fbpx

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid – osvežen je gradski mališan koji je i dalje jedan od najprodavanijih modela u B segmentu

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid – osvežen je gradski mališan koji je i dalje jedan od najprodavanijih modela u B segmentu. Početkom devedesetih godina prošlog veka Renault je pravio veliko spremanje u svojoj modelnoj ponudi, a pored dizajna, promenio je i sistem označavanja modela. Renault 5 postao je Clio, R19 preimenovan je u Megane, R21 postao je Laguna. Kada je reč o tranziciji R5 u Clio, brzo premotavanje 30 godina unapred donosi gotovo fascinantnu priču o uspehu “malog gradskog” hatchbacka, koji (gotovo) isti broj godina bije svoju bitku sa konkurentima tipa VW Pola, Ford Fieste, Mazde 2, Peugeota 206, 207, 208, Citroena C3, itd.

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

A da je Renault našao neki zanimljiv začin kojim je u Clio mamio kupce, nesporno je. Gotovo da je za anale podatak da je Clio četvrte generacije bio najprodavaniji u segmentu u Evropi i u poslednjoj godini modelnog života, čak i kada se uveliko znalo da stiže naslednik.

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

Brzo premotavanje unapred otkriva da je Renault Clio 5. generacije već četiri godine pred kupcima, što znači da stiglo vreme za uobičajeno osvežavanje modela. A osveženi Renault Clio u svim pogonskim verzijama, stigao je sa potpuno novim prednjim delom, koji ga vizuelno ozbiljno distancira od prethodnika. Potpuno su nove prednje svetlosne grupe i gril gladnjaka, uključujući i svetlosno potpis svetala za dnevnu vožnju. Naravno, na gril hladnjaka je stigao i redizajnirani Renault logo.

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

Ovako velike izmene u liku modela pri restilizaciji zaista su retke, ali kod Renault Clia definitivno su uspele. Model deluje modernije i dinamičnije, i ono što osvežavanje treba da donese – svežije. Nove su i zadnje svetlosne grupe, ali ne formom nego činjenicom da sada imaju znatno više transparentnih površina. U ukupnom utisku, proces osvežavanja je potpuno uspeo.

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

Karoserija Renaulta Clio E-Tech 145 Hybrid ni po čemu se ne razlikuje od malog hatchbacka sa benzinskim pogonom, osim po maloj oznaci E-Tech. Ono što je bitno za ovaj test krije se ispod limova karoserije. Poznato je da Renault Clio aktuelne pete generacije počiva na CMF-B modularnoj platformi. Uz činjenicu da prednja osovina koristi MacPherson opružne noge a zadnja torzionu osovinu, postoji još jedan bitan podatak. Renault CFM-B platforma (koju koriste i modeli Dacia Sandero Stepway i Nissan Juke), od samog početka je projektovana i predviđena za hibridni pogon, što znači da pogon nije prilagođavan platformi.

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

U enterijeru nema previše razlike u odnosu na dosadašnji Clio. Za razliku od uobičajne prakse, Renault Clio E-Tech 145 na naš test stigao u skromnijoj Evolution opremi, ali i dalje se može pohvaliti dobro oblikovanim i dobro dimenzionisanim prednjim  sedištima i sasvim korektnom ponudom prostora na zadnjoj klupi.

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

Očekivano, prtljažnik je platio cenu ugradnjom hibridnog pogona, a pre svega baterije. Sa 390 litara zapremine smanjen je na 300 litara, mada je i dalje za svakodnevnu upotrebu potpuno dovoljan. Po potrebi, preklapanjem naslona povećava se na 979 litara.

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

Digitalna instrument tabla je nova, jednostavne i pregledne grafike, dok je, obzirom na niži paket opreme, višenamenski ekran na armaturi instrument table panoramski postavljen umesto portretno, što je moguće obzirom na manju dijagonalu od 7”, dok je za više pakete opreme namenjen ekran dijagonale od 9.3” koji je portretno postavljen. Iako ekran infotejmenta nije velik, potpuno je funkcionalan, brz i jednostavan za uporebu. Novina u osvežnom modelu Renault Clio je i bežična konekcija za Android Auto i Apple CarPlay.

