fbpx

Dakar reli 2024. počeo je prologom od 157 kilometara

Dakar reli 2024. počeo je prologom od 157 kilometara a u narednih 13 dana takmičari će imati 4.727 kilometara specijala

Dakar reli 2024 // Audi RS Q e-tron // foto Audi Newsroom

Dakar reli 2024. počeo je prologom od 157 kilometara a u narednih 13 dana takmičari će imati 4.727 kilometara u 12 specijalnih ispita, a zajedno sa veznim deonicama prevaliće 7.891 kilometar Saudijskom Arabijom. Novina za ovogodišnji Dakar reli koji se vozi od 1979. godine je specijalna 48 časova deonica predviđena za 11. i 12. januar, tokom koje će vozači morati da prespavaju u pustinji bez pomoći svojih servisera, u delu koji se zove Empty Quarter, čije ime opisuje da je pustinja.

Dakar Reli / PRICE Toby (Aus), Red Bull KTM Factory Racing, KTM// A.S.O. / Florent Gooden/DPPI

Za taj deo ovogodišnjeg Dakara previđeno je da motociklisti idu zasebnom rutom, pa automobilisti i takmičari u ostalim kategorijama neće imati tragove motociklista kao tradicionalnu pomoć u navigaciji. Prema pravilima za ovaj deo relija, iako serviseri neće moći da priđu svojim takmičarima, rad na vozilima biće dozvoljen, ali i međusobno pomaganje između posada.

Dakar Reli / #207 EKSTROM Mattias (Swe), BERGKVIST Emil (Swe), Team Audi Sport, Audi RS Q E-Tron E2// foto: A.S.O./Florent Gooden/DPPI

Zvanično prva prava takmičarska deonica vozi se u subotu 6. januara od Alula do Al Henakiyaha, a imaće 127 kilometara vezne deonice i 414 kilometara specijalnog ispita.
Iako su na Dakaru 2024. pisutna sva velika vozačka imena, evidentno Audi ima najjači fabrički tim i svako će pokušati da dođe do pobede svojim hibridnim prototipom RS Q e-tron E2. Pobedom na prologu to je možda i najavio Mattias Ekstrom, i to sa uverljivih 23 sekunde ispred Setha Quintera u fabričkom Toyota Gazoo Racing Hiluxu.

Dakar Reli / SAINZ Carlos (spa), Team Audi Sport, Audi RS Q E-Tron E2, FIA Ultimate, FIA W2RC, portrait during the Prologue of the Dakar 2024 on January 5, 2024 in Al-Ula, Saudi Arabia // foto: A.S.O./Florent Gooden/DPPI

Loše je u Dakar 2024. ušao Carlos Sainz, koji nakon prologa već ima zaostatak od preko dva minuta, mada je svakako pred takmičarima dug i težak put u narednih 13 dana.
Biće zanimljivo pratiti nastupe branioca titule Nassera Al Attiyaha, koji ovogodišnji Dakar ne vozi za Toyotu nego za sopstveni tim i to u prototipu Hunter, koji priprema Prodrive. Al Attiyah je prolog završio 12. što po njega nije loše, zato što će na startu prvog specijala imati druge takmičare i moći će da prati njihove tragove i olakša navigaciju. U istom automobilu ove godine takmičiće se i Sebastien Loeb, a pre nego što obojica pređu u fabrički tim Dacia za sledeću godinu.
U konkurenciji motociklista pobednik prologa je Španac Tosha Schaerina na fabričkoj Hondi, a drugi je završio Daniel Sanders na fabričkom GasGas-u.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nova Astra sa Intelli-Lux LED Pixel Svetlima

Kada se sledećeg vikenda satovi vrate na zimsko računanje vremena, odjednom će se smračiti ...

Porsche se častio za 75. rođendan Mission X konceptom

Porsche se častio za 75. rođendan Mission X konceptom hiperautomobila i dokazao da su ...

Nissan želi da ima jeftin sportski EV

 Nissan želi da ima relativno jeftin sportski EV namenjen kupcima u ranim dvadesetim godinama ...

C3 Aircross – još jedan mali SUV

Nakon premijere modela C5 Aircross Citroen će u novembru na tržište izbaciti još jedan ...

Toyota pogodila Evropu modelom C-HR

Tokom planiranja razvoja modela C-HR Toyota je u fokusu imala prvenstveno evropskog kupca. Prema ...

Test – Mercedes-Benz Citan 110 CDI Tourer S

Mercedes-Benz Citan Tourer je novi predstavnik nemačke marke u MPV segmentu, koja će uskoro ...