fbpx

Ferrari F80 je snažan i najskuplji ikada

Ferrari F80 je snažan i najskuplji ikada napravljen Ferrari i nema V12 nego upola manji motor i tri elektromotora

Ferrari F80 je snažan i najskuplji ikada

Ferrari F80 je snažan i najskuplji ikada napravljen Ferrari i nema V12 nego upola manji motor i tri elektromotora. McLaren je upravo predstavio svoj novi W1. Porsche će povući pokrivač svog najnovijeg hiperautomobila za nekoliko meseci. Sada, više od decenije nakon predstavljanja LaFerrarija, Ferrari ima novi vodeći model nazvan F80. Baš kao i LaFerrari, ovaj model se nada da će ponovo napisati istoriju hiperautomobila. Velika vest je ono što je ispod poklopca motora – hibridni V-6. Ferari je presekao svoj kultni V-12 na pola i ubacio tri elektromotora u pogonski sitem. Sam benzinski motor od 3,0 litara proizvodi 900 konjskih snaga, a u kombinaciji sa elektromotorima, F80 ima ukupnu snagu od 1.184 KS. F80 je najmoćniji Ferrari ikada napravljen. Potrebno je samo 2,15 sekundi da Ferrari F80 dostigne 100 kilometara na sat i 5,75 sekundi da dostigne 200 km/h. Najveća brzina F80 je navedena na 350 km/h, (malo) brže od McLarena W1.

Ferrari F80

3,0-litarski V-6 sa cilindarskim redovima pod velikim uglom od 120°, sličan je motoru koji se ugrađuje u 296 sportski automobil, ali i 499P Le Man (pobednički) trkački automobil. I iako ima otprilike 237 KS više od 296, ne dobija na težini. Ferarijevi inženjeri su modifikovali vreme paljenja i ubrizgavanja i povećali pritisak u komori za sagorevanje za 20 procenata u poređenju sa 296. Osmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom je specijalno kalibrisan da uzme u obzir taj dodatni pritisak. Turbokompresori imaju elektropogon, koji je urgađen na osovinu između turbinskog i kompresorskog kola, što praktično eliminiše turbo rupu.

Ferrari F80

Sa tim nadogradnjama, V-6 postiže maksimalno 9.000 o/min, sa dinamičkim limiterom na 9.200 o/min. Ferrari je razvio i napravio svoje elektromotore u kući. Na prednjoj osovini nalaze se dva plus inverterska elektromotora i integrisani sistem hlađenja, dok se treći elektromotor nalazi na zadnjoj osovini. Dva motora napred omogućavaju vektorisanje obrtnog momenta i mogu poslati do 210 kW nazad na prednju osovinu putem regenerativnog kočenja. Elektromotor na zadnjem delu obavlja tri osnovne funkcije: startovanje benzinskog motora, obnavljanje energije i dodavanje dodatnog obrtnog momenta kada je potrebno. To će dodati dodatnih 80 KS ukupnoj snazi i može nadoknaditi 70 kW energije u režimu regeneracije. Sva tri elektromotora povezana su sa litijum-ćelijskom baterijom od 800 volti, ukupnog kapaciteta 2,3 kWh, dajući ukupnu snagu od 325 KS.

Ferrari F80

F80 koristi asimetričnu monokok karoseriju napravljenu od ugljeničnih vlakana i kompozitnih materijala. Krov je u potpunosti napravljen od karbonskih vlakana, a prednja i zadnja subšasija su aluminijumski. Asimetričan dizajn šasije znači da je sedište vozača podesivo (za razliku od fiksnog pozicioniranja na W1 i drugim monokok superautomobilima, uključujući LaFerrari), dok leptir vrata F80 omogućavaju lakši ulazak i izlazak – plus jednostavno izgledaju cool .

Ferrari F80

F80 ima tradicionalni raspored sa dva sedišta sa kokpitom fokusiranim na vozača—Ferari ga naziva „1+“ konfiguracijom. Kontrolna tabla je nagnuta prema vozaču, a sedište vozača je sportska „kadica“ svetlo crvene boje, za razliku od suvozačevog sedišta koje je pričvršćeno za pod vozila. Ferrari je takođe napravio novi volan za F80 sa ravnijim gornjim i donjim delom koji će u budućnosti proći i do drugih Ferrari modela. Flavio Manzoni je potpisao dizajn F80 u Ferrari Stiling Centru u Maranelu sa retro naznakama kao što su „vizir“ farova inspirisanog Daytonom i lukovi zadnjih točkova inspirisani F40.

