Site icon

Planovi elektrifikacije automobila su preambiciozni

Planovi elektrifikacije automobila su preambiciozni

Planovi elektrifikacije automobila su preambiciozni, činjenica je koju sada priznaje većina marki i traži izlaz iz pat pozicije

Porsche Taycan / Foto Dmotion.rs

Planovi elektrifikacije automobila su preambiciozni, činjenica je koju sada priznaje većina marki i traži izlaz iz pat pozicije. U martu 2022. Porsche je postavio hrabar cilj. Kompanija je želela da električna vozila čine više od 80 odsto prodaje do kraja ove decenije. Međutim, sada Porsche nije više siguran da može postići taj cilj. U intervjuu za Rojters, portparol kompanije je rekao: „Prelazak na električne automobile traje duže nego što smo mislili pre pet godina. To ne znači da se strategija proizvodnje menja. Porscheova EV agenda će omogućiti (teoretski) da četiri od pet automobila prodatih do 2030. u potpunosti ukinu motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Ali šefovi iz Zufenhauzena sada dodaju amandman na plan do 2030. godine – „zavisno od potražnje kupaca i razvoja elektromobilnosti“. Modeli Porsche 718 Boxster i 718 Cayman sa SUS motorima biće izbrisani iz ponude 2025. godine kako bi se napravio prostor za električne zamene.

Planovi elektrifikacije automobila su preambiciozni / Porsche Macan

Već lansiran, potpuno električni Macan će potpuno zameniti prvu generaciju modela do 2026. godine. Kasnije ove decenije, potvrđeno je da će se četvrta generacija Cayenne-a spustiti se na električnu platformu. Porsche je već sugerisao da bi Panamera mogla evoluirati u EV. Bio bi pozicioniran iznad Taycan-a kao veći, više luksuzno orijentisan model.
Model Porsche 911 EV nije planiran za ovu deceniju, ali je proces elektrifikacije već počeo sa novim 911 GTS i njegovom T-Hibrid postavkom. Porsche je daleko od toga da je prvi luksuzni brend koji je priznao da prihvatanje EV ne ide po planu. Bentley je želeo da bude potpuno električni do 2030. godine, ali je taj cilj (za sada) pomeren za tri godine. Mercedes je nedavno priznao da je takođe bio oduševljen ciljevima elektrifikacije. Prvobitno je procenjeno da će PHEV i EV vozila činiti polovinu prodaje do 2025. godine, ali se sada nada da će to (možda) stići do 2030. Automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem biće dostupni “do 2030-ih”.

Planovi elektrifikacije automobila su preambiciozni / Audi Q8

Usvajanje električnih vozila nije bilo baš glatko ni za Audi. Kompanija je nedavno priznala da bi mogla biti prinuđena da prekine proizvodnju Q8 E-Tron i Q8 Sportback E-Tron ranije nego što je planirano zbog slabe prodaje. Tačne reči su bile: „intenziviran pad tražnje za specifičan segment“. Ako ne može da pronađe rešenje za održavanje i kontinuirane proizvodnje, fabrika u Belgiji bi mogla da bude zatvorena. Ovi neuspesi potpuno električnih automobila na tržištu su nas zabrinuli i za budućnost marke Jaguar s obzirom na to da britanski brend i dalje ide all-in na EV. Svi trenutni modeli – uključujući I-Pace – su mrtvi osim F-Pace-a. Potonji će takođe biti ukinut uskoro pošto matična kompanija JLR pomeri Jaguar na viši segment luksuznog tržišta tranzicijom „Velike Mačke“ u ekskluzivni, električni, ultra-luksuzni brend.
Neki mejnstrim proizvođači automobila dali su slične najave. Ford Evropa odustao je od svog cilja da ponudi liniju samo električnih putničkih automobilado 2030.

Dmotion.rs preporučuje: U Srbiji predstavljeni novi Porsche Paname i Porsche Macan

Planovi elektrifikacije automobila su preambiciozni / Volkswagen ID.7 Pro / Foto: Dmotion.rs

Volksvagen je odložio lansiranje ID.7 u Sjedinjenim Državama na neodređeno vreme jer „dinamika tržišta nastavlja da se menja“. To je samo pristojan način da se kaže da je VW zabrinut da će električni liftback biti teško prodavan u Americi. Samo nekolicina automobilskih kompanija nije bila voljna oko projektovanog brzog porasta električnih vozila. Predsednik Tojote Akio Tojoda smatra da električni automobili nikada neće preći 30 odsto tržišnog udela. BMW se i dalje nada da će električna vozila predstavljati 50 odsto prodaje kompanije do kraja decenije, ali nije odredio krajnji datum za kraj modela sa SUS motorima. Proizvođači automobila su u teškoj poziciji, jer moraju da usklađuju sve strožije propise o emisiji gasova za automobile na benzin i dizel, dok istovremeno razvijaju sveobuhvatnu liniju električnih vozila. To je skup poduhvat, zbog čega je danas u prodaji sve manje kupea i kabrioleta. Nepopularni automobili dobijaju „šut kartu“ iz ponude, kako bi kompanije mogle da se fokusiraju na ono što se bolje prodaje, uglavnom na krosovere i terence.

Next: Formula 1 – Binotto novi šef Audi F1 tima