Dakar reli 2024. počeo je prologom od 157 kilometara a u narednih 13 dana takmičari će imati 4.727 kilometara specijala
Dakar reli 2024. počeo je prologom od 157 kilometara a u narednih 13 dana takmičari će imati 4.727 kilometara u 12 specijalnih ispita, a zajedno sa veznim deonicama prevaliće 7.891 kilometar Saudijskom Arabijom. Novina za ovogodišnji Dakar reli koji se vozi od 1979. godine je specijalna 48 časova deonica predviđena za 11. i 12. januar, tokom koje će vozači morati da prespavaju u pustinji bez pomoći svojih servisera, u delu koji se zove Empty Quarter, čije ime opisuje da je pustinja.
Za taj deo ovogodišnjeg Dakara previđeno je da motociklisti idu zasebnom rutom, pa automobilisti i takmičari u ostalim kategorijama neće imati tragove motociklista kao tradicionalnu pomoć u navigaciji. Prema pravilima za ovaj deo relija, iako serviseri neće moći da priđu svojim takmičarima, rad na vozilima biće dozvoljen, ali i međusobno pomaganje između posada.
Zvanično prva prava takmičarska deonica vozi se u subotu 6. januara od Alula do Al Henakiyaha, a imaće 127 kilometara vezne deonice i 414 kilometara specijalnog ispita.
Iako su na Dakaru 2024. pisutna sva velika vozačka imena, evidentno Audi ima najjači fabrički tim i svako će pokušati da dođe do pobede svojim hibridnim prototipom RS Q e-tron E2. Pobedom na prologu to je možda i najavio Mattias Ekstrom, i to sa uverljivih 23 sekunde ispred Setha Quintera u fabričkom Toyota Gazoo Racing Hiluxu.
Loše je u Dakar 2024. ušao Carlos Sainz, koji nakon prologa već ima zaostatak od preko dva minuta, mada je svakako pred takmičarima dug i težak put u narednih 13 dana.
Biće zanimljivo pratiti nastupe branioca titule Nassera Al Attiyaha, koji ovogodišnji Dakar ne vozi za Toyotu nego za sopstveni tim i to u prototipu Hunter, koji priprema Prodrive. Al Attiyah je prolog završio 12. što po njega nije loše, zato što će na startu prvog specijala imati druge takmičare i moći će da prati njihove tragove i olakša navigaciju. U istom automobilu ove godine takmičiće se i Sebastien Loeb, a pre nego što obojica pređu u fabrički tim Dacia za sledeću godinu.
U konkurenciji motociklista pobednik prologa je Španac Tosha Schaerina na fabričkoj Hondi, a drugi je završio Daniel Sanders na fabričkom GasGas-u.