro – osvežavanje pre uobičajenog roka podmladilo je VW prvenac na električnoj MEB platformi

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Test Volkswagen ID.3 Pro – osvežavanje pre uobičajenog roka podmladilo je VW prvenac na električnoj MEB platformi. Iz perspektive Srbije, pa i regije, većini deluje da je Volkswagen ID.3 Pro model gotovo pa na nivou eksperimenta marke iz Volfsburga, iako prava istina ne može biti dalje od toga. VW ID.3, a i ostali modeli iz ID. porodice (ID.4 i ID.5) izuzetno su važni za Volkswagen. Kao prvo,. ID.3 je došao na mesto električne verzije jednog od planetarno najpopularnijih modela, VW e-Golfa, koji je ipak bio model predviđen za motor sa unutrašnjim sagorevanjem modifikovan za elektro pogon. Još bitnije po Volkswagen ID.3 Pro je činjenica da je ovo velikoserijski model, koji se jednostavno mora prodavati u velikim brojkama. Zbog toga je i razvijen po nekadašnjem pricipu „Bube“, da bude narodski automobil. U razvoju modela Volkswagen ID.3 Pro imperativ su bili funkcionalnost, prostor, udobnost i svakodnevna upotrebljivost, odnosno potrebe kupca do kojih je VW došao više nego intenzivnim istraživanjem tržišta.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Volkswagen ID.3 Pro jeste bio i model koji je probijao led. A od njegove premijer prošlo je više vremena nego što se čini. U formi koncepta Volkswagen je ID.3 predstavio sada već davne 2016. godine, najavljujući svoju električnu budućnost, koja je foralno i započela 2020. kada je u salone počeo da stiže Volkswagen ID.3. O razvoju često i mnogo pominjenae MEB platforme mnogo smo pisali. Iako deluje da je jednostavna, sa baterijom „razvučenom“ u pod vozila i dobrano raširenim osovinama koje imaju jedan ili dva elektromotora, MEB platforma je daleko od jednostavne. Kao prvo ima kompleksan sitem menadžmenta energije i toplote kako bi se maksimalno iskoristio svaki raspoloživi vat iz baterije, a pored toga MEB platforma je među prioritetima imala modularnost, odnosno sposobnost da na sebe pimi popriličan broj modela.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Na kraju, u protekle tri godine Volkswagen ID.3 Pro je dobio i popriličnu konkurenciju i to ne samo iz Evrope u vidu modela Renault Megane Electric i znatno jeftinijeg MG4, nego i Cupre Born,uz mnogo toga što je u najavi da pristiže u segment kompaktnih hatchbackova. Zbog toga, a i kako sam VW priznaje, zbog činjenice da od starta nije dovoljno podsećao na Golf, ID.3 je osvežen nešto ranije nego što je to uobičajeno.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Šta je zapravo novo dobio Volkswagen ID.3 Pro? Dizajneri automobila vrlo su vešti da malim modifikacijam postignu upadljive efekte. Novi prednji odbojnik doneo je utisak da je „nos“ automobila nešto duži, celo vozilo šire, a ujedno je VW odustao od elemenata u crnoj boji koji su do sada bili prisutni na Volkswagenu ID.3 Pro ispod vetrobranskog stakla. Izmene na prednjem delu nisu samo estetske nego i funkcionalne. Novi oblici prednjeg odbojnika su u funkciji dodatnog sprečavanja turbulentnog opstrujavanja vazduha, a samim tim i stvaranja manje aerodinamičkih otpora.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

I na zadnjem delu ima novina, kao što je to uobičajeno u procesu osvežavanja modela. Potpuno nove su zadnje svetlosne grupe, a u njih su sada integrisana i svetla za dnevnu vožnju.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Međutim, ako su novine spolja sutilne i ne toliko uočljive, Volkswagen je podosta radio u eneterijeru svog modela od kojega mnogo očekuje. A radio je slušajući želje i primedbe kupaca, kojih je pre nego što je iko dodirnuo Volkswagen ID.3 Pro već bilo preko 30.000 sa uplaćenim kaparama. Naime, obzirom da su od VW-a ID.3 očekivali električnog naslednika Golfa, to u enterijeru nisu dobili, pogotovo po pitanju materijama.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

