fbpx

Renault 5 predstavljen na salonu u Ženevi

Renault 5 predstavljen na salonu u Ženevi, salonu koji je daleko od svog nekadašnjeg sjaja, ali je doneo iščekivanu premijeru

Renault 5 E-Tech Electric

Renault 5 predstavljen na salonu u Ženevi, salonu koji je daleko od svog nekadašnjeg sjaja, ali je doneo iščekivanu premijeru. Renault 5 nestrpljivo je očekivana premijera, iako se definitivno znalo da stiže, i to niko nije krio, a pogotovo ne Renault.

Renault 5 E-Tech Electric

Pored toga, Renault 5, koji imenom i stilom nedvosmisleno asocira na legendarni model francuske marke, dolai sa najavljeno cenom ispod 25.000 evra. Koliko god to možda zvučalo mnogo za srpski standard, u segmetu što jeftinijih električnih automobila vodiće se nemilosrdan rad u globalnoj autoindustriji.

Renault 5 E-Tech Electric

Novi Renault 5 sa prethodnikom koji je prestao da se proizvodi 1996. i svoje mesto ustupio modelu Clio, nema previše toga zajedničkog – ime i stil, ali svakako prigođen trendovima u trećoj deceniji 21. veka. Pri tom, moramo priznati da smo prijatno iznenađeni činjenicom da renault nije mnogho menjao koncept Renaulta 5, koji je prikazao 2021. godine. Model koji se zvanično i službeno zove Renault 5 E-Tech Electric dobio je retro-futuristički dizajn, kako je objašnjeno od strane proizvođača tokom premijere na salonu u Ženevi, koji je osim Renaulta i dacije, ostao bez glavnih, dobro poznatih nam globalnih igrača u autoindrustriji, ali je zato dobio neke druge, koji prete da pomrače slavu dobro poznatim imenima.

Renault 5 E-Tech Electric

Da, Renault 5 E-Tech Electric je električni gradski automobil, i neće ga ni biti sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Prema zvaničnim informacijama, nema preterano veliku autonomiju. Sa manjom baterijom 300, a sa većom 400 kilometara i to po WLTP ciklusu merenja, koji je poprilično daleko od stvarnog saobraćaja.

Renault 5 E-Tech Electric

Maksimalna snaga AC punjača je kućni wall-box od 11 kW, dok se na punjačima sa istosmernom strujom može puniti snagom do 80 kW sa manjom i 100 kW sa većom baterijom, a za obe baterije je dovoljno 30 minuta za punjenje od 15 do 80% kapaciteta, s tim da se bazni Renault 5 sa motorom od 95 KS ne može puniti na istosmernim punjačima.

Renault 5 E-Tech Electric

Zanimljive su i tehničke pojedinosti. Renault 5 E-Tech Electric ima multilink osovinu pozadi, mogućnost predaje struje u mrežu (bidirekcionalno punjenje), i toplotnu pumpu koja omogućava efikasnu klimatizacije kabine, sa malom potrošnjom energije.
Renault 5 E-Tech Electric će u Evropi koštati ispod, odnono oko 25.000 evra, a proizvodiće se u Francuskoj. Uskoro će mu se pridružiti i crossover Renault 4, još jedna inkarnacija legendarnog modela, a vremenom će pristići i električni Twingo.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Chevrolet predstavio osveženi Camaro, novina Turbo 1LE

Za 2019., Chevrolet Camaro dobija novu masku hladnjaka, malo izmena u enterijeru, kao i ...

Jaguar C-X75 kaskaderski automobil dobija novi život

Jaguar C-X75 kaskaderski automobil dobija novi život uz konverziju da bi postao legalan za ...

Predstavljena fascinantna Tata Avinya

Tata Avinya za sada je concept električnog monovolumena, ali najavljuje da će se pod ...

Nissan Qashqai – sa dva nova turbo srca

U automobilizmu vreme jako brzo prolazi, a svežinu modela teško je zadržati pred naletom ...

Verstappenu pobeda za kraj sezone Formule 1

Max Verstappen je pobedom overio svoju pol poziciju na poslednjoj trci sezone Formule 1 ...

Srećan 50-i rođendan VW K70

Možda nekome deluje nevažan 20. oktobar 1970. ali tada je dobrim delom počela nova ...