fbpx

Novi Porsche Panamera i Porsche Taycan u Srbiji

Novi Porsche Panamera i Porsche Taycan u Srbiji sa još više snage, većom autonomijom i tehnološkim unapređenjima

Novi Porsche Panamera i Porsche Taycan u Srbiji

Novi Porsche Panamera i Porsche Taycan u Srbiji sa još više snage, većom autonomijom i tehnološkim unapređenjima. Porsche Centar Beograd je tradicionalnom Porsche Experience test vožnjom na relaciji Beograd – Kosmaj – Beograd omogućio predstavnicima medija da upoznaju dva nova modela u ponudi marke Porsche, koji se mogu kupiti u Srbiji.

Porsche

Porsche Panamera, kupe limuzina sa petora vrata je od svoje prve generacije pridobila kako stručnjake tako i kupce kao jedan od najbržih i najfunkcionalnijih modela u svom segmentu luksuznih vozila visokih performansi.

Novi Porsche Panamera i Porsche Taycan u Srbiji

Porsche Panamera je u svojoj novoj trećoj generaciji premijerno predstavljena u novembru prošle godine i to u dve verzije sa dva kraja ponude – najslabijoj i najjačoj. Porsche je predstavljanjem Panamere 4S E-Hybrid u dve dodatne verzije dopunio i proširio ponudu na ukupno četiri elektrifikovane verzije.

Novi Porsche Panamera u Srbiji

Snažnija Panamera 4S E-Hybrid od 2.9 V6 biturbo benzinca dobija 353 KS, a uz električnu pomoć ukupno 544 KS. I ova verzija je malo slabija od prethodne, za 16 KS, ali raspolaže identičnim maksimalnim obrtnim momentom. Panamera 4S E-Hybrid je i dalje vrlo, vrlo brza – 3.6 sekundi je dovoljno do 100 km/h što je isto kao i do sada, a maksimalna brzina je 295 km/h.

Novi Porsche Panamera u Srbiji

U pogonskom smislu, V8 motor je izostavljen, međutim turbokompresori nisu. V6 sa 2.9 litara radne zapremine ima dva turbokompresora, i uz električnu pomoć Panamera 4S E-Hybrid stiže do 470 KS, od čega je za 304 KS zadužen biturbo. U osnovi, Panamera 4 E-Hybrid ima malo manje snage nego u prethodnoj generaciji, ali proizvođač poručuje da je raspoloživa snaga optimizovana, pa se na preformansama nije izgubilo ništa. Iako velika i luksuzna, Panamera 4 E-Hybrid je i dalje vrlo brz automobil. Do 100 km/h stiže za 4 sekunde, odnosno tri desetinke brže nego do sada, a maksimalna brzina je 285 km/h.

Novi Porsche Panamera u Srbiji

Sve elektrifikovane verzije modela Porsche panamera imaju unapređenu bateriju, čiji kapacitet je povećan za 45%, pa je sada 25.9 kWh, ali unutar identičnih dimenzija baterije. Veća baterija napaja i povećan elektromotor od 190 KS, koji se nalazi u sklopu automatskog menjača. Prema WLTP standardima merenja, slabija Porsche Panamera 4 E-Hybrid može preći 96 kilometara na struju a snažnija 4S E-Hybrid do 92 kilometra.

Novi Porsche Panamera i Porsche Taycan u Srbiji

Pored novog logotipa koji dobijaju sve Turbo verzije Porschea, nova Panamera je dobila i novi spekatakularni sistem aktivnog ogibljenja, koji nezavisno deluje na svaki točak, potpuno prilagođavajući vozilo brzini  podlozi, ali i podižući vozilo radi lakšeg ulaska ili izlaska u vozilo.

Novi Porsche Panamera i Porsche Taycan u Srbiji

Porsche Taycan je prvi električni model u 75 godina dugoj istoriji marke Porsche. Iako je nesporno doneo i performanse i voznu dinamiku, ali sa petora vrata i funkcionalnost, jedino šta se modelu Taycan do sada osporavalo bila je autonimija. Međutim, uz novu, veću bateriju, termalni menadžment, ali i nove motore i ovaj nedostatak je otklonjen.