Ferrari F80

Krov je skoro 5 cm niži od onog kod LaFerrarija, a aktivni aero elementi daju Ferrariju F80 dve jedinstvene vizuelne forme pozadi. Ferrari je većinu svojih aerodinamičkih znakova preuzeo iz Formule 1—kao što biste očekivali. Šiljati nos u kombinaciji sa Ferrarijevim potpisom S-Duct daje F80 ogromnih 500 kilograma „downforcea“ pri 250 km/h samo na prednjem delu. Sa aktivnim krilom i masivnim difuzorom od 180 cm, F80 proizvodi 700 kilograma downforcea pozadi, odnaosno ukupno 1.100 kg pri 250 km/h — skoro identično koliko i McLaren V1, ali koji to postiže pri nešto većoj brzini.

Ferrari F80

Ferrari F80 ima tri različita režima vožnje: hibridni, performansni i kvalifikacioni. F80 nema potpuno električni režim pogona kao što ga ima V1 (ili drugi Ferrari hibridi), ali podrazumevani hibridni režim daje prioritet oporavku energije i punjenju baterije, dok režim performansi troši više snage dok održava bateriju u stanju napunjenosti od oko 70 procenata. Režim kvalifikovanja, kao što biste očekivali, oslobađa punu snagu F80. Ferrari je takođe predstavio novu tehnologiju pod nazivom Boost Optimization kojoj vozači mogu da pristupe u režimu Performance i Qualify. Nakon brzog izviđačkog kruga na vašoj željenoj stazi, Boost Optimization će prepoznati određene oblasti staze u kojima može da pruži dodatno pojačanje — na primer na dugom pravcu — i raspodeli snagu kako želi.

Ferrari F80

Da bi F80 nakon tih dugih pravaca dovoljno brzo i usporio, Ferrari je direktno radio sa Brembom na uvođenju nove tehnologije kočenja CCM-R Plus. Napredne karbonske kočnice koriste duža vlakna koja poboljšavaju mehaničku čvrstoću u odnosu na tradicionalne kočnice od ugljeničnih vlakana za 100 procenata, uz poboljšanje termičke povezanosti za 300 procenata. Kao i Purosangue, F80 takođe dobija sistem aktivnog oslanjanja, zasnovan na amortizerima sa zavojnim ventilima kompanije Multimatic. Svaki amortizer ima motor koji može da koči ili ubrzava klip, eliminišući potrebu za poprečnim stabilizatorima i omogućavajući veliku razliku između kvaliteta vožnje i performansi upravljanja. Sistem vešanja takođe obezbeđuje veoma stabilnu aerodinamičku platformu.

Kupci mogu da biraju između dve odlične opcije guma: Michelin Pilot Sport Cup 2s ili Pilot Sport Cup 2Rs, dimenzija 285/30 napred i 345/30 pozadi. A Ferari čak nudi i neku aktivnu bezbednosnu opremu; Automatsko kočenje u slučaju nužde, upozorenje o napuštanju trake, pomoć pri zadržavanju trake, automatska pomoć za duga svetla i prepoznavanje saobraćajnih znakova. Ferrari F80 košta 3,6 miliona evra. To ga, lako, čini najskupljim novim Ferarijem svih vremena, i a i dvostruko skupljim od od V1. Samo 799 Ferrarija F80 će biti napravljeno. Proizvodnja počinje krajem 2025. i trajaće do 2027. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

BMW sa SUS motorima još 30 godina

Elektrifikacija automobila je neminovna, ali BMW će imati SUS motore u svojim modelima barem ...

BMW grupa pod istragom Komisije za hartije od vrednosti u SAD

BMW grupa je saopštila da se suočava sa istragom Komisije za hartije od vrednosti ...

Održan Seat SUV Expert Tour – Tarraco zvezda događaja

Porsche SCG je za specijalizovane novinare organizovao test vožnju Seat SUV modela po Fruškoj ...

Audi predstavio modele S6 i S7 – TDI za Evropu, TFSI za ostale

Audi je konačno predstavio S verzije modela A6 i A7 lansiranih prošle godine, koje ...

Elektrifikacija mobilnosti postaje hoćemo nećemo

Elektrifikacija mobilnosti postaje hoćemo nećemo igra između odluka političara, lobista i autoindustrije, a ceh ...

Novi BMW M5 je oficijelni safety car MotoGP-a

Kako bi proslavili 20. godišnjicu „oficijelnog MotoGP automobila“, BMW-ova M divizija je pretvorila novi ...