U prvoj geenraciji (obzirom da osveženi ID.3 Volkswagen deklariše kao drugu generacije) u enterijeru je bilo previše tvrde plastike, što nije naišlo na odobravanje kupaca. Pored toga, infotejment koji je u ID.3 stigao kao nov i revolucionaran imao je poprilično „bagova“ i nesavršenosti, zbog kojih je (manje više) otkaz dobio i bivši CEO VW-a Herbert Diess.
Restilizacije, odnosno „facelift“-ovi modela služe upravo za ispravljanje grešaka i unapređivanje modela. Novi Volkswagen ID.3 Pro u enterijeru ima mnogo manje tvrde plastike, i sada donosi utisak i osećaj kvalitetnijeg modela, dostojan onome što pruža VW Golf.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Očekivano, Volkswagen ID.3 Pro je zadržao ono po čemu je do sada bio i hvljen, a to je ponuda prosotora. U kompaktnom 4.26 metara dugom hatchbacku ima izrazito mnogo prostora kako napred tako i pozadi, i van svake sumnje, ovaj model je zamišljen kao funkcionalno porodično vozilo u kojem se niko neće osećati skučeno, kako napred tako i pozadi.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Prednja sedišta su odlična i nije se štedelo na dimenzionisanju. Iznenađujuće su velika uz integrisan naslon za glavu. Elektropomična su, sa memorijom za vozačevo sedište, a dodatni komfor donosi i mogućnost izvlačenja dodatne podrške za budtine i to na oba prednja sedišta.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Obzirom da ne uobičajeni centralni tunel niti visoku centralnu konzolu, Volkswagen ID.3 Pro za dodatnu udobnost ima naslone za laktove na oba prednja sedišta. Možda ne izgleda atraktivno, ali u vožnji je dobrodošlo.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Zadnji deo kabine impresionira pre svega ponudom prostora koja je definitivno na nivou mnogo većih monovolumenskih modela. Zadnja klupa je udobna, kvalitetno izrađena, a potpuno ravan pod vozila donosi dodatno olakšanu komunikaciju u zadnjem delu vozila.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Svojom zapreminom od 385 litara prtljažnik je sasvim dovoljne zapremine, tom pre što je pravilnog oblika. Za ljubitelej preciznih podataka, dodajemo da je zapremina za pet litara veća nego u modelu VW Golf. Naslon zadnje klupe se preklapa u odnosu 60:40, a a tada se prtljažna zapremina povećana na 1.267 litara.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Neko će možda reći da nedostaje „frunk“, prednji prtljažnik u koji se najčešće smeštaju kablovi za punjenje. Međutim, kod ID.3, prostor „frunk“-a zauzeli su inverter i sistem klimatizacije, a prtljažnik je dvovisinski, pa se glomazni kablovi ipak uklone sa puta.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Volkswagen ID.3 Pro je u osnovi vrlo jednostavno koncipiran. Instrument tabla je relativno mala, jednostavne grafike a ujedno je i nosač selektora pogona. Istog je oblika i dimenzija kao i pre restilizacije, ali je obogaćena funkcijama kao što je preostali procenat struje u bateriji. Svakako, među opcionalima je i HUD sa velikom slikom na vetrobranskom staklu.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Višenamenski ekran osetljiv na dodir je dijagone od 10“, i svakako se uklapa u u sve aktuelniji trend da automobili ne moraju biti zatrpani gigantskim ekranima. U meniju koji nudi Volkswagen ID.3 Pro se brzo i lako snalazi, a evidentno je brći nego što je bio u prvoj generciji VW-a ID.3. I dalje nismo oduševljeni činjenicom da se provetravanjem i temperaturom u vozilu upravlja klizačima na donjem delu infotejmenta, ali mogu se čuti najave da će u naredne modele Volkswagen vratiti klasične fizičke prekidače za najosnovnije fukcije. Do tada, uz malo privikavanja funkcioniše i aktuelno rešenje. Za seldeću godinu VW najavljuje novi infotejment sa ekranom dijagonale od 12.3“, ali, o tom, po tom.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Donji postroj na Volkswagen ID.3 Pro nije menjan. Međuosovinski razmak je 2.770 mm, prednje oslanjanje je MacPherson tipa, a pozadi je multilink sa poprečnim stabilizatorom. Volkswagen ID.3 se u Srbiji kupcima nudi sa jednom pogonskom opcijom i dve veličine baterije. Zadnje točkove pokreće elektromotor od 150 kW (204 KS), a baterija može biti bruto 62 kWh ili 82 kWh, odnosno 58 ili 77 neto kWh. Slabija baterija može se puniti na brzim DC punjačima do 100 kW, a veća baterija na punjačima do 170 kW. Naravno, baterije se mogu puniti i na kućnoj monofaznoj utičnici, ali najoptimalnije rešenje je wallbox od 11 kW.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

