Kia EV4 je električni duhovni naslednik Stingera i u Seulu je predstavljena u konceptnoj formi spremnoj za serijsku proizvodnju

Kia EV4 je električni duhovni naslednik Stingera i u Seulu je predstavljena u konceptnoj formi spremnoj za serijsku proizvodnju. U vreme kada se autoindustrija svela praktično na dve forme karoserije, SUV/crossover i pick-up, prikazama Kia EV 4 je tračak nade da je u dizajnerima još ostalo mašte, a u proizvođačima automobila hrabrosti da ponovo kupce ubede da SUV nije kraj sveta. Šta više, da u kaonceptu nekadašnje limuzine i te kako ima toga i lepog i funkcionalnog.
Na Kia EV Day-u kompanija je predstavila dva nova modela. Kia EV4 Concept je po prvi put zvanično prikazana svetu i jsano je da je potpuno spremna za serijsku proizvodnju. Drugi novitet, a za sada formalno koncept je Kia EV3, a realno, Kia ima spremnu kompletnu porodicu električnih modela koja ima čak pet članova, do EV3 do EV9.

Po pitanju dizajna, razumljivo je da Kia EV4 Concept podseća i prati stil modela Kia EV6, koji je u crossover segmentu. Samo, manji broj znači i malo manje dimenzije. Zapravo, Kia EV4 ima klirens od tla u stilu crossovera, što znači malo povišen, ali ne i karoseriju viosine crossovera. U izvesnom smislu, Kia EV4 može se posmatrati i kao naslednik modela Stinger čija proizvodnja je ugašena, a EV4 bi se mogao tretirati kao duhovni naslednik, i to sa elektro pogonom. Svi koji su pomislili da EV4 ima veze sa modelom Hyundai Ioniq 6 u pravu su – samo Kia ima drugačiju interpretaciju iste teme vozila.

Šef dizajna marke Kia Karim Habib kaže: “Kia je ustanovila svoju tradiciju modela visokih performansi kao što su bili Stinger i Stinger GT, a od toga neće odustati, samo uz svež, hrabar i upadljiv dizajn”. Habib tvrdi da je pri koncipiranju i u razvoju koncepta Kia EV4 prioritet bio funkcionalnost i ponuda kabinskog prostora. Relativno velik klirens od tla omogućio je dizajnerima i inženjerima da maksimalizuju ponudu prostora. EV4 Concept nije samo snižena limuzina sa povišenim klirensom, nego nešto koncepcijski potpuno novo i funkcionalno.

Iako je prema predstavnicima kompanije Kia karoserija EV4 Concepta ono što će biti i serijski model, kabinski prostor je za sada u domenu slobode izražavanja dizajnera i egzotike nespremne za proizvodnje trake. Minimalizam je opšteprisutan, ali i rešenja sa komandama klimatizacije sa klizačima na panelu koji se skriva kada nije u upotrebi.

I otvori za provetravanje i klimatizaciju kabine sve su manji i diskretniji, što je zapravo posledica sve većih ekrana u automobilima, pa se inženjeri dovijaju na razne načine kako da u kabinu dovedu dovoljno vazduha za prijatan osećaj putnika, ali i efikasnu klimatizaciju.
Kia zvanično poručuje da će EV4 ići u serijsku proizvodnju, ali bez precizranja kada će to biti. Plan komapnije je da već do 2026. godine prodaje milion električnih vozila godišnje, pa ponuda praktično spremnih pet EV modela i ne treba da čudi.
Show Comments