fbpx

EU tvrdi da ima dokaze o državnim subvencijama

EU tvrdi da ima dokaze o državnim subvencijama kineskim proizvođačima električnih automobila

MG

EU tvrdi da ima dokaze o direktnim plaćanjima i drugim subvencijama kineskim proizvođačima električnih vozila, kojima se dampiraju cene u Evropi. EU bi mogla da uvede retroaktivne carine na uvoz kineskih električnih automobila kako bi zaštitila evropske proizvođače. Evropska komisija kaže da ima dokaze da kineska vlada subvencioniše električna vozila koja se izvoze u Evropu kroz „direktan transfer sredstava“ i druge mehanizme. Komisija je usred istrage o tome da li električna vozila proizvedena u Kini dobijaju nepravedne subvencije. Potencijalni pravni lekovi mogli bi da uključuju carine za zaštitu proizvođača iz EU. Istraga bi trebalo da se završi do novembra, iako bi EU mogla da uvede privremene carine u julu. Komisija je saopštila da će u četvrtak započeti carinske registracije uvoza kineskih električnih vozila, što znači da bi oni mogli biti pogođeni retroaktivnim carinama od tog trenutka ako trgovinska istraga EU kasnije zaključi da oni primaju nepravedne subvencije. Kineska privredna komora pri EU saopštila je da je razočarana tim potezom i da je porast uvoza odraz povećane potražnje Evrope za električnim vozilima.

MG

Komisija je u utorak objavila dokument u kojem se navodi da ima dovoljno dokaza koji pokazuju da su kineska električna vozila subvencionisana i da je uvoz porastao za 14 odsto na godišnjem nivou od kada je istraga zvanično pokrenuta u oktobru. Komisija je rekla da ne može da proceni iznos potencijalnih retroaktivnih tarifa. Kineski proizvođači automobila, uključujući BYD i SAIC-ov MG, ciljaju na Evropu nizom električnih vozila po konkurentnim cenama, vršeći pritisak na proizvođače masovnog tržišta kao što su Stellantis i Folksvagen grupa.

BYD

BYD, koji je prošle godine pretekao Teslu kao najvećeg svetskog proizvođača elektrificiranih vozila, saopštio je u decembru da će izgraditi fabriku automobila u Mađarskoj kako bi povećao prodaju u Evropi. Komisija je rekla da izvoz iz Kine predstavlja „kritične okolnosti“ kroz „masovni uvoz u relativno kratkom vremenu“. Od oktobra 2023. do januara 2024. bilo je 177.839 uvoza, što je povećanje od 11 odsto u odnosu na period istrage od oktobra 2022. do septembra 2023. Uvoz je u periodu od oktobra do januara porastao za 14 odsto na godišnjem nivou, saopštila je komisija. Ako se kineski uvoz nastavi sadašnjim tempom, rekla je komisija, proizvođači automobila u EU bi se mogli suočiti sa smanjenjem prodaje i smanjenim nivoom proizvodnje. To bi moglo „negativno uticati na zapošljavanje i ukupnu proizvodnju sindikalnih proizvođača“, rekla je komisija. U nedavnim istraživanjima drugih sektora, kao što su e-bicikli i kablovi sa optičkim vlaknima, EU je otkrila da se margine subvencija kreću od 4 do 17 procenata. Istraga je deo šireg napora EU da zaštiti linije snabdevanja i približi proizvodnju kući, posebno u ključnim sektorima kao što su poluprovodnici i farmaceutski proizvodi. Saopštenje je testiralo ionako krhke odnose sa Pekingom, koji je potom pokrenuo sopstvenu antidampinšku istragu o rakiji uvezenoj iz EU, što je potez koji se smatra osvetom Francuskoj, koja je podržala istragu o električnim vozilima.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Akcijska cena za BMW 318d sport line

Početak prodaje BMW Serije 3 u Srbiji označili su modeli 320d i 330i, kojima ...

Novi paket preme za Alfu Giuliettu

Alfa Romeo je predstavio novi paket opreme za Giuliettu Sport Alfa Romeo je predstavio ...

Formula 1 – Alfa Romeo u novom Tonale ruhu

Formula 1 tim Alfa Romeo za trku u Azarbejdžanu ima spremno novo ruho – ...

I Matt LeBlanc se oprašta od Top Geara

Nakon Chrisa Evansa i Matt LeBlanc se oprašta od popularne emisije I popularni Joey ...

Bugattijev agregat i menjač za $10,000

Da li želite motor Bugattija na svom stolu? Može, ali… Za 9,365 američkih dolara, ...