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

Marketing Renaulta tvrdi da je pogon Clia E-Tech 145 inspirisan pogonom Formule 1, naravno ne po osnovi snage nego konfiguracije i ideje da se iz različitih izvora izvuče što racionalnije što više pokretačke snage.

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

Za početak, Clio E-Tech ima 1.6 litarski benzinski motor sa 91 KS, ali redni, sa četiri cilindra i bez turbo kompresora, za razliku od V6 turba iz F1. Sa ostatkom hibridnog pogona Renault je išao svojim putem, drugačijem od ostalih. Clio E-Tech ima dva elektromotora, slabiji visokonaponski od 21 KS koji ima ulogu starter-generatora i drugi pogonski elektromotor sa 71 KS i 205 Nm maksimalnog obrtnog momenta (51 kW) integrisan u kućište menjača. Za razliku od najčešće korišćenog CVT prenosa uz samopuneće hibridne pogone, Renault Clio E-Tech ima drugačije rešen prenos. Iako vozač ima samo dve papučice i ručicu u stilu automatskog menjača, prenos je preko četvorostepenog “dog type” robotizovanog menjača. “Dog type” znači da prenosni zupčanici u menjačkoj kutiji imaju izrazito šiljaste i visoke zube, koji liče na pseće uši, po čemu su ovi menjači i dobili ime. Široko shvaćeno, aktuelna Formula 1 ima ovakav tip menjača, koji trpi česte i grube promene stepena prenosa, i to bez klasičnog kvačila.

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

Pored toga, Formula 1 ima sistem koji prikuplja energiju iz toplote, i sistem rekuperacije kinetičke energije pri kočenju, koja se pohranjuje u bateriju. Kada se vratimo ovozemaljskom Cliu E-Tech, cilj inženjera je sličnim putem koristiti i prikupljati energiju. Manji elektromotor ima zadatak da pokreće vozilo iz mesta, startuje motor i “umekšava” promene stepena prenosa preuzimajući ulogu sinhrona, ali prikuplja struju pri usporavanju. Veći elektromotor je pogonski i usmerava energiju kao bateriji koja je kapaciteta 1.2 kWh i smeštena je u podu vozila. Ruku na srce, zvuči poprilično složeno.

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

U vožnji, ni vozač ni putnici nisu svesni kompleksnosti pogona. Renault Clio E-Tech po pitanju komandi vozi se kao bilo koji drugi automobil sa automatskim, CVT ili DCT menjačem. Obzirom da nema kvačilo, a i da uvek kreće pomoću elektromotora, polazak iz mesta uvek je uverljiv iako zvuk benzinca tek sledi. Zapravo, tek ako se pogleda ikonica na instrument tabli koja je indikacija toka snage i energije, a koja gotovo stalno pokazuje promene, postaje jasno da su Renaultovi inženjeri napravili sjajan posao upravo u kompjuterski vođenom protoku snage. Bez ikakvih trzanja ili “rupa” u isporuci snage, Clio E-Tech ubrzava bez napora i bez mnogo buke.

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

Prednjim točkovima je na raspolaganju maksimalno 140 KS uz koje je ovo odlično motorizovan model B segmenta, koji do 100 km/h ubrzava za malo ispod 10 seknundi i ima vrlo solidna među ubrzanja. U odnosu na Renault Clio sa SUS motorom je činjenica da se benzinac čuje po nekom njegovom nahođenju, a ne prema ustaljenoj logici. Renault Clio E-Tech se ne može predugo voziti samo na struju, samo 2-3 kilometra, ali uz efikasan hibridni sistem, Renault tvrdi da se u gradskim uslovima zapravo vozi čak 80% na struju. Da li je to baš tako visok procent mogli bi diskutovati, ali činjenica je da se rezervoar izrazito sporo prazni. Ukupan prosek testa pokazao je 5 l/100 kilometara, ali se u gradskim uslovima sasvim realno vozi i sa četiri litre, a otvoreni drum ne povećava značajnije potrošnju, što je čest slučaj kod hibrida. Sa jednim punim rezervoarom goriva zapremine 39 litara, autonomija je preko 700 kilometara.