U vožnji, Volkswagen ID.3 Pro prvenstveno nudi odličan položaj sedenja za upravljačem i odličnu preglednost kroz velike staklene površine. Nudi i jednostavniu vožnju. Startovanje motora ne postoji, sednete u vozilo, odaberete pogon unapred ili unazad i krećete. Potpuna tišina i linearno ubrzanje u vožnji više i nisu neko iznenađenje – počeli smo da se privikavamo na EV i njegove vrline. Volkswagen ID.3 Pro nije preterano težak, 1.740 kilograma, pa su raspoloživih 204 KS i 310 Nm vrlo pristojna motorizacija. Volkswagen ID.3 Pro dobro ubrzava, čak vrlo dobro, ali nije preterano brz. To znači da do 100 km/h stiže za manje od osam sekundi, ali i da je maksimalna brzina samo 160 km/h.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Volkswagen ID.3 Pro je relativno tvrdo trimovanog ogibljenja, ali niuje neudoban. Teška baterija smeštena u pod vozila donela je odličan raspored mase vozila među osovinama i nisko spustila težište. Drugim rečima, Volkswagen ID.3 Pro ima odličan balans, a naginjanje u krivinama gotovo da ni ne postoji. Upravljanje je vrlo precizno, pa čak i prikatno oštro. Činjenica da je pogon pozadi omogućila je i mali prečnik okreta koji je malo preko 10 metara, odnosno na nivou najmanjeg VW modela Up. Sasvim očekivano, testirani Volkswagen ID.3 Pro je opremljen i bezbednosnim asistencijama, uključujući adaprivni tempomat sa stop&go funkcijom.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Još uvek je i biće do daljnjeg najbolnije pitanje električnih automobila autonomija. Iako je fabrički, prema WLTP ciklusu merenja, 430 kilometara, takva autonomija se odnosi na korišćenje 100% baterije. Najobjektivnije je da se između punjenja prelazi do 300 kilometara, a baterija puni do 80%, kako bi joj se sačuvao životni vek. Zapravo, u svakodnevnom korišćenju to i nije tako malo, i ne predstavlja punjenje svaki čas, ako se u proseku dnevno prelazi 50-60 kilometara. Tokom testa Volkswagena ID.3 Pro potrošnja se kretala između 16 i 17.4 kW/100 kilometara, ali uz redovno korišćenje „Brake“ funkcije koja se jednostavno aktivira i deaktivira selektrom pogona. Vožnja Volkswagena ID.3 Pro možda najbolje može da se definiše opisno: tiho, jednostavno i udobno.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Na kraju bolna tema električne mobilnosti je cena vozila. Testirani Volkswagen ID.3 Pro košta 47.724 evra, odnosno 43.365 bez dodatne opreme koju je ovaj model imao ugrađenu. Da je malo, svakako nije, ali je činjenica da je manje od drugih. Ono što je nepobitna činjenica, hteli-ne hteli, električne automobile moramo početi da prihvatamo, a kako (i ako) se kod nas bude širila mreža punjača a cena EV lagano padala, to će biti sve lakše. Električni automobili imaju svojih vrlina, samo ih treba otkriti.

Model Test Volkswagen ID.3 Pro
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.261/ 1.809/ 1.562
Međuosovinski razmak (mm) 2770
Masa vozila praznog (kg.) 1737
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2270
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg /
Zapremina prtljažnog prostora (l) 385/1.267
Motor Elektro
Baterija Li-Io kWh bruto/neto 62 / 58
Snaga (kW/KS) 150 / 204
Maksimalni obrtni moment (Nm) 310
Menjač /
Ubrzanje 0-100 km/h 7,3
Maksimalna brzina km/h 160
Prosečna potrošnja na testu kWh/100 km 16.07.23
Cena testiranog modela 47.724 evra
Next: Novi Jeep Wagoneer S konkurent BMW-u iX?