Nova Dacia Duster stigla u Srbiju u vrele letnje dane , a nakon prve vožnje prenosimo novine i utiske
Nova Dacia Duster stigla u Srbiju u vrele letnje dane , a nakon prve vožnje prenosimo novine i utiske. Nova Dacia Duster zvanično predstavljena na novoj platformi i sa novinama u pogonskoj ponudi. Jedan od najprodavanijih SUV modela kod nas, a i globalno, u svojoj trećoj generaciji dobio je mnogo moderniji, dinamičniji, pa i agresivniji dizajn karoserije.
U osnovi, novi model ima zadržanog starog samo koliko je bilo neophodno da ima poveznicu sa svojim prethodnikom. Razumljivo, inkoporiran je novi vizuelni identitet marke Dacia, i to vrlo uspešno, a neočekivana novina svakako je integracija ručki zadnjih vrata u C stubove.
Dužinom od 4.343 mm nova Dacia Duster je gabaritom ostala u istim dimenzijama, ali se značajna novina nalazi ispod karoserije. Nova, modernija Renaultova CMF-B platforma sada nosi popularni terenac, a jedna od prednosti je optimalnije korišćenje prostora pa nova Dacia Duster sada ima prtljažnik zapremine od 472 litra u osnovnoj konfiguraciji. Pored toga, za putnike na zadnjoj klupi obezbeđeno je više mesta za kolena.
Kabinski prostor je potpuno nov i nema nikakve veze sa odlazećim modelom. Zadržana je filozofija korišćenja tvrde, ali otporne i trajne plastike, ali dizjn armature i komletnog enterijera je značajno modernizovan. Pored dizajna nova Dacia Duster je i digitalizovana.
Nova Dacia Duster dobila je digitalnu instrument tablu dijagonale od 7” i višenamenski ekran dijagonale od 10.1 inč, koji je lagano zakrenut ka vozaču. Na raspolaganju su i četiri USB porta, bežični punjač za telefon. Audio sistem ima šest zvučnika, a povezivanje sa Apple CarPlay i Android Auto sistemioma je bežično. Nova Dacia Duster i pore digitalizacije i povećanog višenamenskog ekrana i dalje ima klasične komande najčešće korišćenih funkcija.
Jedna od zanimljivosti je opcioni “Paket za spavanje”, koji podrazumeva sklopivi krevet za dvoje i sto, kao i prostor za odlaganje, za koji Dacia tvrdi da se postavlja za manje od dva minuta.
Nova Dacia Duster više nema dizel motora, što će verovatno razočarati ljubitelje pouzdanog i ekonomičnog 1.5 dCi agregata. Umesto dizela Dacia Duster dobija TCe 130, odnosno 1.2 litarski turbo benzinac. Trocilindraš radi u Millerovom ciklusu i ima pomoć hibrida. Pogon nove Dacije Duster može biti na prednjim ili na svim točkovima. Dacia poručuje da je za 10% smanjila prosečnu potrošnju u odnosu na pogonske jedinice bez hibridne pomoći.
Odlična vest je da u ponudi ostaje Dacia Duster ECO-G 100 pogonska opcija koja koristi LPG, i sa punim tankovima benzina i gasa može da dohvati autonomiju od čak 1.300 kilometara. U pogonu najveća novina svakako je hibridni pogon koji Duster preuzima od modela Jogger (odnosno Renaulta Clio E-Tech 145 Hybrid), a koji kombinuje 1.6 litarski benzinac, dva elektromotora, CVT menjač i bateriju od 1.2 kWh. Ova pogonska jedinica isporučuje 140 KS, uz uštedu u potrošnji u gradskoj vožnji do čak 40%.
Dmotion.rs preporučuje: Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid
Nakon prve kraće test vožnje od Beograda do Deliblatske peščare i kaštela Marieta i nazad, utisci o novom modelu Dacia Duster su više nego dobri. Evidentno, ponuda prostora u kabini je značajno bolja, vozna dinamika unapređena pre svega po pitanju preciznosti upravljanja, a svakako, nova digitalna platforma čini kabinu znatno modernijom.
Sada znamo i tačne cene, koje i dalje ostaju razumne – početna cena za ovaj model je 17.990 evra. Iako je popularni 1.5 dCi agregat izostavljen iz ponude, pogonskih opcija, uključujući i AWD sasvim je dovoljno da zadovolje ukuse i potrebe kupaca. Svakako, sa nestrpljenjem očekujemo duže test vožnje, ali već sada nam je jasno da je ovo jedan potuno novi, zreliji i bolji model.
Show Comments