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

Čest slučaj kod hibrida je i značajno povećanje mase vozila. Međutim, kod  Renaulta Clio E-Tech 145 Hybrid to nije slučaj. Masa praznog vozila je 1336 kg, što u odnosu na 1.3 benzinca sa 1248 kg nije mnogo više. Zbog toga se u vožnji i ne osti da je Clio otežan. I dalje ima prijatnu voznu dinamiku, precizan upravljač i sposobnost dobrog upijanja neravnina. Ukoliko se ručica menjača postavi u položaj B umesto D, Renault Clio E-Tech može se voziti samo pedalom gasa, ali treba biti spreman da uz maksimalnu rekuperaciju energije u B(rake) sleduje i porilično snažno usporenje odmah po puštanju papučice gasa. Na kraju, ono što je možda i najvažnije, Renault Clio je i dalje vrlo prijatan model za vožnju kako u gradu tako i na otvorenom putu.

Test Renault Clio E-Tech 145 Hybrid // Foto-Dmotion.rs

Renault Clio E-Tech 145 Hybrid je pravi Clio i sve ono što se od ovog modela očekuje, uz nisku potrošnju goriva. Mora se dodati i da zapravo u B segmentu gradskih mališana i nema previše modela sa samopunećim hibridnim pogonom. Na tržištu Srbije tu su još samo Toyta Yaris Hybrid i Honda Jazz, koji imaju drugačije pogonske sisteme. Na žalost svih zainteresovanih za nisku potrošnju, modeli sa hibridnim pogonom su i dalje poprilično skupi, mada u slučaju Renaulta Clio E-Tech 145 Hybrid i nije tako dramatično veća cena. Testirani model u Evolution paketu opreme košta 26.130 evra.

Model Renault Clio E-Tech 145
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.050/ 1.798/ 1.440
Međuosovinski razmak (mm) 2.583
Masa vozila praznog (kg.) 1.336
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 1.758
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg 900
Zapremina prtljažnog prostora (l) 301/979
Motor Benzinski / samopuneći hibrid
Gorivo Benzin
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.598
Snaga pri o/ min. (KS) 91 / 5.600 o/min
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 144 pri 3.200
Elektromotor 1 71 KS (51kW)
Maksimalni obrtni moment 205 Nm
Elektromotor 2 21 KS (15 kW)
Baterija 1.2 kWh
Ukupna pogonska snaga 140 KS
Maksimalni obrtni moment 144 Nm
Menjač 4 brzine – automatizovan
Ubrzanje 0-100 km/h 9.9
Maksimalna brzina km/h 181
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 5.0
Zapremina rezervoara 39
Cena testiranog modela 26.130 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nakon 30 godina Ford Mondeo se gasi kao model

Nagađalo se a sada je postalo i zvanično – nakon sasvim pristojnih 30 godina ...

Predstavljena Toyota Yaris četvrte generacije

Toyota je pokazala novi Yaris, koji će se konkurisati brojnoj konkurenciji kao što su ...

Predstavljen je Opel Grandland GSe

Opel Grandland GSe je zvanično predstavljen nakon što je pre mesec dana i Astra ...

Novi Audi S3 je snažniji od Golfa R

Novi Audi S3 je snažniji od Golfa R a u svom Quattro pogonu dobio ...

Najkorišćenija flota hidrogenske Toyote Mirai na svetu

CleverShatle pružalac usluge deljene vožnje, bez ikakvih problema prešao pet miliona kilometara na vodonik ...