Novi Porsche Taycan u Srbiji

Osveženi Porsche Taycan, restilizovani odnosno model koji je prošao kroz “facelift” nije dobio samo nove farove i lajsne, nego se na električnom sportisti porilično radilo i dosta toga unapredilo, naročito ispod oplata karoserije. Šta više, spolja izgleda gotovo identično kao do sada, ali ipak ima mnogo toga novoga.

Novi Porsche Panamera i Porsche Taycan u Srbiji

Zapravo, povećanje snage nije veštačko. Porsche Taycan Turbo S je dobio potpuno nove elektromotore koji uz iste gabarite donose znatno više snage. U zavisnoti od verizije Porsche Taycana, zadnji motor ima i do 110 KS više, a lakši je za desetak kilograma nego do sada. Iako će Porsche tek objaviti tačne snage pogona za kompletnu Taycan porodicu, najslabija verzija sa zadnjim pogonom trebala bi imati oko 495 KS.

Novi Porsche Panamera i Porsche Taycan u Srbiji

Novi baterijski sklop ima imenjenu hemiju u svojim ćelijama, a najveća baterija u ponudi sada umesto 93.4 kWh ima kapacitet od 105 kWh, odnosno neto kapacitet od 98.6 kWh. Za bazni model kapacitet baterije sada je povećan na 83.6 kWh, a obe baterije su manje mase nego do sada. A po pitanju energije, Porsche je unapredio i sistem rekuperacije.

Novi Porsche Panamera Taycan u Srbiji

Do sada su modeli Porsche Taycan sa pogonom na svim točkovima mogi da rekuperiraju do 290 kW, a u novom modelu mogu do čak 400 kW. Prag između regenerativnog i mehaničkog kočenja povećan je sa 0.3 na 0.497 G. Drugim rečima Porsche Tayca ima zastrašujuću kočionu silu koju ostvaruje već samo kočenjem motorima. A novi Porsche Tayca ima još toga nevidljivog okom, ali bitnog. Od unapređenih aerodinamičkih detalja, preko nove toplotne pumpe i novog pulsnog invertera. Na kraju Porsche Taycan za 2025. godinu se može i brže puniti.

Novi Porsche Taycan u Srbiji

Do sada je, pod idealnim uslovima, mogao da se puni na DC punjačima od 270 kW (ako ga nađete), a sada je granica podignuta na 320 kW, pa se od 10 do 80% baterija može dopuniti za samo 18 minuta, pa čak i brže. U enterijeru i nema toliko novina koliko u tehnološkom smislu. Novi su digitalna instrument tabla (tačnije grafika), kao i infotejment, a sve verzije Porsche Taycana i Sport Chrono paketu opreme dobijaju “push to pass” opciju za dodatnu kratkotrajnu isporuku snage.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Potpuno novi Nissan Qashqai stigao u Srbiju

Iako je početak prodaje novog Nissana Qashqai najavljen za leto ove godine, kupci popularnog ...

Volkswagen Polo – Veličina je bitna

Čitavih osam godina na tržištu je opstao VW Polo pete generacije. To je večnost ...

Formula 1 – Verstappenu pol pozicija za sprint u Austriji

Formula 1 – Verstappenu pol pozicija za sprint u Austriji, McLareni ponovo brzi, Leclerc ...

Honda stavila veto na nastup Alonsa

Fernando Alonso se možda javno pokajao za komentare na račun Honda motora u Formuli ...

Aston Martin Valkyrie ulazi u WEC od 2021.

Aston Martin je zvanično objavio da će 2021. nastupiti na LeMansu sa najmanje dva ...

BMW M4 CS – skupa jurilica

BMW M4 CS je imao svoj svetski debi pred publikom na sajmu automobila u ...