Renault 5 predstavljen na salonu u Ženevi, salonu koji je daleko od svog nekadašnjeg sjaja, ali je doneo iščekivanu premijeru
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/02/Renault-5-E-Tech-electric-1.jpg)
Renault 5 predstavljen na salonu u Ženevi, salonu koji je daleko od svog nekadašnjeg sjaja, ali je doneo iščekivanu premijeru. Renault 5 nestrpljivo je očekivana premijera, iako se definitivno znalo da stiže, i to niko nije krio, a pogotovo ne Renault.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/02/Renault-5-E-Tech-electric.jpg)
Pored toga, Renault 5, koji imenom i stilom nedvosmisleno asocira na legendarni model francuske marke, dolai sa najavljeno cenom ispod 25.000 evra. Koliko god to možda zvučalo mnogo za srpski standard, u segmetu što jeftinijih električnih automobila vodiće se nemilosrdan rad u globalnoj autoindustriji.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/02/Renault-5.jpg)
Novi Renault 5 sa prethodnikom koji je prestao da se proizvodi 1996. i svoje mesto ustupio modelu Clio, nema previše toga zajedničkog – ime i stil, ali svakako prigođen trendovima u trećoj deceniji 21. veka. Pri tom, moramo priznati da smo prijatno iznenađeni činjenicom da renault nije mnogho menjao koncept Renaulta 5, koji je prikazao 2021. godine. Model koji se zvanično i službeno zove Renault 5 E-Tech Electric dobio je retro-futuristički dizajn, kako je objašnjeno od strane proizvođača tokom premijere na salonu u Ženevi, koji je osim Renaulta i dacije, ostao bez glavnih, dobro poznatih nam globalnih igrača u autoindrustriji, ali je zato dobio neke druge, koji prete da pomrače slavu dobro poznatim imenima.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/02/Renault-2.jpg)
Da, Renault 5 E-Tech Electric je električni gradski automobil, i neće ga ni biti sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Prema zvaničnim informacijama, nema preterano veliku autonomiju. Sa manjom baterijom 300, a sa većom 400 kilometara i to po WLTP ciklusu merenja, koji je poprilično daleko od stvarnog saobraćaja.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/02/Renault-4.jpg)
Maksimalna snaga AC punjača je kućni wall-box od 11 kW, dok se na punjačima sa istosmernom strujom može puniti snagom do 80 kW sa manjom i 100 kW sa većom baterijom, a za obe baterije je dovoljno 30 minuta za punjenje od 15 do 80% kapaciteta, s tim da se bazni Renault 5 sa motorom od 95 KS ne može puniti na istosmernim punjačima.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2024/02/Renault-1.jpg)
Zanimljive su i tehničke pojedinosti. Renault 5 E-Tech Electric ima multilink osovinu pozadi, mogućnost predaje struje u mrežu (bidirekcionalno punjenje), i toplotnu pumpu koja omogućava efikasnu klimatizacije kabine, sa malom potrošnjom energije.
Renault 5 E-Tech Electric će u Evropi koštati ispod, odnono oko 25.000 evra, a proizvodiće se u Francuskoj. Uskoro će mu se pridružiti i crossover Renault 4, još jedna inkarnacija legendarnog modela, a vremenom će pristići i električni Twingo.
Show Comments